اخبار عمومی
اعلام وصول 2
127847
تاریخ انتشار: 1396/02/26 01:16
رئیسی در جمع مردم اصفهان:
رئیسی در جمع مردم اصفهان گفت: گرفتن مالیات از یقه سفیدها و بدحساب‌ها هنر است نه کاسبان خوش‌حساب/ در دولت از قالیباف استفاده خواهیم کرد/ می‌توانیم چهره فقر و بیکاری را از جامعه بزداییم

عصرجهان-کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای روحانی شما می‌دانید که قلب من صندوقچه اسرار است و اگر لب به سخن بگشایم کسی حریفم نیست اما کسی که در قامت کاندیدا قرار می‌گیرد ظرفیت داشته باشد.

 حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (دوشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه) در اجتماع پرشور مردم اصفهان در میدان امام این شهر حضور یافت.

همزمان با ورود حجت‌الاسلام رئیسی به اصفهان، مادر شهید خرازی برای استقبال از وی به فرودگاه رفته بود.

اصفهانی‌ها با شعار درود بر قالیباف سلام بر رئیسی از اقدام قالیباف حمایت و از رئیسی استقبال کردند. 

در ابتدای این سخنرانی حجت‌الاسلام رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه خدا سایه رهبری را بر سر ما نگه دارد، اظهار داشت: سلام و درود بر شهدا و زنان و مردان سخت کوش استان اصفهان؛ افتخارات بسیاری در نظام جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا و مردان و زنان و عزت فراوانی در عالم خلق شده است و آنچه سایه جنگ را از سر کشور دور کرده حضور مقتدرانه مردم است.

*کلید حل مشکلات کشور نگاه به جوانان توانای کشور است

رئیسی با تاکید بر اینکه کلید حل مشکلات کشور نگاه به جوانان توانای کشور است، گفت: هیچ بیگانه‌ای برای باز کردن قفل‌ها بدون نگاه به منافعش عمل نمی‌کند، نگاه به بیگانگان به عنوان حل مشکلات ما غلط است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه کشور ما به برکت عنایت حضرت حق دارای ذخایر و منابع و ثروت بسیار است، تصریح کرد: این نیروی متراکم انسانی ارزشمند است. مردم می‌توانند از مشکلات گره بگشایند. امام و رهبری به جوانان اعتماد داشتند اما معطل نگه داشتن کشور برای حل مشکل توسط بیگانگان ناصواب است.

وی خاطرنشان کرد: مردم برگ زرینی در مقابل بیگانگان آفریدند و قادرند کارهای نشدنی را انجام دهند. مشکل ما در کشور کمبود نقدینگی نیست که هفده هزار کارخانه تعطیل و پنجاه درصد ظرفیت صنعت معطل بماند. چرا جوانان باید بیکار باشند؟

* مردم با نداشتن می‌سازند اما با تبعیض هرگز

رئیسی با بیان اینکه مردم با نداشتن می سازند اما با تبعیض هرگز، گفت: مردم تحمل شنیدن تحمل اخبار فساد را ندارند؛ اگر همین نقدینگی و خلق پول در جهت تولید به کار می‌رفت این همه مشکل تعطیلی کارگاه‌ها را نداشتیم. امروز جوان و پدر با هم بیکار می‌شوند. آیا این شرایط قابل تحمل نیست.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه نه بازگشت به گذشته و نه تحمل وضع موجود بلکه تغییر به نفع مردم، بیان داشت: شما برای برجام پیش پرداخت کردید و در قلب راکتور بتن ریختید اما تعهد طرف مقابل باید نقد شود. برجام چک نقد نشده است و به دولت انقلابی نیاز دارد تا این چک را نقد کند.

وی استان اصفهان را قطب کشاورزی، صنعت و گردشگری دانست و تصریح کرد: توریسم علمی و سلامت زمینه کار دارد. با همین امکانات کشور امکان ایجاد شغل میلیونی وجود دارد. شما می‌گویید نمی‌شود. ما می‌گوییم «هم می‌خواهیم، هم می‌دانیم و هم می‌توانیم».

*می‌توانیم چهره فقر و بیکاری را از جامعه بزداییم

رئیسی با طرح این پرسش که شما اگر نمی‌خواهید شغل و مسکن میلیونی در کشور ایجاد شود چرا خود را در معرض رای مردم گذاشتید، گفت: بودجه از کجا آوردید که یارانه اقشار تحت حمایت را سه برابر کردید؟ مگر نمی گفتید بودجه کم است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: سی و هشت سال از انقلاب گذشته و دولتی می‌خواهیم که دولت سلامت باشد و کار و فعالیتش برای مردم اطمینان‌آور است. ما در جهان الگو هستیم. حق است که جوان بیکار باشد؟ می‌توانیم چهره فقر و بیکاری را از جامعه بزداییم.

وی ادامه داد: شما می‌گویید مگر می‌شود؟ ما می‌گوییم اگر ده میلیارد دلار از قاچاق کالا کم شود یک میلیون شغل ایجاد می‌شود. چرا مسکن مهر را با پیشرفت شش درصدی دنبال کردید؟ شما می‌گویید مسکن اجتماعی. به مردم گزارش دهید چه میزان مسکن ساخته‌اید؟

*به صورت نمادین نسخه‌ای از حقوق شهروندی رونمایی کردند

رئیسی با بیان اینکه نوکری مردم برای من افتخار است، اظهار کرد: شما می‌آیید برای پاسخ به مردم به صورت نمادین نسخه ای از حقوق شهروندی را رونمایی می‌کنید؟ مشکل مردم حقوق شهروندی است؟ از مولفه‌های دولت مهدوی تقوا و کارامدی است. مشکل ما برنامه نیست. نوبت اقدام و عمل است و دوران حرف درمانی به پایان رسیده است.

*موشک برای نجنگیدن است نه جنگیدن

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مشکل امروز جامعه اختلاف در این نگاه است که کشور دچار مشکل است. در قضیه برجام آنگونه عمل شد که آب خوردن مردم را به برجام ربط دادند. نگاه دیگر تضعیف بنیه دفاعی است. موشک برای نجنگیدن است نه جنگیدن. به لیبی گفتند قدرت هسته‌ای و دفاعی را تضعیف کنید و الان ثبات مدیریتی ندارند. نگاه به بیگانه با حسن نیت و حسن ظن را خطا می‌دانیم.

وی می‌گوید که ما در دولت کار و کرامت با همه دولت‌ها به ویژه همسایگان تعامل می‌کنیم اما عزتمندانه و حفظ جایگاه ایران.

*مشکل ما کمبود نقدینگی و منابع نیست بلکه ضعف مدیریت است

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه ضروری است که ارتباط بین دانشگاه و علم و بازار و سیاست برقرار باشد، اظهار داشت: مشکل مردم روز به روز بیشتر می شود؛ استان‌های کشور نیازمندی‌هایی دارد و باید یک سند عادلانه برای استفاده از آب فراهم شود. مشکل ما کمبود نقدینگی و منابع نیست بلکه ضعف مدیریت است.

رئیسی خاطرنشان کرد: مردم از دولت انتظار دارند که حقوقشان رعایت شود. حق شهروندی ان است که سفره فقیر کوچک تر نشود و زنان از کرامت برخوردار باشند. حق هنرمند ان است که به دلیل مشکل مالی دغدغه نداشته باشد. اگر یک هنرمند فیلمنامه می نویسد از خلاقیت خود استفاده کند و هنر خود را شکوفا کند.

*۱۱ میلیون جوان آماده ازدواج امکان دریافت وام ندارند

وی ادامه داد: یک نگاه است که فقرا تحت اشراف ثروتمندان به جایی برسند و یک نگاه برقراری عدالت میان همه است. باید از کارآفرینان حمایت و تسهیلات عادلانه تقسیم شود. عادلانه است که چند نفر ۵۰۰ هزار میلیارد بگیرند و پول را برای دریافت سود در بانک بگذارند و در مقابل ۱۱ میلیون جوان اماده ازدواج وجود داشته باشد که امکان دریافت وام نداشته باشد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما در دولت کار و کرامت معتقدیم مدیران باید اهل کار باشند اما با تاجر بودن مدیران مخالفیم. باید به مردم نگاه با کرامت داشت و هنرمند و دختر و پسر و کشاورز باید کرامت داشته باشد.

*دفتر بازرسی و نظارت ریاست‌جمهوری را در استان‌ها تاسیس می‌کنم

رئیسی تصریح کرد: من به عنوان طلبه علاوه بر استاندار دفتر بازرسی زیر نظر رئیس جمهور تشکیل می‌دهم تا همه مردم حرف خود را برسانند.

 

وی تاکید کرد: باید روحیه جهادی برای احیا روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهر شکل بگیرد. نباید محصول کشاورز ۱۰ برابر قیمت با دلالی فروش رود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: امروز مردم از جناح بازی و حزب بازی و متهم کردن متقابل دولت‌ها و «دزد، دزد» گفتن خسته‌اند. اعلام بدون اقدام برای مردم اطمینان آور نیست.

*گرفتن مالیات از کاسب خوش حساب هنر نیست

وی ادامه داد: اگر دولتی بعد چهار سال از باید استفاده کند چه فرقی با کاندیداها دارد؛ باید درباره عملکرد خود گزارش دهند، گرفتن مالیات از کاسب خوش حساب هنر نیست. گرفتن مالیات از یقه سفیدها و بد حساب ها هنر است، بنده رقیب دولت نیستم؛ رقیب دولت عملکرد چهار ساله خودش است. بنده رقیب فساد، فقر و بیکاری و تبعیض و ناکارآمدی هستم.

رئیسی تصریح کرد: ما معتقدیم باید خطکش‌ها را برداشت، نماد ما کارت شناسایی است، یعنی همه فرهیختگان با همه سلایق برای کار و کرامت تلاش کنند.

*از برادر مجاهدم قالیباف که با زمان شناسی اقدام مناسب انجام داد تشکر کنم

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین تاکید کرد:‌ لازم است از برادر مجاهد محمد باقر قالیباف که با زمان شناسی اقدام مناسب انجام داد تشکر کنم؛ ما در دولت کار و کرامت از ظرفیت شخصی و فردی و مدیریتی و ظرفیت هایی که آقای قالیباف و سایر عزیزان به عنوان خدمتگزار دارند استفاده خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه امروز کشور در شرایطی نیست که هر کس به خود فکر کند، افزود: وضعیت ادارات و سازمانها خوب نیست. تا کی باید این شرایط را داشته باشیم. ما نظام اداری کشور را سامان می دهیم. هم جذب نیروی انسانی و نظام پرداخت باید عادلانه شود و اجازه نخواهیم داد دولت به نام شرکت حیاط خلوت داشته باشد.

 

*آقای روحانی! قلب من صندوقچه اسرار است و اگر لب به سخن بگشایم کسی حریفم نیست

رئیسی تاکید کرد: آقای روحانی! می‌دانید قلب من صندوقچه اسرار است و اگر لب به سخن بگشایم کسی حریفم نیست اما فردی که می‌خواهد رئیس جمهور شود باید ظرفیت داشته باشد؛ من از این کاندیداهای محترم به دلیل شغل‌هایی که داشتم هم درباره اشخاص و هم سازمان‌هایشان اطلاعات بیشتری دارم ولی کسی که می‌خواهد سمت بگیرد اول باید ظرفیت داشته باشد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه جذب نیروی انسانی در ادارات و سازمان و نظام پرداخت باید عادلانه شود،‌ افزود: نمی‌گذاریم دولت به نام شرکت حیاط خلوت داشته باشد.

 


کانال تلگرام عصر جهان


پیراسته فر
|
Iran
|
1396/07/29 07:37
  +0

  -0
پاسخ
رئیسی:موشک برای نجنگیدن است، نه برای جنگیدن*
اسلحله برای عدم تیراندازی است،غذاهم برای نخوردن واب برای ننوشیدن

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*