اخبار عمومی
اعلام وصول 2
128444
تاریخ انتشار: 1396/03/31 01:32
نماینده مردم هندیجان و امیدیه در مجلس:
گلمرادی عنوان کرد: شهرک طالقانی در شهرستان ماهشهر با جمعیت سی‌وپنج هزارنفری بدترین وضعیت زندگی رادارند و بسیار محروم و مورد بی‌مهری، بی‌توجهی قرارگرفته‌اند این شهرک هم همانند هندیجان رهاشده است.

عصرجهان-علی گلمرادی نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با اعضای تعاونی سندیکای لنج‌داران تجاری و جمعی از تجار در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار داشت: رژیم‌های فاسد و خون‌خوار همانند آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان وحشی به جان مردم افتاده، خون آن‌ها را بدون هیچ دلیلی می‌ریزند، هر جنایتی را علیه بشریت مرتکب شده و سازمان‌های بین‌المللی هم خفه‌شده‌اند.

تروریست‌های وحشی مردم را با قساوت قلب شهید کردند

وی افزود: عده‌ای از مردم بی‌گناه برای حل گرفتاری‌های خود که یکی از آن‌ها خانمی بود که سالیان سال جهت حل مشکل خود به مجلس مراجعه کرده و خواستار استخدام‌شده را با قساوت قلب و بی‌رحمی توسط تروریست‌های کوردل به شهادت رسید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عده‌ای از مردم عزیز ما برای پیگیری گرفتاری و مشکلاتشان به مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مراجعه کرده اما یک‌باره تروریست‌های وحشی وارد می‌شوند و این مردم عزیز و بی‌گناه ما را به رگبار می‌بندند.

وی گفت: اولویت بنده هندیجان و این مطلب را در همه شهرهای حوزه انتخابیه با صدای رسا اعلام کرده‌ام هندیجان عزیز مادر شهر حوزه بوده و بسیار محروم، عقب‌افتاده و نیازمند توجه ویژه مسئولان اجرایی استانی و ملی است.

شهر هندیجان و شهرک طالقانی ماهشهر رها شده‌اند

گلمرادی عنوان کرد: شهرک طالقانی در شهرستان ماهشهر با جمعیت سی‌وپنج هزارنفری بدترین وضعیت زندگی رادارند و بسیار محروم و مورد بی‌مهری، بی‌توجهی قرارگرفته‌اند این شهرک هم همانند هندیجان رهاشده است.

وی افزود: اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که اولویت خدمت با مناطق، افراد، شهرهای محروم، مستضعف و کم برخوردار است مثل هندیجان که 3000 سال قدمت دارد نباید مشکلات و معضلات به این فجیعی داشته باشد.

نماینده مردم بندر هندیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هرگاه با مسئولان استانی و کشوری ملاقات می‌کنم همیشه تأکید بر حل مشکلات این خطه از حوزه انتخابیه را تأکید می‌کنم. مشکلات و گرفتاری این‌قدر در هندیجان زیاد است که همیشه در ذهن ما نهفته است.

وی گفت: مشکلات هندیجان از قدیم بوده و بروی هم انباشته‌شده و مرتفع کردن آن‌ها بسیار زمان‌بر و طولانی است لذا امیدواریم با پیگیری‌های مستمر بتوانیم این مشکلات را مرتفع کنیم.

گلمرادی عنوان کرد: در هندیجان بخش‌های معیشتی همانند کشاورزی، صیادی و کالای همراه ملوان داریم و شغل دیگری برای تأمین معیشت نداریم. کلیه امور این خطه بر این سه شغل می‌چرخد.

هندیجان مشکلات آب در رودخانه زهره دارد

وی افزود: متأسفانه هندیجان در هر سه بخش اشتغال‌زایی خود مشکلات اساسی و بزرگی دارد حل مشکلات مقطع ای این مردم فایده‌ای ندارد؛ به‌طور مثال حل مشکل آب با فشار و رهاسازی از سد کوثر برای مدت کوتاهی است، وقتی سد مجدد بسته شد آب رودخانه زهره هندیجان خشک و مصیبت کشاورزان بیشتر می‌شود. در صیادی و تجاری هم همین‌گونه است.

نماینده مردم بندر هندیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنده در مجلس شورای اسلامی فریاد زدم بروی این مسئولان نالایقی که مقام معظم رهبری این‌ها را از خواب بیدار کرده و اعلام فرموده‌اند که با کالای قاچاق مبارزه کنند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام فرمودند که اجازه ندهید با کشتی و کانتینر کالاهای قاچاق وارد شود قاچاق زندگی مردم کشور را نابود و وضعیت اقتصاد را فلج کرده است.

گلمرادی عنوان کرد: کالای قاچاق تولید کشور را نابود، اقتصاد ایران را مختل، وابستگی کشور را به بیگانگان افزایش، مسئولان که کار به این‌گونه مشکلات ندارند اکنون‌که رهبر عزیز ما واردشده و با این‌گونه اقدامات نسنجیده مخالفت کردند، مسئولان به‌طور دیگری عمل می‌کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در چندین جلسه نگرانی قاچاق کالا را مطرح فرموده و تذکرات لازم را اعلام و همچنین خاطرنشان کرده بودند که منظور ما از قاچاق کالا این کول برها و مرزنشینان برای امرارمعاش کالای را جابجا می‌کنند؛ نیست.

قاچاقچیان دانه‌درشت همیشه فرار می‌کنند

نماینده مردم بندر هندیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متأسفانه زور مسئولان به قاچاقچیان بزرگ نمی‌رسد و به جای آن مردم ضعیف و بدبخت را گرفتار می‌کنند و آن دانه‌درشت‌ها مجدد فرار می‌کنند در پایان هم اصل موضوع فراموش و قاچاق کانتینری ادامه می‌یابد.

وی گفت: شما ببینید در پایان سال مجدد اعلام می‌کنند که این‌قدر میلیارد هزینه قاچاق بر کشور تحمیل‌شده و چندین بنگاه، کارخانه تولید داخلی تعطیل که عواقب آن بیکاری کارگران، ایجاد معضلات اجتماعی، در آخر تهدید علیه نظام می‌شود.

گلمرادی عنوان کرد: هندیجان در بخش کشاورزی، صیادی، تجاری مشکل جدی دارد یعنی هر جای هندیجان را بنگری مشکل دارد هیچ جای این شهر سالم نیست هرکجا برویم، نگاه کنیم مشکلات را می‌بینیم.

وی افزود: بنده به‌عنوان نماینده کار خود را انجام می‌دهم در جلسات متعدد مشکلات را بیان کرده و پیگیری می‌کنم با مسئول گمرکات کشور صحبت کره و مجوز برخی کالاهای تجاری را اخذ و رسماً ابلاغ‌شده اما چرا اجرایی نشده نمی‌دانم، ظاهراً سهل‌انگاری شده بنده به پشتیبانی شما با این مدیران برخورد خواهم کرد و تعارفی باکسی نداریم.

نماینده مردم بندر هندیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسئولان گمرک باید خود مجوز می‌گرفتند تا مشکلات حل شود اکنون‌که ما مجوز گرفته‌ایم این‌ها اجرا نمی‌کنند، این مورد را به جدیت پیگیری خواهم کرد.

هندیجان مشکل آب برای کشاورزی دارد

وی گفت: در بخش کشاورزی باید کار اساسی صورت گیرد اینکه ما تماس بگیریم و برای 24 ساعت آب را از سد رها کنیم فایده برای کشاورزان ندارد چراکه آن مسئول چه وقت تمایل پیدا کند آب را رها و یا اگر ناراحت بود آب را بروی مردم ببندد.

گلمرادی عنوان کرد: سدهای پایین‌دستی که پیگیر آن بودیم اگر احداث شوند می‌تواند مشکلات کشاورزی را در حدود زیادی مرتفع کند. این سدهای پایین‌دستی باید به نتیجه‌ی کاملی برسد.

وی افزود: ما باید برای حق آب مردم هندیجان پیگیر باشیم رودخانه زهره هندیجان حق لاینفک مردم این منطقه است اولویت با زمین‌های بیش از 3000 قدمت کشاورزی است نه اینکه ما برویم زمین‌های سنگلاخی و لم‌یزرع را شخم زده و به‌صورت غرق آبی آبیاری کنیم و زمین‌های مرغوب هندیجانی‌ها را نابود کنیم.

نماینده مردم بندر هندیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بخش صیادی اگر آبزیان درخطر انقراض هستند و شیلات به دنبال کاهش صیادان، مجوز و پروانه صید نمی‌دهد باید به فکر جایگزین آن باشد تا این عده بیکار نشوند بعد بیاییم فرهنگ صحیح را تبلیغ کنیم.

وی گفت: کسانی که به‌صورت خانوادگی بیش از صدسال در صید و صیادی مشغول بوده دیگر نمی‌توانند به شغل دیگری بروند؛ این‌گونه شغل‌ها محترم و بابرکتی هستند. هم اقتصاد خانواده را تأمین و هم خدماتی را به شهر ارائه می‌دهد خوب ما باید کمک کنیم به این مردمان محروم اگر نمی‌توانیم کمک کنیم حداقل در کار آن‌ها مزاحمت ایجاد نکنیم.

گلمرادی عنوان کرد: بنده به‌عنوان نماینده از همه دغدغه‌های شما مردم عزیز هندیجان آگاه و مطلع هستم و همیشه پیگیر حل آن‌ها هستم. هنگامی‌که من در منطقه کمتر حضور دارم بالاخره در مجلس و در پایتخت با مسئولان این وزارت و یا آن سازمان در حال تردد تا مشکلات حوزه انتخابیه را حل کنیم.

نجیب‌ترین افراد مردم هندیجان هستند

نماینده مردم بندر هندیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نجیب‌ترین آدم‌ها همین مردم هندیجان هستند ما باید به همدیگر کمک کرده و با سعه‌صدر دنبال مسائل و مشکلات برویم.

وی گفت: فضای بیرون نسبت به مردم هندیجان منفی است لذا شما مردم عزیز باید کمک کنید تا فضای خارج از شهر نسبت به این شهر محروم تغییر کند بهانه به دست دیگران ندهید و با همدلی و ازخودگذشتگی دنبال مشکلات خود بروید.

گلمرادی عنوان کرد: بنده به رئیس گمرک هندیجان تذکر داده بودم که رفتار خود را با مردم مناسب و اصلاح کند و نگذار مردم از شما رنجیده‌خاطر شوند.

وی افزود: کسی حق ندارد تحت هیچ شرایطی به مردم بی‌حرمتی کند، البته مردم هم باید رعایت اخلاق و ادب اسلامی در برخورد با مسئولان را داشته همان‌طور که دارند اما به‌هرحال همه باید تابع قوانین و مقررات باشند.

نماینده مردم بندر هندیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم به دولت و مجلس کمک می‌کنند ما هم باید خدمتگزار شما ملت عزیز ایران باشیم.

وی گفت: انتصاب شایسته بهنام خضعلی به‌عنوان معاون فرماندار هندیجان را تبریک عرض می‌کنم با توجه به شناختی که از این بزرگوار دارم جوانی فعال و از نیروهای بومی منطقه هندیجان است و الحمدالله طی جلساتی که با وی داشته‌ام اهداف و نقطه نظرات مردمی را به وی اعلام تا بتوانند پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

گلمرادی عنوان کرد: اگر ساختار مدیریتی در هر شهر اصلاح شد و یک سیستم مدیریتی انقلابی، جهادی، مردمی شکل گرفت مشکلات مردم حل می‌شود، همه این عقب‌ماندگی‌ها ناکارآمدی مدیریتی در سنوات گذشته سبب عقب‌افتادگی و بدبختی مردم هندیجان شده است.

مدیران نالایق سبب عقب‌افتادگی هندیجان درگذشته هستند

نماینده مردم بندر هندیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم و مجموعه مدیریتی گذشته هندیجان سبب عقب‌افتادگی آن شده‌اند چراکه مردم از مسئولان پیگیری امور خود را نمی‌کردند. مردم باید مطالبه گر باشند.

وی گفت: طولانی شدن انتصاب معاون فرماندار به سبب سهم خواهی های سیاسی بود که از همه‌جا سفارش می‌کردند که ما جلوی این کارها را گرفتیم چراکه اگر درگیر مسائل سیاسی می‌شدیم مجدد همین مردم بدبختی می‌کشیدند تا اینکه یک نیروی بومی جوان خوب هندیجان به‌عنوان معاون فرماندار انتخاب کردیم.

گلمرادی عنوان کرد: مدیران با تایم اداری نمی‌توانند کار کنند چراکه مشکلات و معضلات مردم بسیار زیاد هستند لذا مدیر نباید شب و روز داشته باشد.

روسای ادارات هندیجان پیگیر مشکلات مردم نیستند و باید برکنار شوند

وی افزود: یکی از مشکلات ما این است که روسای ادارات پیگیر کارها نیستند بنده از همین اکنون از معاون فرماندار می‌خواهم که در جلسات بعد مردمی روسای ادارات در جلسه حاضرشده و گزارش عملکرد بدهند که در خصوص معضلات چه اقداماتی صورت داده‌اند.

نماینده مردم بندر هندیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هر رئیس اداره‌ای اگر ملاحظه‌کاری کرد و نتوانست خواسته‌های مردم برآورده کند از سمتش برکنار کرده و اگر مدیرکل آن مقاومت کرد اطلاع دهید تا مدیرکل را هم برکنار کنیم ما با هیچ‌کس شوخی یا عهد اخوت نبسته‌ایم.

وی گفت: اگر مدیر کلی که در اهواز نشسته و دنبال سیاسی‌کاری بود و با نظر شما مخالفت کرد و نگذاشت رئیس نالایق اداره برکنار شود، حتماً موقعیت او متزلزل و از تهران می‌آیند و او را نیز برکنار خواهند کرد. سیستم مدیریتی باید برای مردم کار کند بنده به‌تنهایی که نمی‌توانم کاری انجام بدهم.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*