اخبار عمومی
اعلام وصول 2
127862
تاریخ انتشار: 1396/02/27 17:34
وی با بیان اینکه من با روحانی ـ نه در هدف و نه در برنامه‌ها و سلایق ـ اشتراکی ندارم، خاطرنشان کرد: امیدوارم دوران ریاست جمهوری آقای روحانی ادامه نداشته باشد، چون تداوم سیاست‌های ایشان باعث بحران در کشور خواهد شد.

عصرجهان-کاندیدای انتخابات با تأکید بر اینکه از صحنه انتخابات کنار نخواهم رفت و منفعت سیاسی این است که در صحنه بمانم، رایزنی های آیات موحدی کرمانی و یزدی پیرامون کناره گیری اش از انتخابات را تأیید کرد.

به گزارش تابناک، مصطفی میرسلیم، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسش «تابناک» درباره رایزنی آیت الله موحدی کرمانی و یزدی با وی برای کناره گیری از انتخابات ریاست جمهوری به نفع ابراهیم رئیسی اظهار کرد: بنده همواره در مسائل شرعی از این آقایان تبعیت می کنم و خواهم کرد.
وی افزود: در مسائل سیاسی نیز همواره پیرو این حضرات بودیم اما نظریه های سیاسی خود را هم ارائه دادیم.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه از صحنه انتخابات کنار نخواهم رفت، یاد آوری کرد: منفعت سیاسی این است که در صحنه بمانم؛ بنابراین، قصد کناره گیری از انتخابات را ندارم.
میرسلیم تصریح کرد: در حال حاضر مبنای سیاسی ما بر این اساس است که در صحنه باشیم.
وی خاطرنشان کرد: رایزنی هایی از سوی آیت الله موحدی کرمانی ویزدی پیرامون کناره گیری بنده مطرح بوده، ولی بنده بر این باورم که در مقطع فعلی منفعت سیاسی ما در ماندن در صحنه انتخابات است.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهور اظهار داشت: نسبت من با حجت‌الاسلام رئیسی مشخص است و ما هدف مشترکی داریم، ولی سلیقه‌هایمان مختلف است و بر مبنای این هدف مشترک می‌توانیم در صورت رأی‌آوری هر کدام از همدیگر استفاده کرده و همکاری مشترک نیز داشته باشیم.
وی با بیان اینکه من با روحانی ـ نه در هدف و نه در برنامه‌ها و سلایق ـ اشتراکی ندارم، خاطرنشان کرد: امیدوارم دوران ریاست جمهوری آقای روحانی ادامه نداشته باشد، چون تداوم سیاست‌های ایشان باعث بحران در کشور خواهد شد.
میرسلیم افزود: برنامه اقتصادی دولت یازدهم از نظر ما قابل‌دفاع نیست و نتیجه‌اش کاهش تورمی بوده که به آن افتخار می‌کنند، ولی این کاهش تورم واقعی و پایدار نیست، کمااینکه اخیراً شاهد افزایش تورم نیز بودیم.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سؤالی پیرامون رابطه‌اش با جبهه مردمی نیروهای انقلاب با تأکید بر اینکه ما با جمنا رقیب نیستیم و مناسبات‌مان در یک راستاست، گفت: با نامزدهای جمنا در هدف مشترکیم و چیزی که حجت‌الاسلام رئیسی می‌گوید در راستای اهداف من است، ولی شاید در روش‌ها و برنامه‌ها اختلاف نظر داشته باشیم.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره تفاوت کناره گیری جهانگیری و قالیباف در انتخابات گفت: این نوع اقدام از نظر ماهیت متفاوت است. قالیباف با پشتوانه انتخابات سه دوره گذشته و همچنین تأیید جمنا به میدان آمد؛ اما بر مبنای تشخیص یک مصلحت کنار رفت و این یک ائتلاف محسوب می‌شود. فکر می‌کنم کناره گیری وی از صحنه انتخابات برای این بود که موضع جبهه مردمی تقویت شود و به نظر نمی‌رسد از ابتدای کار چنین نیتی داشته باشد.
میرسلیم افزود: کناره گیری جهانگیری حیله سیاسی محسوب می‌شود و باید ابراز تأسف کرد که روحانی با این روحیه سیاسی یک کار کمکی با خودش بیاورد و دو واحد وقت به خودش اختصاص دهد. فکر می کنم صداقت ایجاب می کرد، وی در صحنه می‌ماند یا در ابتدا می‌گفت پوششی هستم تا شورای نگهبان تکلیف خود را بداند.
وی درباره شیوه تبلیغات برخی کاندیداها در استفاده از امکانات دولت گفت: ما قانون مدونی داریم که تکلیف نامزدها را به لحاظ امکانات مشخص و تصریح شده از امکانات دولتی به نفع یک یا چند نامزد استفاده نشود.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: بعد از 38 سال آگاهی خوبی بین مردم ما به وجود آمده و متوجه می‌شوند که این تبلیغات با تهدید و تطمیع صورت گرفته یا آزادانه بوده است. برخی نامزدها از افرادی که حتی واجد شرایط نیستند و یا با تعطیل کردن ادارات به تبلیغ پرداختند که اینها خلاف مردم سالاری است و ما نباید مشوق این کارها باشیم.
وی درباره برنامه‌های انتخاباتی کاندیداها، اظهار داشت: وعده‌های انتخاباتی برخی نامزدها مبتنی بر مشکلات و مسائل روزمره و معیشتی است که به دلیل کم کاری‌های دولت در چهار سال گذشته ایجاد شده است. روحانی می‌گفت، کاری می‌کنم که یارانه‌ها در زندگی مردم جایگاهی نداشته باشد اما بسیاری از گروه‌ها نیازشان به یارانه بیشتر شده است. در اینکه طبقات محروم نیاز به این یارانه ها دارند نباید شکل کرد من اعتقاد دارم اولین کاری که باید صورت بگیرد رفع محرومیت و فقرزدایی است؛ اما دادن قول هایی که امکان اجرایش نیست خلاف است.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه برخی نامزدها صدها میلیارد هزینه کردند و از بیت المال برای تبلیغات بزل و بخشش نمودند، گفت: این کارها معنا ندارد و تمام طرح‌ها وبرنامه‌های ما باید در جهت رفع محرومیت باشد اما متأسفانه هنوز هم هزینه‌های تشریفاتی زیادی داریم.
میرسلیم درباره آینده برجام به صورت پیروزی وی، گفت: برجام سندی در اختیار ماست که یک نکته واضح در آن مظلومیت جمهوری اسلامی بود که نیازی به اصطلاح کشتار جمعی و هسته‌ای ندارد. درباره برجام تعهدات ما اجرا شده و حتی دولت در این زمینه خودشیرینی کرد. اما آنچه طرف مقابل انجام داد، براساس بداندیشی به تحریم‌ها افزوده شد و دولت آینده باید این حق را احقاق و پیگیری کند. ما نباید به بهانه برجام کارها را متوقف کنیم و در داخل قابلیت‌هایی داریم که می‌توانیم با آن تحریم‌ها را مهار کنیم.
میرسلیم با اشاره به اینکه امیدوارم پیروز انتخابات روحانی نباشد، گفت: پیش بینی انتخابات میسر نیست و ممکن است عواملی پیش بیاید که در انتخابات تأثیر بگذارد تبلیغات رسمی صبح فردا تمام می‌شود ولی فضای مجازی در اختیار مردم است و در فعالیت نامزدها اثرگذار خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه من انصراف نمی‌دهم و پای کار خواهم بود، گفت: با توجه به آنچه مطرح می‌شود آرای من بیشتر شده و امیدواریم دیگر دولت روحانی تمدید نشود و دولت یازدهم بود که کشور را به فلاکت کشاند.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه کاهش نرخ تورم به دلیل واردات است و مردم قدرت خرید ندارند، اظهار داشت: تورم البته در اردیبهشت نرخ صعودی پیدا کرده و این دستاورد توأم با ابهام است. نرخ رسمی بیکاری 12.5 درصد است و کافی است آقای جهانگیری سری به شهرک های صنعتی بزند و ببینند، چه کارگاه‌هایی متوقف شده است. رکود بارز است و سرمایه گذاری کاهش یافته و دولت یازدهم با این دستاورد نمی‌تواند ادامه یابد.
میرسلیم در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم درباره با مدرک تحصیلی روحانی، گفت: روحانی در این زمینه اکنون متهم است و به نظرم باید دستور دهد تا یک گروه کارشناسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مدرک او را بررسی کنند، تا ببینیم آیا این ادعاها دروغ است و یا وی مدرکش را براساس تزویر گرفته است. در این زمینه، آبروی نظام در خطر است و باید راستی آزمایی شود.
وی در پایان با اشاره به اینکه نیت من با آقای رئیسی یکی است، خاطرنشان کرد: من نمی‌توانم با روحانی هدف مشترکی تعریف کنم و همواره منتقد دولت یازدهم بوده‌ام تا فقط و فقط به این فکر نباشند که با برجام می‌توان همه مشکلات کشور را حل کرد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*