اخبار عمومی
اعلام وصول 2
128414
تاریخ انتشار: 1396/03/29 19:20
سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، نیز در اظهاراتی گفت که آمریکا باید به تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد و اقدامات یکجانبه را در این کشور پایان دهد.

عصرجهان-وزارت دفاع روسیه گفته است که این کشور تحرک هر هواپیما و یا هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) در حریم هوایی سوریه و در جاییکه نیروهای هوایی آن کشور در حال عملیات هستند را به عنوان هدفی برای حمله تلقی خواهد کرد.
مقامات روسیه درادامه هشدار خود تاکید کرده‌اند که آنها هماهنگی عملیاتی را با آمریکا با هدف جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه‌ای به حالت تعلیق در می آورند.


پیشتر سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، نیز در اظهاراتی گفت که آمریکا باید به تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد و اقدامات یکجانبه را در این کشور پایان دهد.
این اظهارات مقامات روسیه در واکنش به سرنگون شدن یک جنگنده نیروی هوایی سوریه توسط یک جنگنده آمریکایی در روز یکشنبه ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) در نزدیکی شهر رقه مطرح شده است.
آقای لاوروف گفت: "همه کشورها باید به تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارند و هرگونه عملیات زمینی باید با هماهنگی دولت سوریه صورت گیرد."
روز یکشنبه پنتاگون اعلام کرد که یک جنگنده مافوق صوت اف-۱۸در یک اقدام "دفاع جمعی" جت سوریه را سرنگون کرد.
ارتش سوریه این اقدام را"حمله شرم‌آور" خواند و آمریکا را محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری دولتی روسیه سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه این کشور هم حمله اخیر آمریکا را اقدامی "تهاجمی و کمک به تروریست‌ها" توصیف کرده است.
آقای ریابکوف گفت: "اگر این اقدام، تهاجم نبود، پس چه بود؟ این اقدام همچنین کمک‌ به تروریست‌هایی بود که آمریکا وانمود می‌کند در حال مبارزه با آنهاست."
مقامات سوری بعد از سرنگون شدن جنگنده این کشور گفتند: "این (حمله) زمانی انجام شد که ارتش سوریه و متحدانش پیشرفت‌های مشهودی در جنگ با گروه تروریستی داعش داشتند."
مرکز خلافت خودخوانده داعش - شهر رقه - هم اکنون تحت محاصره نیروهای دموکراتیک سوریه قرار دارد که در تلاشند با حمایت هوایی آمریکا آن را تصرف کنند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*