اخبار عمومی
اعلام وصول 2
128373
تاریخ انتشار: 1396/03/27 18:52
اسکله ها و کارگاه های شناورسازی غیرمجاز در سواحل و بنادر استان، برای استانداردسازی6 ماهه مهلت دارند، در غیراینصورت جمع آوری می شوند.

عصرجهان-کارگروه ساماندهی سواحل و بنادر خوزستان، شنبه در دومین نشست خود، صدور اخطار به اسکله ها و کارگاه های غیرمجاز شناورسازی در استان و مهلت 6 ماهه برای ساماندهی آنها را تصویب کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان در این نشست گفت: از سوی این کارگروه با اسکله های فعال و بدون مجوز همچنین کارگاه های ساخت شناور غیرمجاز مکاتبه می شود تا وضعیت این واحدها از نظر مالکیت و مجوز تعیین تکلیف شود.
فرامند هاشمی زاده افزود: کارگروهی کارشناسی نیز برای اسکله های غیرفعال و متروکه تشکیل می شود، که در صورت امکان بتوان دوباره آنها را فعال کرد.
وی با اشاره به مصوبه دولت، برای تشکیل کارگروهی به منظور ساماندهی سواحل دریا از مرزهای خلیج فارس در استان خوزستان تا سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در این کارگروه مطالعات زیادی از جمله در زمینه ساماندهی مشاغل و ارتباط مردم با سواحل و بنادر و جلوگیری از قاچاق، سیاست گذاری خواهد شد.
*فعالیت 140 اسکله در خوزستان
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان نیز در این نشست گفت: در این استان 195 اسکله وجود دارد که 140 اسکله از آنها فعال و 36 اسکله غیرفعال هستند.
سعدالله عبداللهی با بیان اینکه 19 اسکله در استان نظامی و مابقی غیرنظامی هستند افزود: از میان اسکله های فعال 131 اسکله دارای مجوز و مابقی فاقد مجوز هستند.
وی طول اسکله های غیرنظامی قابل پهلوگیری در استان را 18.2 کیلومتر عنوان کرد که در خرمشهر، آبادان و بندرامام قرار دارند.
عبداللهی افزود: خرمشهر، آبادان، شادگان، بندرامام، ماهشهر و هندیجان شهرهای ساحلی خوزستان به شمار می روند و بخش عمده ای از خورها و سواحل استان قابل کشتیرانی هستند.
وی با اشاره به مصوبه هیات وزیران در زمینه ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد در مبادلات مرزی گفت: نحوه جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در سواحل و احداث اسکله جزو دستورکارهای این مصوبه است.
عبداللهی همچنین اظهار کرد: 33 واحد کشتی سازی و تعمیر شناور در استان وجود دارد که 13 واحد فعال و 20 واحد غیرفعال هستند.
وی با بیان اینکه بیشتر کارگاه های کشتی سازی در بهمنشیر و کارون قراردارند، افزود: از کارگاه های فعال، 6 واحد دارای مجوز و هفت واحد بدون مجوز هستند.
عبداللهی تاکید کرد: با اسکله های غیرمجاز مکاتبه و اخطاریه صادر می شود و 6 ماه برای تعیین تکلیف و ساماندهی آنها مهلت معین خواهد شد.
وی اضافه کرد: در صورتی که فعالیت مجدد این اسکله ها ممکن نباید با هماهنگی دستگاه قضایی، جمع آوری می شوند.
احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان و مصطفی شبه معاون سازمان آب و برق نیز در این جلسه اظهار کردند: تعدادی از اسکله های فعال، فاقد مجوز لازم از این دستگاه ها هستند.منبع/ایرنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*