اخبار عمومی
اعلام وصول 2
127670
تاریخ انتشار: 1396/02/16 18:36
در گفتگو با فاضل تابع معتوقی فعال اجتماعی مطرح شد؛
فاضل تابع معتوقی افزود: در عصر حاضر اهميت و نقش فضاي سبز در حيات و توسعه شهرها تا حدي است که به عنوان يکي از شاخص هاي توسعه پايدار از آن ياد مي شود.

عصرجهان-یک فعال اجتماعی در اهواز در خصوص اهمیت و جایگاه ویژه شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: اسلام ضمن اين که احکام الهى و اراده الهى را در هدايت و صلاح انسان ها داراى کمال تأثير مى داند، اراده انسان، حضور انسان و حضور آحاد مردم را هم در همه کارها پيش بينى کرده است. يک نمونه آن همين مسئله شورا است.
فاضل تابع معتوقی اظهار داشت: شوراها طبق قانون اساسي مديريت شهر و روستا را بر عهده دارند و نمادي ديگر از اداره  کشور به دست مردم را در برابر چشم همگان مي گذارند. توفيق شوراها در دستيابي اهدف، سرمايه ارزشمند اعتماد عمومي را افزايش مي  بخشد و زمينه ساز حضور پرنشاط مردم در همه  عرصه هاي پيشرفت و توسعه  کشور مي شود.
 وی در ادامه اذعان کرد: هيچ عبادتى بالاتر از خدمت به مردم نيست؛ چه در شهر، چه در بخش و چه در روستا. وظايفى که براى شوراها در قانون ذکر شده، همان وظايفى است که اگر شوراى ما ان شاءا... بتواند اين وظايف را به طور کامل به انجام برسانند، بسيارى از مشکلات جارى مردم برطرف خواهد شد و اين موارد را قانون گذاران با دقت در قانون اساسى و در قانون عرفى معین کرده اند.
وی گفت: از وظایف اصلی شهرداری ها اجرای طرح های عمرانی مصوب می باشد که  اعتبار و سرمایه آن از محل اعتبارات دولتی و یا محلی تأمین می گردد. در دنیای پرشتاب کنونی و با توجه به وجود محدودیت هایی که در جهت تأمین اعتبار این طرح ها وجود دارد، شهرداری ها بایستی خود به صورت مستقل، در جهت اجرا و تأمین اعتبار پروژه های عمرانی اقدام نمایند. از طرفی هر طرحی که شهرداری قصد اجرای آن را دارد، از قبل در بودجه سالانه بایستی ردیفی برای آن اختصاص داده شود و بر اساس درآمدهای پیش بینی شده، محل تأمین اعتبار آن مشخص باشد. در غیر این صورت آخر سال سازمان با کسری بودجه گریبان گیر خواهد بود. از این روست که پروژه های مورد نظر شهرداری جهت آبادانی و رشد شهر، نیاز به یک منبع مالی جدا از جیب دولت و نیز درآمدهای محدود خود دارد که بتواند با فراغ بال در جهت رسیدن به آرمان شهر قدم بردارد.


وی با بیان اینکه امروزه مفهوم شهرها بدون وجود فضای سبز موثر در اشکال گوناگون آن قابل مقایسه نیست افزود: شهرها به عنوان کانون های تمرکز فعالیت و زندگی انسان ها برای اینکه بتوانند پایداری خود را تنظیم کنند چاره ای جز پذیرش ساختار و کارکردی متاثر از سیستم های طبیعی ندارند.در عصر حاضر اهميت و نقش فضاي سبز در حيات و توسعه شهرها تا حدي است که به عنوان يکي از شاخص هاي توسعه پايدار از آن ياد مي شود.
معتوقی در مورد توسعه اقتصادی شهرها می گوید:اولین نتیجه تمرکز جمعیت و فعالیت ها در شهرها، مسائل زیست محیطی بوده که به اشکال مختلف آلودگی هوا،آب، خاک، صوتی و غیره نمود پیدا کرده است. در بعد اجتماعی و اقتصادی نیز رشد سریع شهرنشینی به خصوص در شهرهای بزرگ، باعث مسائلی نظیر توزیع نامتعادل و نارسایی خدمات و امکانات، تفاوت فاحش در ارزش زمین و مسکن و شرایط زیستی آن و در نهایت اختلاف طبقاتی و جدایی گزینی اجتماعی اقتصادی شده است.
کانال تلگرامی عصرجهان
🆔https://t.me/asrejahan
🆔https://t.me/asrjahan



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*