اخبار عمومی
اعلام وصول 2
128441
تاریخ انتشار: 1396/03/31 01:14
هافبک نفت گچساران ملوانی شد/کشف 42 شیء متعلق به هزاره اول قبل از میلاد در یاسوج/رایزنی برای استقرار بالگرد اطفای حریق/برخورد باعاملین حریق جنگلها

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباراستان کهگیلویه و بویراحمد که از سایر رسانه اخذ گردید
 130 واحد صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد به طور کاملا تعطیل است

✔️داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد:
⭕️ 643 واحد صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد 130 واحد کاملا تعطیل است  و به هیچ عنوان به چرخه تولید بازنخواهند گشت.
⭕️ وی مهمترین دلیل تعطیلی کامل این واحدها را سوء مدیریت عنوان و اظهارداشت: 190 از مجموع واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد نیز پیشرفت فیزیکی زیر 40 درصد دارند.
⭕️ 78 معدن در این استان وجود دارد که از این تعداد 23 معدن راکد و 55 معدن فعال است.
وی گفت: اینکه برخی می گویند 190 معدن در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد را قبول نداریم و آمارهای ما 78 معدن است.
کشف 42 شیء متعلق به هزاره اول قبل از میلاد در یاسوج
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت که 42 شیء تاریخی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوره اسلامی در یاسوج مرکز این استان از تعدادی افراد سودجو کشف شد.
محمود باقری اظهار داشت که کشف این تعداد اشیا عتیقه و قدیمی از سودجویان، بزرگترین عملیات و کشفیات یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوده است.
وی برخی اشیای کشف شده تاریخی از این محموله را شامل هشت انگشتر زرین، یک گردنبند، چهار گوشواره، یک مهر عقیق با روکش طلا، تعدادی دستبند نقره‌ای و طلایی ذکر کرد.
ظرف ماه‌های اخیر و از اسفند سال گذشته تاکنون بیش از هزاران شیء تاریخی ازجمله سکه‌های قدیمی از سودجویان و قاچاقچیان در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شده است.
اوایل اسفند سال گذشته یکهزار و 22 سکه تاریخی از منزل شخصی در روستای دره زرد فارتق بخش دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه کشف و ضبط شد.
بیش از 40 سکه قدیمی نیز در اردیبهشت سال جاری توسط اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان بویراحمد کشف و به میراث فرهنگی تحویل داده شد.
همچنین روزهای گذشته (27 خرداد) امسال بیش از 30 شی‌ء تاریخی توسط برخی سودجویان در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد کشف و به موزه تاریخی این شهر تحویل داده شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد که سودجویان تعرض به اشیا و بناهای تاریخی بین سه تا 10 سال حبس و تا 2 برابر قیمت آن جریمه مالی می‌شوند.(ایرنا)
هافبک نفت گچساران ملوانی شد
عباس عامری هافبک دفاعی اسبق نفت و گاز گچساران و محصول آکادمی فولاد خوزستان با تأیید سرمربی و مذاکره با مسعود رضاییان مدیرعامل باشگاه ملوان به تیم فوتبال ملوان پیوست.
این بازیکن محصول آکادمی باشگاه فولاد بوده و فوتبال خود را از نونهالان فولاد آغاز و در همان سال نایب‌قهرمان کشور شد. عامری با گروه‌های نوجوانان، جوانان و امیدهای فولاد توانست قهرمان ایران شود.
وی که سابقه حضور در تیم ملی نوجوانان ایران را دارد در رده بزرگسالان به تیم نفت و گاز گچساران پیوست و در ۱۴ مسابقه برای این تیم بازی کرد و ۳ پاس گل داد.
این هافبک ۱۹ ساله برای گذراندن خدمت مقدس سربازی برای دو فصل در تیم ملوان حضور دارد و جزو سهمیه زیر ۱۹ سال به‌حساب می‌آید(کبنا)
افشاگری عدل هاشمی پور از نقش اعضای هیات نظارت در تخلفات انتخاباتی حوزه انتخابیه
هاشمی پور با اشاره  به گزارش هایی در زمینه تقلب در انتخایات این سه شهرستان گفت:در تخلفات ذکر شده حتی برخی از اعضای هیات های نظارت نیز نقش داشته اند.
عدل هاشمی پور با اشاره به انتخابات شوراها در حوزه انتخابیه گفت: چگونگی برگزاری انتخابات در سایر شهرستان های حوزه انتخابیه [لنده، چرام و بهمیی] گلایه دارم و راضی نیستم.
نماینده کهگیلویه بزرگ در نشستی با کارشناسان اداره جهاد کشاورزی سخن می گفت اظهار داشت: از فرماندار کهگیلویه و سایر دست اندرکاران برگزاری انتخابات به سبب برگزاری انتخابات سالم و پرشور در این شهرستان قدردانی کرد.
وی افزود: از چگونگی برگزاری انتخابات در سایر شهرستان های حوزه انتخابیه [لنده، چرام و بهمیی] گلایه دارم و راضی نیستم.
هاشمی پور با اشاره به گزارش هایی در زمینه تقلب در انتخایات این سه شهرستان گفت: در تخلفات ذکر شده حتی برخی از اعضای هیات های نظارت نیز نقش داشته اند.
نماینده شهرستان های چهارگانه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد تمامی این تخلفات بررسی و افراد خاطی در هر رده ای معرفی و با آنها برخورد قاطع خواهد شد.(صدای جنوب)
۲ پرونده قتل در کهگیلویه و بویراحمد به مصالحه ختم شد
حجت‌الاسلام سید ابراهیم ساجدی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از سال‌های گذشته 99 فقره پرونده در شورا وجود داشت، اظهار داشت: در سال 95 شورای حل اختلاف 31 هزار و 108 پرونده ورودی داشته که از این تعداد 31 هزار و 358 فقره مختومه شده است.
رئیس شورای حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد افزود: از این تعداد 6 هزار و 752 فقره مصالح شده که درصد پرونده‌های مصالحه شده نسبت به قبل 30 درصد رشد داشته است.
رئیس شورای حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال 95 توسط اعضای شورا دو پرونده قتل در استان منجر به مصالحه شد و در شهر گچساران بدهی مالی 28 زندانی نیز به مصالحه ختم شد که طلبکاران از حدود یک میلیارد بدهی خود نسبت به این افراد گذشت کردند(تسنیم)
نتیجه آزمایش چهار بیمار مشکوک به تب کنگو در استان منفی بود
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: چهار بیمار مشکوک به تب کنگو در استان به این بیماری مبتلا
غلام‌عباس سبز سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: نمونه آزمایش این افراد به آزمایشگاه تهران ارسال شد و پاسخ منفی دریافت شد.
وی بیان داشت: تمام موارد مشکوک در استان مورد آزمایش قرار گرفتند که همگی منفی اعلام شد.
سبز تصریح کرد: تاکنون موردی از تب کریمه کنگودر استان مشاهده نشده است.
وی افزود: کسانی که با دام سر و کار دارند باید همه موارد بهداشتی را رعایت کرده و در صورت مشاهده علائم به پزشک مراجعه کنند. (مهر)
رایزنی برای استقرار بالگرد اطفای حریق/برخورد باعاملین حریق جنگلها
به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون هر زمان که احتیاج داشته ایم هلی کوپتر در اختیار استان قرار گرفته است و در این مورد هیچگونه مشکلی وجود ندارد.
خادمی تصریح کرد: هلی کوپتر برای این حوزه در بسیاری از موارد کاربرد ندارد اما در جاهایی که وجود هلی کوپتر نیاز بوده در اختیار استان قرار  گرفته است.
استاندار ابراز داشت: یکی از مشکلات جدی که این روزها مجموعه ای از ادارات، دستگاه های متولی، تشکل های محیط زیستی و مردم در آن درگیر هستند و متاسفانه بخشی از بهترین استعداد های استان را تهدید می کند و در یک غفلت و عدم آگاهی آن را از بین می برد  موضوع آتش سوزی هایی است که در جنگل ها به وقوع می پیوندد.
خادمی گفت: بخش عمده ای از این آتش سوزی ها ناشی از عوامل انسانی است که تعدادی عامدانه و تعدادی ناشی از سهل انگاری و غفلت است.
استاندار گفت: تصمیمی جدی در شورای تامین گرفته شده است و  با هماهنگی و همکاری دستگاه قضایی با افرادی که تخلف آنها اثبات شود برخورد سختگیرانه خواهد شد.
خادمی اظهار کرد: با  شناسایی و معرفی این افراد توسط دستگاه قضایی برخورد قانونی انجام خواهد شد.
خادمی با اشاره به اینکه آتش زدن کاه و کلش مزارع توسط افراد به دلیل آسیب رسانی به خاک جرم است و همچنین از نظر اینکه منجر به آتش سوزی جنگل ها می شود خلاف قانون است، تصریح کرد: برخورد قانونی با این موارد انجام خواهد شد.
وی افزود: با  افرادی که به جنگل ها می روند و از این ظرفیت ها استفاده می کنند و در عین روشن کردن آتش نسبت به خاموش کردن آن اقدام نکرده و باعث بروز اتش سوزی می شوند نیز برخورد قانونی می شود.
خادمی حفاظت از جنگل ها و منابع را وظیفه آحاد جامعه دانست و عنوان کرد: لازم است ابتدا با فرهنگ سازی، آگاه سازی و اطلاع رسانی و بعد از آن با برخورد مطابق قانون از اتش سوزی  جنگل ها و از بین رفتن منابع جلوگیری شود(مهر)


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*