اخبار عمومی
اعلام وصول 2
128361
تاریخ انتشار: 1396/03/27 08:26
رسانه در ترویج فرهنگ انسان دوستانه و اخلاقی اهدای عضو که زندگی بخشیدن به بیماران نیازمند است نقش بسزایی دارد

عصرجهان-اهداء اعضای بدن نوجوان گچسارنی به پنج بیمار نیازمند جان دوباره بخشید.

رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران در گفتگو با کبنا گفت: احمد رضا زاهدی پور ۱۶ ساله  که براثر ایست قلبی تنفسی و خونریزی شدید و در شرایط مرگ به دنبال چاقو خوردگی به پایین قدام قفسه سینه  به اورژانس  بیمارستان شهید رجایی گچساران منتقل شده بود که بلافاصله عملیات احیاء توسط  تیم  اورژانس بیمارستان بروی این بیمار انجام شد.

محسن حیدرپور افزود: بعلت خونریزی شدید و تداوم شوک و ضریب هوشی پایین بیمار سریعا به اتاق عمل منتقل شد و توسط دکتر محمد باقر جهانتاب که از جراحان حاذق بیمارستان شهید رجایی می باشد تحت عمل جراحی (باز کردن قفسه سینه) قرار گرفت و در حین عمل بیمار بعلت خونریزی شدید داخل قفسه سینه  به دنبال پارگی بطن چپ قلب مجددا تحت عمل جراحی بسیار پیچیده  باز کردن لایه پوششی قلب و ترمیم پارگی قلب قرار گرفت و از مرگ حتمی نجات یافت.

حیدرپور در ادامه گفت: با توجه به تمام تلاش های که توسط تیم اورژانس،تکنسین های اتاق عمل،دکترجهانتاب جراح عمومی،بخش icu  بیمارستان شهید رجایی انجام شد متاسفانه بیمار بعلت عدم انتقال بموقع به بیمارستان، خونریزی شدید، کمبود اکسیژن به مغز به حالت کما رفت ودر نهایت با رضایت و اقدام خداپسندانه این خانواده نوع دوست گچسارانی، بیمار برای اهداء عضو به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شد.

وی افزود:  تیم پیوند بیمارستان نمازی شیراز دو کلیه،قلب و قرنیه‌های این بیماررا از بدن جدا تا جهت پیوند به بیماران نیازمند اهداء گردد.

رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران در پایان  نهادینه شدن فرهنگ اهدای عضو را مؤثر خواند و افزود: رسانه در ترویج فرهنگ انسان دوستانه و اخلاقی اهدای عضو که زندگی بخشیدن به بیماران نیازمند است نقش بسزایی دارد.

گزارش: حبیب قلندری



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*