اخبار عمومی
اعلام وصول 2
127541
تاریخ انتشار: 1396/02/04 01:42
بنا به پیشنهاد امام جمعه؛
نشستی با حضور کاندیدای شورای شهر لیکک در مسجد حضرت ابوالفضل عباس (ع) به منظور آگاهی بخشی مردم از برنامه ها و دیدگاه های کاندیدها در جهت انتخابی برمبنای شایسته سالاری و کم رنگ کردن نقش قومیت تشکیل گردید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، نشستی با حضور کاندیدای شورای شهر لیکک در مسجد حضرت ابوالفضل عباس (ع) به منظور آگاهی بخشی مردم از برنامه ها و دیدگاه های کاندیدها در جهت انتخابی برمبنای شایسته سالاری و کم رنگ کردن نقش قومیت تشکیل گردید

بنا به گزارش خبرنگار ما در این جلسه حجت الاسلام محمد یوسف افروغی امام جمعه شهرستان بهمئی در ابتدای سخنانشان ضمن تبریک اعیاد و تقدیر و تشکر از همه کاندیدها اظهار داشتند: این جلسه به منظور آگاهی بخشی مردم از برنامه ها، دیدگاهها و نظریات کاندیدها به منظور انتخاب هر چه بهتر تشکیل شده تا اینکه عامه مردم کاندیدها را در قالب برنامه ها و سوالاتی که توسط یک کارشناس خبره طرح می گردد با دیدگاه های کاندیدا آشنا گردند.
افروغی افزودند: این برنامه بیشتر جهت آگاهی بخشی مردم از طرح و ایده کاندیدها و حذف مسایل قومی است و هیچ گونه سیاسی کاری و رنگ و بوی سیاسی در آن نیست و بیشتر هدفمان کمک به توسعه شهرمان می باشد و قطعا به نفع شهرستان هست.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خاطرنشان کردند: همه شما های که دعوت شدید در این جلسه  از نخبگان و دلسوزان و متنفذین مورد اقبال عمومی مردم بوده اید که خودتان را در معرض  انتخاب مردم  به عنوان کاندید شورای شهر قرار دادید لذا دونکته را خدمت عزیزان عرض می نمایم:


 نکته اول: یک فضای قوم گرایی در استان وجود دارد  که با یک درجه  بیشتر در شهرستان ما هم وجود دارد و این احساس را کردیم که عزیزانی که خود را می خواهند در معرض انتخاب مردم قرار دهند می‌توانند در این راستا کمک بکنند و بیشترین تأثیر را بر جای می گذارند.و امیدوارم که با تلاش شما عزیزان خروج از قوم گرایی را در این دوره رواج بدهیم هدف ما شایسته سالاری است گرچه همه عزیزان شایسته هستند.
نکته دوم : کار فرهنگی خوبی که می تواند در راستای خروج از مبحث قوم گرایی و طایفه گرایی اتفاق بیافتد ایجاد و راه اندازی مناظرات است در این مناظرات افراد برنامه ها، سلیقه ها و ایده های  خود را به  مردم اعلام می‌کنند و مردم شایسته‌ترین افراد را انتخاب خواهند کرد و قطعا  چنین حرکتی در توسعه شهر بسیار موثر است لذا  از همه عزیزان کاندیدا  انتظار دارم که برنامه ها و ایده های خود را جمع آوری کرده و در قالب مناظرات برای مردم بیان کنند تا اینکه مردم بهتر بتوانند افرادی که شایسته هستند و به درد شهر می خورند را انتخاب کنند
امین روانان خبرنگار و دبیر جلسه گزارش دادند پس از سخنان امام جمعه در ابتدا آقایان هوشنگ دهبانی، غفور رادی، عبدالرضا شجاعی، فریدون دیاله، محمد جهانی،خردمند  و حسام عارفی همگی افراد ضمن تقدیر و تشکر از امام جمعه از این حرکت بسیار زیبا و پسندیده که قطعا چنین حرکاتی به پویایی شهر و شهرستان کمک می کند و موجب رشد و بالندگی و آگاهی مردم در تصمیمات خودشان می شوند استقبال کرده و آمادگی خود را جهت شرکت در این مناظره اعلام کرده اند و بر این باورند  که باید  به عقیده و فکر مردم احترام گذاشت و با این حرکات مردم را در تصمیمات و انتخاب ها راه را آسان تر خواهیم کرد
سپس تعدادی از کاندیدای حاضر در جلسه دیدگاه های خود را به شرح زیر اعلام داشتند:
خوب نژاد:
مناظره را به عنوان یک کار فرهنگی قبول دارم ولی شاید تأثیری در روند تغییر افکار مردم نداشته باشد و فرار از قومیت  گرایی نیست،همه ی ما شعار می‌دهیم جلسات ماه همش طایفه ای است و راه کنترل آن مناظره نیست.
محمد لطفی:
باید ببینیم شهرستان ما برای مناظره ظرفیتش در چه حدی است هدف اصلی ما در حیطه کاری،قوم گرایی نیست.کار مناظره کار جالبی است ولی در چارچوب مشخص. ما باید شعارهایی بدهیم که در حد توان خود و شهرستان باشد و در جهت توسعه شهر عمل کند.
اسفندیار نیک بین:
یکی از اصلی ترین و مهمترین ارکان مدیریت شهری، شورا است. هرچه انتخاب سالم تر باشد کارآمدی و توانمندی شورا بیشتر مد نظر است. مهمترین بحث سلامت انتخابات است. در بحث مناظره فرمودند: کار مناظره یک کار فرهنگی و جرقه و استارت خوبی است.
سید حکیم تقی زاده:
 برای بحث مناظره نیازمند یک امنیت خوب می باشد که به راحتی کاندیداها بتواند صحبت کنند.مخالف شدید بحث طایفه ای هستم. دوره گذشته ی انتخابات شوراها در شهرستان یک قدرت کشی طایفه ای بود.
رمضان کریمی:
بحث مناظره محدود شود و تعداد کمتری در مناظره شرکت کنند. رواج دادن اصطلاح قومیتی چیز جالبی نیست.
شعبان بهمئی:
با خوش اخلاقی و برادری انتخابات را به پایان ببریم، ده سال در شورای شهر بودم و چیزی ندیده ام و واقعاً هم چیزی نیست. احساس توانایی در خود می‌بینم که در سطح استان و کشور برای شهرستان مفید باشم.سعی کنید در فضای مجازی شعارهایی بدهید که قابلیت اجرایی داشته باشند.خوب است که انتخابات فرا طایفه ای باشد.
بهمئی افزودند: که در جلسه ی  طایفه ای در بحث انتخابات شرکت نکردم و به فرا طایفه ای معتقدم. آنهایی که فکر می کنند به خاطر شرکت نکردن در جلسات طایفه ای از طایفه ام رای نمیخواهم سخت در اشتباهند.اگر کاندید طایفه ای شد بعدا همان کاندید افسار عده ای می شود. پاک بودن انتخابات  بدون خرید و فروش و اینکه بر روی صندوقها افراد خوب انتخاب شوند.

(تکمیلی)شعبان بهمیی در ادامه اونهایی که می گویند من رای طایفه ای نمی خوام اشتباه میکنند من متعلق به تمام طوایف درشهرستان بهمئی هستم که طایفه خودم هم یکی  از ان طوایف است که رایشان راجهت خدمتگزاری به مردم روی چشم میگذارم
فریبرز جلویزی:
فرهنگ قومیتی ریشه در شهر ما دارد. در حد تعارف است که بعضی ها میگویند فرا طایفه ای آمده ام.
کریم سرداری :
از امام جمعه ،شورای تامین و دیگر افراد می خواهم به عقیده ی مردم احترام بگذارند. ما از جاهای  مختلف شهرستان جمع شده ایم که شهر خود را آباد کنیم.قومیت موجب انشقاق در شهر می‌شود.
اوضاع متشنج انتخابات بیشتر از سوی افرادی است که بر روی صندوق‌های رای هستند.موافق مناظره هستم.
صادق چام:
 برای تغییر شهر باید تلاش کنیم. در مورد شهر و ساختار شهر باید صحبت کنیم. مشکل اساسی شهرستان انتخاب  نکردن یک معمار خوب است. شورا تلفیقی از اقشار مختلف مردم باشد تا تغییر بهتر صورت گیرد.
آیتی:
در شورای روستا و در دهیاری فعالیت داشته ام.هدفم اقتدار،رضای خدا و خدمت به مردم است.
غیب الله جاوریان:
 شعارها باید واقعی و با عمل باشد.شایسته سالاری مدنظر باشد، فهمیدن در بکارگیری مهم است. ما جوانان جبهه و جنگ هستیم،جوانان مجازی فایده ای ندارد،باید حقیقی باشیم.
حسین پسنده:
 زمینه ما در حیطه توسعه فرهنگی است. دارای دکترای برنامه ریزی شهری هستم.در هر زمینه ای که باشد حاضر به همکاری و همیاری خواهم بود.
امین جاوریان:
شهرستان ما در حد و ظرفیت مناظره نیست.ما باید قضاوت را به مردم بسپاریم.
اسماعیل خردمند شناس:
 با مناظره موافق نیستم،زیرا زیرساخت مناظره مهیا نیست .مردم در روز انتخابات از روستاها به شهر هجوم می آورند برای جلوگیری از این کار،کارت شهروندی لازم است.

تکمیلی
حشمتیان:
در صورتی که احترام حفظ شود مناظره خوب است. طوری باشد که مردم بتوانند قضاوت کنند. به عنوان سکاندار شهر بعضی حرکات و رفتار ما نابجا و  ناپسندیده است. باید در بعد فرهنگی و اقتصادی کار کنیم ،توسعه فرهنگی مقدم تر است.
خانم چند کاری:
آرزوی یک انتخابات خوب و پر نشاط را دارم.
پارسی پور:
خوشحالیم خانم ها وارد انتخابات شدند.بحث الکترونیکی کردن انتخابات می‌تواند در شهرستان انجام شود.اگر چه ما برای مناظره آماده ایم ولی زیرساخت مناظره آماده نیست.
جهاندیده :

در مورد معایب صحبت می کنیم  ولی معایب را باید چه کسانی برطرف کند ،خود ما هستیم که باید معایب را برطرف کنیم مناظرات تبعات منفی دارد.
کریمی:
 در بحث استانی هم می بینیم که مسئولین از یک طایفه یا یک طیف  یا یک جناح خاصی هستند.مطمئنا در شهر هم همینطور است.با مناظره مخالفم.
خرم پور:
مناظرات هم خوب است و هم بد،اگر اختیاری باشد بهتر است. مخالف بحث قومیتی هستم و باید بحث قومیتی از شهر برچیده شود.
وی افزود: براحتی می توانم اعضای فعلی شورا را برای هر کاری به پیش رئیس جمهور ببرم و این قدرت را دارم.
حسام عارفی
صحبت بنده در مورد شایسته سالاری قید نشد..با بقیه نظرها متفاوت بود.
گفتم که اگر چه قومیت گرایی هست و هرچند مخالف این رویه هستم اما بنده بعنوان یک شهروند اگر سه نفر فرد لایق از یک طایفه باشد و طایفه خودم نباشد انتخاب میکنم.
حاج عبدالرضا شجاعی نسب

بنده معتقدم هدف از انتخابات شورای شهر باید انتخاب افرادی باشد که توانایی ایجادتحول و توسعه شهری را داشته باشند
هدف نباید صرفا معرفی افراد خاص بعنوان نماینده طایفه و سوارکردن افراد غیرمرتبط باتوسعه شهری بر گرده مردم در طول چهارسال باشد
ماباید همانند یونان قدیم که نخبگان هرذشهر مدیریت انرا به عهده میگرفتند مدیریت شهری را به افرادی واگذار کنیم که بر ضوابط و شاخصه های ان توانایی داشته باشند
قطعا برگزاری مناظره وحضور همه مدعیان کاندیدای شورای شهر در این مناظرات باعث روشن تر شدن مردم برای تصمیم گیری بهتر و انتخاب سالمتر خواهد شد
امیدوارم امام جمعه محترم و سایر مدیران رسانه ای شهرستان به جد پیگیر این امر مهم باشند
قطعا کسانی که با مناظره وبرگزاری ان به دلایل واهی مخالفند هدفشان مقاومت در مقابل آگاهی بخشی جامعه میباشد
جشیره

بعنوان یک جوان و متخصص با مناظره  موافقم ولی اکثر کاندیدهای گرامی حدود 70الی80درصد خانوارهای شهر را برای جمع آوری رای سر زدند و قول رای ازشون گرفتند آیا مناظره تاثیری شو بر این درصدی که بیان کردم میذاره،و همه کاندیدهای گرامی را دوست دارم ولی یک خواهشی از آنها دارم که برای خدمت به شهروندان و توسعه و ابادانی شهرمان در این مسیر قدم بردارند و هرچند یکی از وظایف اصلی شورای شهر انتخاب شهردار میباشد سعی کنند  انتخابشان جریان سیاسی و قومی و طایفه ای نباشد ،اگه شعار میدهند عمل کنند و عوام فریبی نباشد خدمت به شهر و شهروندان را سر لوحه کار خود فرا ر دهند.




کانال تلگرام عصر جهان


alipour
|
Iran
|
1396/02/04 21:47
  +0

  -0
پاسخ
با سلام و دعای خیر
امیدوارم مردم غیور و با فرهنگ بهمئی این بار به جوانان اعتماد کرده و ریشه قوم گرایی را در منطقه برچیده و تخصص و علم را بر شهر حاکم کنند باشد که شهری بسازیم برای فرزندان مان که در شان و منزلت ایلمان باشد .
به امید موفقیت جوانان و جوانان و جوانان

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*