اخبار عمومی
اعلام وصول 2
127482
تاریخ انتشار: 1396/02/01 20:59
از سوی خطیب نماز جمعه شهر لیکک عنوان شد:
افروغی خاطرنشان کرد: طبق آمار صندوق بین المللی پول، آمار اشتغال در ایران ۱۱ پله در این چند سال سقوط کرده است.اشراف زاده ها،آقازاده ها اقتصاد را به دست گرفتند و کارخانه‌ها را تعطیل و کارگران را نابود کردند.

به گزارش "سیروس بزمی" خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، خطبه های نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام افروغی امام جمعه شهرستان بهمئی در مسجد صاحب الزمان شهر لیکک برگزار شد
حجت الاسلام افروغی در خطبه اول با اشاره مبحث حق فرمودند: تنها حقی که خداوند محال است آن را ببخشد حق الناس است چرا که باید صاحب حق راضی باشد.
ایشان در مورد ارثیه اظهار داشتند: چرا ما ارثیه ی دختران،زن ها و خواهرانمان را نمی پردازیم،آنها از زمین و اموالی که از پدر به ارث رسیده حق دارند.


خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی در ابتدای خطبه دوم عنوان داشتند؛ حفظ نظام به حفظ  انتخابات صحیح که تقلب و تخلفی در آن خدای ناکرده صورت نگیرد، می باشد.هر شخصی که انتخاب می شود  باید در مقابل قانون سر تعظیم فرود بیاوریم و آن را قبول کنیم.
واجب است که افراد شایسته را معرفی کنیم و اگر از کسی طرفداری می کردیم و الان دیدیم که مناسب و شایسته نیست آن را هم معرفی کنیم.
 عدم تمکین به قانون در وهله اول به ضرر اسلام است.اگر انقلاب ایران ضربه دید شیعه تا قرن ها نمی تواند در این دنیا سر بالا بیاورد.
 تایید صلاحیت ها بر عهده شورای نگهبان است به همین دلیل همه ی  دوستی ها و دشمنی های افراطی هم ممکن است به سمت شورای نگهبان پیش برود.
 امام(ره) می فرمایند: مقید به این باشید که قانون را بپذیرید ولو اگر برخلاف رای شما باشد. باید بپذیرید، برای اینکه میزان،اکثریت است و تشخیص شورای نگهبان مخالف اسلام و مخالف قانون نیست.(صحیفه امام -جلد۱۴)
 امام(ره) در جای دیگر می فرمایند: اگر کسی بخواهد فساد کند و به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذاست،مفسد است و باید تحت تعقیب مفسد فی الارض قرار بگیرد.(صحیفه امام-جلد۱۳)
نگرانی اصلی مردم از ناحیه مسئولین و بعضی از مسئولین و ادارات این است که انتخابات را مهندسی شده و به سمت و سوی خاصی پیش ببرند.این نگرانی اصلی ماست.
 ایشان در خطاب به مسئولین فرمودند:مسئولین آخرت خود را به دنیای ناچیز دیگران نفروشید به خاطر اینکه صندلی هایتان حفظ بشود دین و دنیای خود را نفروشید. بشکند آن قلم، آن قدم،آن صندلی و آن میز و خراب شود آن ذهنی که به خاطر حفظ منافع چند روزه ی خودش بخواهد از دولتی و شخصی و گروه و جناحی حمایت کند.
 ادارات مُبلغ یک جناح خاص نیستند و قطعاً حرام است.ادارات مبلغ یک انتخابات گسترده، باشکوه، دشمن‌شکن و صحیح و سالم هستند.
 اگر مسئولان و مسئولان شهرستان به این اندازه که برای انتخابات تلاش می‌کردند برای بقیه ی  امور هم تلاش می کردند الان شهر ما و کشور ما گلستان می شد.
سروران،بزرگان، مسئولان،از چرخ های مهم یک کشور،یک چرخش اقتصاد است. اگر آن چرخ تندتر بچرخد و بقیه ی چرخ ها لنگ بزنند این چرخ دنده ها نابود می شوند، چون هماهنگ نیستند و به صورت کاریکاتوری پیش می روند.
حجت الاسلام افروغی خطاب به بعضی از مسئولان فرمودند مگر تا الان خواب بودید که این همه انرژی و توان را که داشتید در راه خدمت به مردم صرف نکردید،این خود بهترین تبلیغ برای گروه و جناحتان بود ،چرا تا الان این اتفاق نیفتاد؟
 اگر دولت خدماتی دارد حتماً باید اعلام بکند.اظهار پشیمانی از انجام ندادن کارهای خوب که باید انجام می‌شد و انجام دادن کارهای بد که نباید انجام می‌شد بهترین روش تبلیغ است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهمئی افزودند: چرا در شهرستان ما همه ی چرخ دنده ها متناسب با هم پیش نرفت.در حوزه ی فرهنگی،مصلی تعطیل است،اگر مسئولین اندازه ۱۰ درصد انتخابات وقت صرف می کردند الان تمام بود.
یک مسجد دولتی در قسمت مسکن مهر به خاطر ۵۰ میلیون چندین سال است که تعطیل شده است و اموال دولتی دارند خراب می شوند و گناه و نفرین مسجد گریبان گیرخیلی‌ها را که می‌توانند آن را افتتاح کنند و نمی کنند خواهد گرفت.
ایشان در ادامه خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا فرمودند:مردم از دروغ ها و وعده‌ای توخالی حالت تهوع دارند و متنفرند. و این نقطه ی قرمز اصلی  در فضای اذهان فعلی مردم است.
طبق آمار صندوق بین المللی پول، آمار اشتغال در ایران ۱۱ پله در این چند سال سقوط کرده است.اشراف زاده ها،آقازاده ها اقتصاد را به دست گرفتند و کارخانه‌ها را تعطیل و کارگران را نابود کردند.
مردم به گوش باشند افراد انقلابی را انتخاب کنند.
 ایشان در پایان از همه نامزدهای شورای اسلامی شهر دعوت کردند به  محض اعلام نام هایشان که می توانند وارد انتخابات شوند در دفتر امام جمعه تشریف بیاورند و برنامه‌های خود را اعلام کنند و برای همه آنها یکسان تبلیغ خواهیم کرد.



کانال تلگرام عصر جهان


محمد
|
Iran
|
1396/02/01 22:43
  +0

  -0
پاسخ
بسیار جامع و عالی بود

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*