اخبار عمومی
اعلام وصول 2
128035
تاریخ انتشار: 1396/03/07 08:53
دبیر نظارت بر انتخابات شورهای شهر و روستا استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد؛
نتایج بررسی شکایات و همچنین بازشماری‌ها تا این لحظه در شهرستان‌های استان به شرح زیر است

عصرجهان- دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شورهای اسلامی شهر و روستای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای بازشماری بیشتر صندوق‌ها در هیچ شهرستانی مخالف نیستم.
وحید محمدی تبار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با درخواست فرمانداران، رییس و دبیر ستاد انتخابات استان،  آماده همکاری برای رفع هرگونه نگرانی مردم و کاندیدهای معترض هستیم.
وی افزود: اما آن‌ها که مغرضانه، بی دلیل و بدون مستندات قصد تشویش اذهان عمومی را دارند، و دنبال زیر سؤال بردن کلیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی را دارند؛ قبول نداریم.
محمدی تبار تصریح کرد: آرای مردم به تعبیر رهبر معظم انقلاب حق الناس است؛ و وظیفه ما صیانت از رأی مردم است.
محمدی تبار بیان داشت: البته هر کجا که اعتراض و بازشماری لازم بوده؛ انجام شده است. برای هر کاندیدای معترض بیشتر از ده درصد بازشماری داشتیم.
دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شورهای اسلامی شهر و روستای استان در ادامه افزود: هیات های نظارت شهرستان‌ها، هیات های اجرای نظارت، محوریت فرماندار، شورای تأمین فرماندار هر شهرستان رسیدگی به اعتراضاتی که در وقت قانونی ثبت شده با دقت و صرفاً بر مدار قانون ادامه دهند.
وی افزود: برخی اعتراضات و جوسازی‌هایی که بی دلیل و بدون مستند هستند؛ و هدفشان تخریب نظام انتخابات است؛ با آنان برخورد قانونی خواهد شد.
محمدی تبار در ادامه افزود: نتایج بررسی شکایات و همچنین بازشماری‌ها تا این لحظه در شهرستان‌های استان بدین شرح است:
۱- بویراحمد بدون تغییر
۲- باشت: بدون تغییر
۳- لنده: یک نفر تغییر در ترکیب
۴- چرام: یک نفر تغییر در ترکیب
۵- سوق: یک نفر تغییر در ترکیب
۶- بهمئی: با هماهنگی قانونی فرماندار و رئیس هیات نظارت انجام شد، و با توجه به اعتراض ۱۵ کاندید؛ ۵۰ درصد صندوق‌ها بازشماری شود.
وی بیان کرد: این فرایند تنها رسیدگی به شکایات، قانون و صیانت از آرای مردم به عنوان حق الناس ملاک بود؛ و اگر جز قانون عمل شود برخورد قانونی خواهد شد/کبنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*