اخبار عمومی
اعلام وصول 2
128344
تاریخ انتشار: 1396/03/26 15:31
نمایندگان مجلس مطرح کردند؛
نمایندگان مردم در خانه ملت، اقدام وزارت بهداشت را مثبت قلمداد می کنند اما بر این باور هستند که نباید این تعیین سقف به معنای محدودیت ارایه خدمت برای بیماران تلقی شود.

به گزارش عصرجهان به نقل از خانه ملت، چندی پیش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اولین بار برنامه این وزارتخانه را برای مدیریت جدید سازمان بیمه سلامت اعلام کرد و گفت: منابع کشور محدود است و پس از انتقال این سازمان به وزارت بهداشت قطعا برای دفترچه بیمه افراد و هزینه‌کرد بیمارستان‌ها در سال سقف تعیین می‌کنیم.

تعیین سقف پرداخت برای دفترچه‌های بیمه و بیمارستان ها اقدامی است که اگر شکل اجرایی به خود گیرد می تواند بخش زیادی از هزینه های اضافی حوزه سلامت را کاهش دهد زیرا گاهی انجام برخی آزمایش ها تجویز برخی داروها به تشخیص بیمار صورت می پذیرد که همین موضوع به افزایش بارمالی بهداشت و درمان می انجامد.

حال وزارت بهداشت در این اقدام به دنبال نظارت بر شیوه تجویز پزشکان است تا ساماندهی را برای برخی تجویزهای بی حساب و کتاب انجام دهد از سویی دیگر با تعیین سقف برای دفترچه‌های بیمه و بیمارستان ها، بیماران برای دریافت خدمات بیشتر از آن سقف، در نوبت انتظار قرار می گیرند.

نمایندگان مردم در خانه ملت، اقدام وزارت بهداشت را مثبت قلمداد می کنند اما بر این باور هستند که نباید این تعیین سقف به معنای محدودیت ارایه خدمت برای بیماران تلقی شود.

هاشمی: تعیین سقف پرداخت دفترچه‌های درمانی نباید به محدودیت خدمت به بیماران منتهی شود

 همایون هاشمی  در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ، درباره تعیین سقف پرداخت برای دفترچه‌های بیمه و بیمارستان‌ها، افزود: اینکه وزارت بهداشت به دنبال کاهش هزینه های طرح تحول سلامت است اقدام قابل قبولی است زیرا طرح تحول نیازمند اصلاحاتی است.

همایون هاشمی

نماینده مردم شاهین دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که مشکل اصلی طرح تحول سلامت نبود منابع پایدار است و با توجه به هزینه هایی که این طرح بر حوزه بهداشت و درمان وارد کرده باید تلاشی برای پایدار کردن منابع انجام داد که تعیین سقف پرداخت دفترچه های بیمه می تواند اثربخش واقع شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: البته ناگفته نماند که نباید تعیین سقف پرداخت برای دفترچه های بیمه درمانی به معنای محدودیت تلقی شود بلکه لازم است برای شفاف سازی ها، تعریف درستی از تعیین سقف دفترچه های بیمه صورت گیرد.

وی یادآور شد: باید تعیین سقف پرداخت برای دفترچه های بیمه درمانی بر اساس تخصص، نوع بیماری و موارد دیگری لحاظ شود تا سقف هزینه ای و اعتبار بخشی به بیمارستان ها مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: باید در تعیین سقف پرداخت دفترچه های بیمه درمانی منافع بیماران در نظر گرفته شود تا تاثیرگذاری بهتری بر طرح تحول سلامت داشته باشد.

قربانی: تعیین سقف پرداخت دفترچه‌ بیمه‌ها برای کنترل هزینه‌های طرح تحول سلامت

محمد حسین قربانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره برنامه جدید بیمه سلامت و تعیین سقف پرداخت برای دفترچه‌های بیمه و بیمارستان‌ها، افزود: در طرح تحول سلامت شاهد رضایتمندی مردم از اجرای آن بودیم اما آنچه همچنان باعث نگرانی است بحث منابع مالی طرح تحول است.

محمدحسین قربانی

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگرچه مجلس در تامین منابع مالی طرح تحول سلامت کمک زیادی به وزارت بهداشت کرد اما به دلیل هزینه های بالای این طرح، ادامه این روند مشکل آفرین خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، درباره اقدام وزارت بهداشت جهت کنترل هزینه های طرح تحول سلامت، تصریح کرد: دولت برای بهبود اوضاع، ناچار به کاهش هزینه های اضافی در حوزه سلامت شده است که بدون شک تعیین سقف پرداخت برای دفترچه‌های بیمه و بیمارستان‌ها از جمله این اقدامات است.

وی یادآور شد: اجرای آزمون وُسع برای مشارکت بیمه‌شدگان سلامت در خرید خدمت نیز اقدام دیگری در کاهش هزینه های سلامت است تا دهک های پایین بتوانند از خدمات بهداشتی و درمان نیز بهره مند شوند.

قربانی تاکید کرد: با انجام دادن آزمون وُسع بیمه‌شدگان جدید بیمه سلامت در صورت تمکن مالی در خرید خدمت خود مشارکت می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: تعیین سقف پرداخت برای دفترچه‌های بیمه و بیمارستان‌ها با هدف کاهش هزینه های درمان باعث ارایه خدمت بهتر به بیماران می شود و می تواند به تامین منابع مالی وزارت بهداشت کمک کند.

پوربافرانی: کاهش هزینه های سلامت با تعیین سقف پرداخت برای دفترچه‌های بیمه

عباسعلی پوربافرانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره برنامه جدید بیمه سلامت و تعیین سقف پرداخت برای دفترچه‌های بیمه و بیمارستان‌ها، افزود: واقعیت آن است که نظارت و کنترل بر نحوه تجویز و ارایه خدمت به بیماران امری بدیهی است که می تواند به کاهش هزینه های اضافی در حوزه سلامت کمک کند اما این اقدام باید به گونه ای باشد تا به نحوه ارایه خدمت به بیماران خللی وارد نکند.

عباسعلی پوربافرانی

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تعیین سقف پرداخت برای دفترچه‌های بیمه و بیمارستان‌ها اگرچه اقدام مثبتی است اما نباید محدودیتی را برای بیماران در جهت دریافت خدمت ایجاد کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: در شرایطی که بیمار نیازمند دریافت خدمت است باید به راحتی دسترسی به خدمت را داشته باشد این درحالی است که می توان با برنامه ریزی دقیق مانع از انجام برخی از خدمات غیرضروری شد.

وی تاکید کرد: محروم کردن بیمار از خدمات به بهانه تعیین سقف پرداخت برای دفترچه های بیمه نباید صورت گیرد بلکه باید با سازوکار دقیق به دنبال حذف برخی خدمات غیرضروری بود زیرا گاهی این خدمات به درخواست و تشخیص خود بیمار صورت می گیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: نحوه تجویزها به بیمار نیز باید ساماندهی شود که به نظر می رسد در برنامه جدید وزارت بهداشت در تعیین سقف پرداخت برای دفترچه های بیمه و بیمارستان ها، این مهم نیز عملیاتی شود.

خانه ملت نوشت: پیش از این وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اولین بار برنامه این وزارتخانه را برای مدیریت جدید سازمان بیمه سلامت اعلام کرد و گفت: منابع کشور محدود است و پس از انتقال این سازمان به وزارت بهداشت قطعا برای دفترچه بیمه افراد و هزینه‌کرد بیمارستان‌ها در سال سقف تعیین می‌کنیم./



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*