اخبار عمومی
اعلام وصول 2
127639
تاریخ انتشار: 1396/02/15 02:50
دانشمندان به این نتیجه رسیدند که مواد غذایی که مصرف می کنید روی کیفیت خوابتان اثر مثبت یا منفی می‌گذارد.
عصرجهان-هشت خوراکی که بالاترین درجه منفی را برای داشتن یک خواب نا آرام را برایتان رقم میزند را معرفی کرده‌ایم.

1.ماکارونی: با عرض پوزش، دوستداران ماکارونی اگر قبل از خواب این غذای محبوب را میل کردید بدانید به احتمال زیاد خواب آشفته‌ای در راه دارید. یک مطالعه منتشر شده در مجله روانشناسی نشان داد، در یک نظرسنجی غذایی 396 دانشجو شرکت کردند، محققان دریافتند دانشجویانی که ماکارونی و نان برای شام می‌خوردند تجربه خواب‌های ناآرام و حتی بی‌خوابی درشان شدید‌تر است.

گلوکز و قند موجود در ماکارونی انرژیتان را مضاعف کرده و شما را برای مدت‌های طولانی بیدار نگه می‌دارد. بی‌شک خوردن وعده‌های سنگین خوابتان را هدف قرار می‌دهد.

2.شکلات: شکلات تلخ به عنوان یکی از میان وعده‌های سالم و پرطرفدار است و همچنین دارای آنتی اکسیدان فراوان بوده اما مصرف آن قبل از خواب انتخاب مناسبی نیست چرا که مدت‌ها بیدارتان نگه می‌دارد. شکلات دارای موادی است که ضربان قلبتان را شدت می‌بخشد و خوابتان را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تصویر این 8 خوراکی "قاتلین" خواب آرام هستند!

3.سس شیرین: کمتر کسی نمیداند کارامل و شربت شکلات حاوی یک تن قند است. با این حال سس با قندهای پنهان می‌تواند شما را بطور بالقوه بیدار نگه دارد و یا اگر بخواب بروید به یقین خواب آرامی را تجربه نخواهید کرد.

مراقب باشید، محصولاتی که قندهای پایین دارند مانند سس‌های سالاد و گوجه فرنگی به هیج وجه مصرف آن هنگام خواب توصیه نمی‌شود.

4.پنیر: در سال 2015 یک مطالعه نشان داد، در ارزیابی مواد غذایی در 396 دانشجوی دانشگاه کانادا حدود 44 درصد از افرادی که هنگام خواب از پنیر، شیر و بستنی استفاده کرده‌اند بیشتر دچار بی‌خوابی و یا خواب آشفته می‌شوند.

5.نوشیدنی‌های کافئین‌دار: اکثر افراد اثرات مخرب کافئین را می‌دانند. مصرف کافئین در ابتدای صبح و ظهر مناسب است اما اگر در نیمه‌های شب خورده شود می‌تواند به شدت آسیب‌زا باشد. توصیه می‌شود برای داشتن یک خواب آرامش‌بخش از چای‌های گیاهی چون چای نعنا، بابونه و شیرین بیان استفاده کنید.

6.اسنک چرب: چیپس، ذرت و پفک خوراکی‌هایی هستند که مصرف آن جز ضر فایده ای ندارد چرا که سرشار از اسیدهای چرب ترانس بوده و در هر زمانی استفاده شود آسیب‌های خاص خود را برای بدن دارد اما اگر در نیمه‌های شب خورده شود خوابتان را با مشکل رو به رو می‌کند.

7.سیب زمینی سرخ شده: این مورد همانند چیپس و میان وعده‌های پرچرب کیفیت خواب را به صفر می‌رساند و در برخی از افراد تجربه کابوس‌های هولناک دیده شده است. لذا به جای مصرف سیب زمینی سرخ کرده می‌تواند با پختن آن خوابی دلچسب را تجربه کنید. سیب زمینی سرخ کرده قاتل خواب راحت است.

8.ادویه‌ها، ترشیجات و غذاهای تند: متخصصان توصیه می‌کنند هنگام خواب از خوراکی‌هایی که از ادویه‌جات و ترشیجات متشکل است کمتر مصرف شود تا خوابی راحت و بی دغدغه را تجربه کنید. با توجه به مطالعات دانشگاه UCLA، غذاهای ادویه‌دار قبل از خواب به حد قابل توجهی خواب دلچسب را ازتان دریغ می‌کند و حتی ممکن است خواب ناآرامی داشته باشید ویا دچار کابوس‌های شبانه نیز بشوید. محققان مدعی هستند غذاهای تند درجه حرارت بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهند و روی خواب اثر منفی می‌گذارد.

منبع/جام جم آنلاین به نقل از activebeat



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*