اخبار عمومی
اعلام وصول 2
127494
تاریخ انتشار: 1396/02/02 01:34
اگر مسئولین درست طرح مسئله می کردند مردم خسارت نمی دیدند و وزرا مجبور به معذرت خواهی نمی شدند.اکنون می توانید بجای کلی گویی، بر اساس همان تحلیل نتایج تان شفاف سازی، اسیب شناسی و طرح مسئله کنید و راه حل ان را بیابید تا مجبور نشوید در اینده عذر خواهی کنید

عصرجهان/محمد شریفی
نقدی بر سخنان مهندس زرافشان؛معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛پیرامون بحران وضعیت جایگاه آموزشی استان خوزستان
الف : مقدمه:
قبلا توسط نگارنده ۲ نامه ی سرگشاده ی مفصل و مطول و یک نقد ؛ در ارتباط با بحران وضعیت جایگاه آموزشی استان خوزستان تقدیم جناب آقای دکتر شریعتی؛استاندار محترم گردید اما پاسخ و جوابی تا کنون؛  نه از طرف ایشان و نه آموزش و پرورش استان؛ به افکار عمومی داده نشده است.
تا اینکه به بهانه ی برپائی نمایشگاه آموزش و صنایع وابسته  که در ۲۸ فروردین ۹۶  در محل دائمی نمایشگاه بین  المللی اهواز در قالب ۸۰ غرفه به مساحت دو هزار و ۵۰۰ متر مربع  برگزاری شد  و جناب آقای مهندس علی زرافشان ؛ معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش شرفیاب شدند و در حاشیه ی همان نمایشگاه پر تجمل! به یاری دوستان آمدند و افاضات فرمودند:
ارتقای رتبه کنکور در خوزستان حاصل تلاش های جدی بود!
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، علی زرفشان ارتقای رتبه کنکور در خوزستان را نتیجه یک روند چندین ساله دانست و گفت : تلاش های جدی در آموزش و پرورش خوزستان زمینه ساز ارتقا در رتبه کنکور شد ”
وی همچنین با اشاره به ارتقای رتبه کنکور خوزستان از ۲۷ به ۱۹ در دولت تدبیر و امید گفت: اگر چه در بحث کنکور رقابت چشمگیر و سختی بین استانها وجود  دارد؛ اما استان خوزستان با تلاشهای جدی که انجام داد توانست  در رتبه کنکور ارتقا پیدا کند”(۱)
جناب آقای مهندس  زرافشان؛
در حکایت ها  می گویند: بین حکما بر سر تعداد دندان های اسب بحث و جدل جدی و سختی در گرفت تا اینکه همه بریدند و مستاصل و ملول گشتند و کودکی آمد و گفت: چند اسب در همین حوالی هست می خواهید بیارم و دندانهایشان را بشمارید !!!!
عزیز دل برادر؛ کتابچه های سازمان سنجش کشور موجود(معتبرترین سند در خصوص کنکور) ؛ عجالتا بفرمائید جداول مربوط به کنکور ۹۴ و ۹۵ را خدمتتان ورق بزنند؛ شاید در گفته هایتان تجدید نظر بعمل آمد ؛ به نظر شما پیشنهاد آن کودک مبنی بر شمارش دندانهای اسب !! به صورت تجربی و عملی ؛ پیشنهاد بجا و سازنده ای نبود!!! ولی افسوس!! که حکما جزء به نظرات پیشینیان و سلف صالح به هیچ تجربیت  دیگری  اعتقاد نداشتند. اما پژواک حرف های آن کودک جاودان باقی ماند و خواهد ماند …
جناب آقای مهندس زرافشان؛ آیا واقعیت موجود آموزش و پرورش استان همان بود که شما فرمودید!! جداول آماری استخراج شده سازمان سنجش کشور در خصوص کنکور۹۴ و ۹۵  چیزی دیگری می گویند؛
جناب مهندس زرافشان ، آنچه ارایه شده است بیشتر جنبه آماری و کمی است بدون پشتوانه ی کیفی و سندیت(بیشتر مصلحت اندیشی )، حتی توجه به داده های سازمان سنجش(سند اعتبار سنجی)  ، به عنوان یک مقام در صورت تحلیل داده ها،  لطفا بفرمایید:
از نفرات برتر گروه های آزمایشی کنکور چند نفر از استان خوزستان بودند؟ چند رتبه ی دو و سه رقمی توسط دانش آموزان خوزستانی در کنکور مورد بحث کسب شده است؟
جناب مهندس زرافشان:
چرا در  بیان واقعیت ها  تحت تاثیر ملاحظات و مصلحت ها قرار بگیریم؟ ایا بیان واقعیت راهی برای حل مشکلات اموزش و پرورش نیست؟ اگر شما که در راس اموزش و پرورش کشورهستید و بحمد الله با داده ها و ستاده ها ی سیستم  هم سر وکار دارید ؛ آیا نباید با بیان واقعیت ها  در حل مشکلات اموزشی مردم خوزستان را یاری کنید!!!؟
عجالتا بفرمائید مردم خوزستان برای برون رفت از بحران آموزشی موجود باید از  کدام مسئول انتظار کمک داشته باشند!!
جناب اقای زرافشان :
اگر در استان کسی اطلاع از کیفیت و کمیت اموزش به دلیل کتمان واقعیات  ندارد ، شما که در راس حوزه متوسطه وزرارت اموزش و پرورش قرار دارید چر؟؟؟؟
از شما بعنوان یک اصلاح طلب واقعی و صاحب منصب انتظار می رفت و می رود که ؛ جایگاه واقعی استان خوزستان را در همه گروه های اموزشی تشریح بفرمایید . میانگین نمره علمی پدیرفته شدگان خوزستانی در کنکور ۹۵  و ۹۴ را بگویید و فاصله ان با میانگین کشور را با صراحت اعلام نمایید . انتظار می رفت به عنوان معاون وزرات اموزش و پرورش کلی گویی نکنید و بفرمایید به استناد چه منبعی رتبه خوزستان  به  ۱۹ تغییر کرده است؟ .( برای آمار متقن ارایه منبع و اسناد معتبر، بر غنای گفتار گوینده و صاحب سخن می افزاید) .
جناب مهندس زرافشان:
جنابعالی بحق؛ تحلیل نتایج امتحانات نهایی را در دولت تدبیر و امید به عنوان یک اقدام مثبت تلقی فرموده اید( واقعیتی انکار ناپذیر )  . چرا سکاندار اموزش و پرورش استان در مصاحبه رسمی چند روز قبل از تشریف فرمایی جنابعالی به خوزستان؛ اعلام می کنند؛ نتایج امتحانات نهایی سال سوم را به عنوان ملاک ارزیابی قبول ندارم !!!( حال طبق فرمایش،جنابعالی نتایج نهایی پایه سوم معیار باشد یا طبق فرمایش قاطعانه مدیر کل اصلا مد نظر قرار نگیرد ، ضمن اینکه اجماع دو امر متناقص محال است ، الا در آموزش و پرورش،) ،
قطعا  این مقام عالی از وضعیت نمرات نهایی و تفسیر نتایج  آن مطلع بوده است.
حالا جنابعالی بفرما یید میانگین نمرات دانش اموزان خوزستانی در دروس تخصصی رشته های ریاضی ، تجربی و علوم انسانی چند است؟با میانگین نمرات دانش اموزان کشور چند نمره فاصله دارند ؟با استان های موفق چند نمره فاصله داریم؟
حداقل چند درس تخصصی حسابان ، فیزیک ، زیست شناسی  را برای نمونه و چاره اندیشی بفرمایید لطفا درصد قبولی دانش اموزان خوزستانی در امتحانات نهایی را که تحلیل فرموده اید بگویید. لااقل اگر نمی خواهید به افکار عمومی بگویید . به استاندار خوزستان و رییس شورای اموزش و پرورش محرمانه اطلاع رسانی نمایید و به ایشان کمک کنید تا این شورا با توجه به این نتایج به داد استان برسد.  اگر خیر خواه استان هستید به طرح مسئله کمک کنید نه پاک کردن صورت مسئله .
جناب آقای مهندس زرافشان ؛
اگر از اوضاع و احوال خوزستان  بی خبر هستید،  بد نیست برایتان خاطره ای تعریف کنیم؛ در واپسین روزهای اسفند ۹۵ بلای گرد و غبار در خوزستان ظلماتی بپا کرد که نپرس… برق  ۱۹ شهر خوزستان قطع شد و این قطعی در بعضی شهر ها به ۲۰ ساعت کشید ـ به تبع از قطعی برق متاسفانه آب هم قطع شد و همینطور نانوایی ها و اینترنت هم قطع شد ؛ اکیپ های وزارت نیرو از کل کشور به یاری خوزستان آمدند اما با این وجود کارها به کندی پیش میرفت! میدانی چرا؟
چون سازمان آب و برق خوزستان پایگاه رسانه های زرد بود و همه چیز را گل وبلبل جلوه می دادند.
اگر مسئولین درست طرح مسئله می کردند مردم خسارت نمی دیدند و وزرا مجبور به معذرت خواهی نمی شدند.اکنون می توانید بجای کلی گویی، بر اساس همان تحلیل نتایج تان شفاف سازی، اسیب شناسی و طرح مسئله کنید و راه حل ان را بیابید تا مجبور نشوید در اینده عذر خواهی کنید.
آقای زرافشان ؛
مشی اصلاح طلبی کتمان واقعیات نیست .
من به دلیل مشی اصلاح طلبی و اهمیتی که برای دولت تدبیر و امید قائل هستم با توجه به انتخابات پیش رو ـ وارد مصادیق اصلی نشدم ـ انشاالله بعد از انتخابات به سمع و نظرتان خواهم رسانید که ….



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*