اخبار عمومی
اعلام وصول 2
128405
تاریخ انتشار: 1396/03/29 14:00
کارکنان و کارگران بخش های مختلف شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه ضمن اعتراض نسبت به بلاتکلیفی خود همچنان پیگیر دریافت حقوق و مطالبات معوقه خود می باشند.

عصرجهان- جمعی از کارگران و نیز کارکنان بازنشسته این شرکت روز دوشنبه برای چندمین بار با تجمع در مقابل دفتر مدیریت خواستار پرداخت حقوق و مطالبات خود شدند.
چند تن از تجمع کنندگان در گفتگو با  ایرنا اظهار داشتند: کارکنان روز مزد ، موقت ، قراردادی ، کارمندان و بازنشسته این شرکت ماه هاست که با مشکل مالی مواجه شده اند و مدیریت شرکت غیر از دادن وعده ، جوابگوی مطالبات و مشکلات آنها نیست.


آنان افزود:کارگران روز مزد این شرکت از ابتدای امسال تاکنون حقوق دریافت نکرده اند ضمن اینکه کارکنان رسمی نیز چند ماهی است در انتظار دریافت حقوق هستند از سوئی جیره ماه رمضان نیز نسبت به سالهای قبل بسیار ناچیز به کارکنان این شرکت پرداخت شده است.
به گفته تجمع کنندگان برخی کارگران این شرکت از سال 1394 ، چهار ماه حقوق معوقه دارند ضمن اینکه بن کارگری آنان نیز پرداخت نشده است.
این کارگران معترض که در هوای گرم و آفتاب طاقت فرسا درب مدیریت ، حراست و ورودی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه تجمع کرده اند به خبرنگار ایرنا گفتند:بن کارگری سال 1395 به کارکنان این شرکت پرداخت نشده است.
یکی از پیمانکاران طرف قرارداد شرکت نیز گفت:هشت ماه است مطالبات پیمانکاران خودروهای استیجاری پرداخت نشده است و پیمانکاران نیز به دلیل ناتوانی مالی برای تهیه بنزین ، قادر به ارائه سرویس ایاب و ذهاب به کارکنان شرکت نیستند.
یکی دیگر از کارگران شرکت که به گفته وی بیش از 20 سال سابقه کار در این شرکت دارد گفت:به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه تامین اجتماعی ، دفترچه بیمه کارکنان از اعتبار ساقط شده است.
یکی از بازنشستگان شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه نیز به خبرنگار ایرنا گفت:به دلیل واریز نشدن چهار درصد حق بازنشستگی ، 350 نفر کارکنان بازنشسته چند ماه است که در بلاتکلیفی بسر می برند و کسی جوابگوی مشکل آنان نیست.
این کارکنان معترض که برای دومین روز متوالی درب مدیریت شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه تجمع کرده اند خوستار پاسخگویی صادقانه مدیریت شرکت در خصوص پرداخت حقوق و مطالبات معوقه خود شدند.
تجمع کارگران و بازنشستگان معترض شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در روز دوشنبه در حالی است که برخی منابع به نقل از قائم مقام مدیر عامل شرکت نیشکر هفت تپه اعلام کردند: ظرف 48 ساعت آینده کلیه حقوق فروردین پرسنل اعم از روز مزد، قراردادی و رسمی پرداخت می شود.
سیامک افشار افزود: همچنین پرداخت علی الحساب حقوق بازنشستگان اسفندماه نیز طی دو روز آینده پرداخت خواهد شد.
وی بیان داشته : 'تلاش ما بر بروز رسانی حقوق پرسنل زحمتکش شرکت است و این مهم با همت والای مدیریت و تلاش تمامی پرسنل عملی خواهد شد'.
به گزارش ایرنا جمعی از کارکنان بخش های مختلف شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه روز سه شنبه هفته گذشته نیز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود در این شرکت تجمع کردند.
در پی این تجمع 'هرمز کاکش' مدیر امور مالی این شرکت اعلام کرد:'حقوق فروردین ماه سال جاری کارکنان نیشکر هفت تپه بر اساس دست مزد جدید سال 96 پرداخت می شود'.
وی افزود:شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه تمامی معوقات کارکنان در سال 95 را پرداخت کرده است.
کاکش گفت: با تلاش هیئت مدیره و مدیریت شرکت در آینده حقوق پرسنل شرکت به روز پرداخت می شود.
کشت و صنعت هفت تپه ، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل 44 قانون اساسی اواخر سال 1394 از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.
حدود چهار هزار نفر به صورت رسمی ، پیمانی ، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف این شرکت بزرگ تولید شکر مشغول کار می باشند.
شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در 15کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*