اخبار عمومی
اعلام وصول 2
127546
تاریخ انتشار: 1396/02/03 23:55
رصد تخلفات تبلیغاتی در فضای مجازی؛
هدف از تشکیل این ستاد را برگزاری انتخابات سالم و کاهش حداکثری تخلفات و جرائم انتخاباتی عنوان کرد

عصرجهان-ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در استان خوزستان تشکیل و دبیر آن نیز تعیین شد.
به گزارش  روابط عمومی دادگستری خوزستان ، حجت الاسلام سعید سعدی دبیر ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی استان خوزستان هدف از تشکیل این ستاد را برگزاری انتخابات سالم و کاهش حداکثری تخلفات و جرائم انتخاباتی عنوان کرد.
وی اظهار داشت:دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستای کشور نزدیک است و مثل دوره‌های پیشین، ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در استان خوزستان فعال شده و آماده دریافت گزارش تخلفات احتمالی نامزدها و ستادهای تبلیغاتی می باشد.
سعدی با اشاره به برنامه های این ستاد در پیشگیری از تخلفات انتخاباتی اظهار کرد:در این راستا چندین برنامه مد نظر است که از طریق برگزاری جلسات و بررسی‌های میدانی و همچنین آموزش‌ها و توصیه‌های همگانی اجرایی می‌شود، اولین مطلب آشنا کردن مردم با حدود قانون است که در این ارتباط از طریق صدا و سیما، جراید و همچنین دیگر رسانه‌های جمعی اقدام لازم انجام می‌شود.
وی گفت:تا امروز صدا و سیما و همین طور برخی از جراید اقدام های مناسب در قالب برنامه‌های گفت و شنود و میزگرد بررسی مسائل قانونی را انجام داده‌اند و دیگر مسایل نیز از طریق استانداری به فرمانداران و بخشداران ابلاغ و در حال پیگیری است.
دبیر ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در استان خوزستان بیان کرد:در همین ارتباط استانداری نسبت به احصاء تخلفات انتخاباتی اقدام لازم را به عمل آورده است که هم اکنون در حال ابلاغ به همه بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها است.
سعدی با اشاره به مصادیق جرایم انتخاباتی و نوع مجازات متخلفان گفت:استفاده از امکانات دولتی، حمل پلاکارد و بلندگوهای سیار خارج از محیط ستاد تبلیغاتی، دیوار نویسی، راه اندازی کاروان‌های تبلیغاتی و چاپ عکس غیر از دو فرم تراکت و جزوه، همچنین تهمت زدن و امثال اینها و موارد دیگری مانند سوء استفاده از کارمندان در ساعات اضافی، ورود نیروهای مسلح به انتخابات از مصادیق تخلفات انتخاباتی است که متخلفان به محکومیت از سه تا 30 روز زندان محکوم می‌شوند.
وی گفت: در صورت مشاهده تبلیغات زودهنگام یا سایر جرائم و تخلفات نامزدها و اعضای ستادها، متخلفان به دادگاه معرفی شده و پرونده ای در این خصوص تشکیل می‌شود و قطعا در بررسی صلاحیت نامزدها نیز لحاظ می شود.
به گفته سعدی تاکنون مورد عمده‌ای از تخلفات گزارش نشده بلکه تخلفات جزیی بوده که با تذکر حل شده است.  
دبیر پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در استان خوزستان با اشاره به رصد تخلفات تبلیغاتی در فضای مجازی بیان کرد:با گسترش شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات بیشتر به فضای مجازی سرایت کرده است البته هنوز در خصوص آن قانون مشخصی تدوین نشده است و موارد در حد بخشنامه است اما جرائم صورت گرفته از طریق پلیس فتا و گزارش‌های مردمی‌، رسیدگی و به شعب ویژه معرفی می‌شوند.
وی با توصیه همه نامزدها و ستادهای انتخاباتی به رعایت قانون گفت:باید متوجه باشیم که دشمنان سرزمین و دین ما، همیشه از حضور و وحدت مردم احساس رنج و احساس عذاب می‌کنند. بنابراین آنها که قطعا غیر از نابودی کشور به چیز دیگری راضی نیستند باید آرزوی نیامدن مردم پای صندوق‌های رأی را به گور ببرند و ما نیز با حضور حداکثری پای صندوق‌های رای، پاسخ مناسبی به یاوه‌گویی‌های آنان خواهیم داد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*