اخبار عمومی
اعلام وصول 2
127466
تاریخ انتشار: 1396/01/31 11:44
ایران کشور اول حامی تروریسم در جهان است/برجام یک باج به دولت ایران بود/ایران می تواند به یک کره شمالی تبدیل شود

وزیر امور خارجه آمریکا ساعاتی پس از اعتراف به پای بندی ایران به موافقتنامه برجام در سخنانی تند در یک نشست خبری از بازبینی جامع سیاست دولت واشنگتن در قبال ایران از سوی دولت ترامپ خبر داد.
روزنامه آمریکایی "یو اس ای تودی" نوشت:رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا دیروز یک نشست خبری ویژه درباره سیاست های دولت آمریکا در قبال ایران برگزار کرد و طی آن سخنان تند و کم سابقه ای را علیه جمهوری اسلامی ایران به زبان آورد.
تیلرسون در این نشست خبری با تاکید دوباره بر پای بندی ایران به برجام مدعی شد ایران همچنان به رفتارهای نگران کننده خود به رغم پای بندی به برجام ادامه می دهد.
او با ادعای اینکه جمهوری اسلامی ایران همچنان از گروه های تروریستی حمایت کرده و شهروندان آمریکایی را به صورت خودسرانه بازداشت می کند، ازبازنگری جامع سیاست دولت آمریکا در قبال ایران خبر داد.
او مدعی شد: ایران کشور اول حامی تروریسم در جهان است و هم اکنون در بحران هایی دست دارد که منافع ایالات متحده آمریکا را به چالش می کشد.
او افزود: "یک ایران مهار نشده پتانسیل آن را دارد که راه کره شمالی را برود و دنیا را هم با خود ببرد. آمریکا نمی خواهد در چنین وضعی قرار بگیرد که دوباره ثابت شود سیاست صبر استراتژیک یک رویکرد شکست خورده است."
او با وجودی که ساعاتی پیش با نگارش یک نامه به "پل رایان" رییس مجلس نمایندگان آمریکا از پای بندی ایران به توافق هسته ای (برجام) سخن گفته بود اما در این نشست خبری با انتقاد از برجام این توافق را دادن نوعی" باج" از سوی دولت اوباما به ایران دانست.
تیلرسون مدعی شد: برجام نمونه دیگری از باج دادن به قدرتی است که جاه طلبی های هسته ای دارد. برای مدت کوتاهی با این باج آنها را راضی می کنیم و بعد مشکل بر دوش فرد دیگری می افتد.
وزیر امور خارجه آمریکا با انتقاد از رویکرد دولت سابق آمریکا در قبال ایران گفت: دولت ترامپ قصد ندارد مشکل ایران را برای دولت بعد از خود به ارث بگذارد.
او با ادامه انتقادات خود از برجام گفت این توافقنامه تنها دست یابی ایران به بمب هسته ای را به تاخیر انداخته در حالی که نتوانسته تهدیدهای ایران را در عرصه های دیگر مهار کند.
رکس تیلرسون : نمی خواهیم مشکل ایران را برای دولت بعدی آمریکا ارث بگذاریم / در حال بازنگری جامع سیاست آمریکا در قبال ایران هستیم

 

منبع/عصر ایران



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*