اخبار عمومی
اعلام وصول 2
128440
تاریخ انتشار: 1396/03/31 00:52
لزوم حل ریشه ای مشکلات برق خوزستان/عامل آتش سوزی مسجد و حسینیه ماهشهر تکفیری است/پایان بازشماری آرا صندوق های رای در اهواز

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباراستان خوزستان که از سایر رسانه اخذ گردید
کاهش ساعت کاری ادارات خوزستان تا پایان ماه جاری
در پی تصمیم جدید ستاد بحران استان خوزستان، ساعت کاری در کلیه شهرهای این استان از امروز یکشنبه 28 خرداد تا چهارشنبه 31 خرداد، ساعت 12 ظهر خواهد بود.
در پی افزایش دمای هوا به بیش از 49 درجه سانتی گراد در این استان، جهت رفاه حال شهروندان و صرفه جویی در مصرف انرژی با پیشنهاد ستاد بحران و موافقت استاندار خوزستان ساعت اداری در کلیه شهرهای خوزستان کاهش یافت.
بر این اساس، کلیه بانک ها، ادارات و دستگاه های اجرایی (به جز مراکز عملیاتی، خدماتی، امدادی، بهداشتی و درمانی بیمارستان ها و مراکز آتش نشانی) از روز یکشنبه مورخ 28 خردادماه تا چهارشنبه مورخ 31 خرداد ماه ساعت 12 خواهد بود.
مشکلات برق خوزستان باید ریشه ای حل شوند
دکتر شریعتی استاندار خوزستان  با انتقاد از عملکرد سال گذشته سیستم انتقال و توزیع برق اهواز گفت: خوزستان با مصرف روزانه هشت هزار مگاوات دومین استان پس از استان تهران است اما تنها 200 پست برق دارد در حالی که استان فارس با مصرف روزانه چهارهزار مگاوات، 270 پست برق دارد و همین کم بودن پستها موجب فشار روی پستهای موجود می شود ، درنتیجه وقتی پستی مشکل دارد تعداد بیشتری ازمشترکان بی برق می شوند(جهت دریافت متن کامل خبر اینجا کلیک کنید)
کشف بقایای جمجمه و بالاتنه کودکی متعلق به دوره هخامنشی
بقایای جمجمه و بالاتنه یک کودک متعلق به دوره هخامنشی یا عیلام نو در رامهرمز کشف شد
آرمان شیشه‌گر سرپرست هیات کاوش این محوطه باستانی ضمن اعلام این خبر افزود: کاوش فصل دوم محوطه جوبَجی‌ دهیور در بخشی از این محوطه در حدود ۵۰ متری جنوب‌شرق آرامگاه عیلام نو انجام گرفت.
شیشه گر افزود: این آرامگاه، که در کاوش فصل نخست در سال ۱۳۸۶ آشکار شد، متعلق به دو بانو از خاندان ”شاه شوتور نهونته پسر ایندد"، از آخرین شاهان دوره عیلام نو (حدود ۵۸۵ تا ۵۳۹ پیش‌ازمیلاد)، بود.
این باستان‌شناس گفت: فصل دوم کاوش به‌منظور شناسایی آثار فرهنگی و معماری مرتبط با این آرامگاه و آثار فرهنگی سایر دوره‌ها انجام گرفت و به‌کشف آثاری از دوره‌های اشکانی، هخامنشی، عیلام نو و عیلام میانی منجر شد. (جهت دریافت متن کامل خبر اینجا کلیک کنید)
پرداخت مطالبات معوقه فروردین ماه کارکنان نیشکر هفت تپه
تاخیر در پرداخت حقوق و مطالبات کارکنان و کارگران بخش های مختلف شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه ،اعتراض آنان را به دنبال داشت.
سیامک افشار روز سه شنبه قائم مقام مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه افزود:حقوق و مطالعات معوقه کارکنان این شرکت مربوط به فروردین ماه امسال از امروز سه شنبه به حساب آنان واریز شد. (جهت دریافت متن کامل خبر اینجا کلیک کنید)
وی اظهار کرد:علی الحساب حقوق بازنشستگان این شرکت مربوط به اسفندماه پارسال نیز به حساب آنها واریز شده است.
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ایذه منصوب شد
مراسم تودیع و معارفه سرپرست جهادکشاورزی ایذه با حضور رئیس دفتر نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.
عصرجهان-با صدور حکمی از سوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مصطفی هنرمندیان به عنوان سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ایذه منصوب گردید.
پیش از این، محمد خسروی  بعنوان سرپرست  جهاد کشاورزی شهرستان ایذه  انجام وظیفه می نمود که طی مراسمی از زحمات وی در مدت تصدی این مسئولیت تقدیر بعمل آمد.
پرونده تخلفات مدیران شهرداری اهواز در مرحله رسیدگی است .
رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه پرونده تخلفات مدیران شهرداری اهواز در مرحله رسیدگی است گفت: البته گزارش های مردمی و رسمی از تخلفات مالی کارکنان شهرداری با برخی پیمانکاران وجود دارد که احیانا' قراردادها و پروژه های صوری بوده است.
وی گفت: به موجب قانون ضابط جرائم اقتصادی ، اداره کل اطلاعات است و در این ارتباط نیز تعدادی از مدیران شهرداری و سازمان های تابعه در بازداشت بودند و تحقیقات انجام شده و هم اکنون در شرف ارسال به دادگاه است.
پیش تر دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفته بود 11مدیر شهرداری که سال گذشته به اتهام های مختلف نظیر اختلاس ، ارتشاء تو بانی در معاملات دولتی بازداشت شدند با قرار وثیقه آزاد شدند/ایرنا
تفاهم‌نامه مطالعه میدان نفتی دارخوین با شرکت انی ایتالیا امضا شد
معاون شرکت ملی نفت ایران با بیان این‌که تفاهم‌نامه‌ای با شرکت انی برای مطالعه توسعه میدان گازی کیش و فاز سوم دارخوین امضا می‌شود، گفت: برای توسعه میدان گازی کیش قبلا به شرکت‌های شل، گاز پروم و سرمایه‌گذاری غدیر و برای توسعه دارخوین با یک شرکت فیلیپنی و سرمایه‌گذاری غدیر قرارداد امضا شده است.
مدافع طرح تردد خودروهای اروندی هستیم/وزارت صنعت پیگیر لغو تردد آزاد بود
افشارنیا رئیس کل دادگستری خوزستان  با اشاره به تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد اروند در استان خوزستان و تعیین حوزه جغرافیایی با نقشه برای مناطق آزاد، بیان کرد: براساس قوانین که این مناطق تابع قوانین جاری سرزمینی نیستند، خودروها باید در محدود تعیین شده تردد داشته باشند اما شورای تامین خوزستان خروج از محدود را مصوب کرد و به تهران ارائه داد و در این ارتباط شورای امنیت ملی با آن مخالفتی نداشته است.
رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به این‌که ما خود نیز مدافع طرح آزاد بودن تردد خودروهای اروند هستیم، عنوان کرد: عمدتا وزارت صنعت و معدن پیگیر لغو آن بود و شاید خودروسازان ملی پشت این ماجرا بودند که فروش آنها حفظ شود(تسنیم)

عامل آتش سوزی مسجد و حسینیه ماهشهر تکفیری است.
دادستان عمومی و انقلاب ماهشهر به آتش سوزی دو مسجد و حسینیه این شهرستان در سال گذشته اشاره کرد و اظهار کرد :  در این رابطه یک نفر دستگیر شد که در بازجویی اولیه اقدام به اقرار کامل کرد.
آغاجری با اشاره به انگیزه تکفیری بودن این فرد گفت: حکم اعدام برای این مجرم صادر شده و مورد تایید مراجع عالی قضایی هم قرار گرفته که پیش بینی می شود در 3 ماهه دوم سال این حکم اجرایی شود/ایرنا
پایان بازشماری آرا صندوق های رای در اهواز
طبق اخبار رسیده به شوشان ٬ بازشماری آرا ۸۵ صندوق رای انتخابات شورای شهر اهواز به اتمام رسیده و هیچ تغییری در افراد راه یافته به پنجمین دوره شورای شهر ایجاد نشده و صرفا جابجایی و تغییراتی در آرا همان ۱۳ نفر اول صورت گرفته است
گزارش های رسیده از روند بازشماری ٬ تجمیع و تطبیق صورتجلسه ها حاکی از تخلفاتی در شمارش اولیه آرا و صورتجلسات اولیه دارد
حال باید منتظر اعلام نظر هیات نظارت درباره تایید یا عدم تایید انتخابات پرحاشیه اهواز بود
سرعت 55 کیلومتری تندباد در آبادان و خرمشهر
گرد و غبار و وزش باد با سرعت 55 کیلومتر بر ساعت، ظهر روز سه شنبه آبادان و خرمشهر را در نوردید.
رئیس اداره هواشناسی آبادان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد:پیش بینی می شود سرعت باد در این مناطق تا 60 کیلومتر بر ساعت نیز برسد ضمن اینکه میزان دید افقی نیز پنج هزار متر برآورد شده است.
وی شرایط استاندارد دید افقی را 10کیلومتر اعلام کرد.
علی تابع الحجه گفت: پدیده وزش باد همراه با گرد و غباردر این شهرستان با شدت و ضعف تا روز پنجشنبه ادامه دارد.
به گزارش ایرنا وزش باد در خرمشهر باعث ساقط شدن تعدادی پایه برق در میدان پمپ بنزین این شهر شد و باعث قطع برق مناطق اطراف آن شد.

برچسب ها:
بسته خبری خوزستان ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*