اخبار عمومی
اعلام وصول 2
127687
تاریخ انتشار: 1396/02/17 01:01
در انتخابات مکانیزه (تمام الکترونیکی) تعرفه کاغذی و اخذ رأی دستی (سنتی) وجود ندارد و دو فرایند: ۱- احراز هویت (کنترل رأی تکراری، کنترل رأی فوتی، زیر ۱۸ سال و…) و ۲- اخذ رأی پس از دریافت کارت هوشمند به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

عصرجهان-رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سه شهر استان انتخابات شوراهای شهر و روستا به صورت تمام الکترونیکی انجام می‌شود و در سایر شهرها و روستاهای استان نیز به صورت نیمه مکانیزه برگزار می‌شود.
عباس رسولی در جمع خبرنگاران افزود: در انتخابات تمام الکترونیک، فرایندهای احراز هویت و اخذ رأی به صورت الکترونیک انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه انتخابات ۲۹ اردیبهشت به دو صورت نیمه مکانیزه و تمام مکانیزه برگزار می‌شود، افزود: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سه شهر یاسوج، دوگنبدان و دهدشت در استان به صورت تمام الکترونیکی است.
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: انتخابات ریاست جمهوری نیز به صورت نیمه مکانیزه برگزار می شود که در این فرایند احزار هویت نیز به صورت نیمه مکانیزه است.
رسولی تصریح کرد: در انتخابات تمام الکترونیکی تعرفه اخذ رأی وجود ندارد و در شعبی که انتخابات الکترونیکی در آن انجام می‌شود افراد با کارت ملی احراز هویت شده و برای انتخابات ریاست جمهوری تعرفه دستی و برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کارت هوشمند دریافت می‌کنند.
وی ادامه داد: در فرایند انتخابات الکترونیکی رأی دهندگان باید کد نامزدهای شورا شهر و روستا را یادداشت کرده و پس از دریافت کارت مخصوص اخذ رأی، کدها را در سیستم ثبت کنند و با نمایش اسم و عکس نامزد مورد نظر رای خود را تایید کنند. پس از تأیید فرایند رأی دهی توسط رأی دهنده تعرفه چاپ شده و در مخزن تعبیه شده در زیر صندوق قرار می‌گیرد.
رسولی بر داشتن همراه آشنا به کامپیوتر برای افراد کم سواد یا بی سواد تاکید کرد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*