اخبار عمومی
اعلام وصول 2
128474
تاریخ انتشار: 1396/04/02 15:03
استاندار خوزستان :
پرویز دیوید خسروی نوشت: در نشست اخیر بررسی روند طرح‌های مسجدسلیمان که به ریاست استاندار و با حضور نماینده مردم در مجلس، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، معاونین استانداری برگزار شد ضمن طرح نقد های، در پایان از طرف استاندار عنوان شد "عزممان را برای جبران عقب ماندگی های مسجدسلیمان جزم کرده ایم" که امیدواریم این قول مُجمل اما اُمید بخش استاندار بر زمین نماند و در آتیه شاهد تحولات مثبتی باشیم

به گزارش پرویز دیوید خسروی خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، اخیرا نشستی با عنوان بررسی روند طرح‌های شهرستان مسجدسلیمان با حضورعلی عسکر ظاهری  نماینده مردم 4حوزه اندیکا لالی هفتکل و مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی، دکتر شریعتی استاندار خوزستان، جمعی از معاونین استانداری، امینی  امام جمعه شهرستان مسجد سلیمان،مهندس گروئی فرماندار مسجد سلیمان، فر مانداران اندیکا لالی  و تنی چند از مسولین شهرستان های چهارگانه جلسه ای برای پیگیری مصوبات پیشین و فعالیتهای جاری در مجتمع بزرگ سرای ایل برگزار گردید
*عده ای به جای فرصت سازی فرصت سوزی می کنند
در این نشست حجت الاسلام امینی اظهار داشتند: در مسجدسلیمان مدیران خوب و همراهی داریم اما منکر این نمی شویم که تعدادی مدیر نیز وجود دارند که به جای فرصت سازی فرصت سوزی می کنند
*دانشگاه علوم پزشکی خوزستان(جندی شاپور) هیچ عزمی برای بازگشائی بیمارستان قدیم مسجدسلیمان ندارد/ افتتاح بخش "ام آری آی" مسجدسلیمان هنوز معطل مانده است
در ادامه نشست علی عسگر ظاهری نماینده شهرستان های چهارگانه در مجلس ضمن انتقاد از دانشگاه علوم پزشکی خوزستان(جندی شاپور) اظهار داشتند: بیمارستان قدیم مسجدسلیمان مجوزات لازم را برای بازگشایی از وزارت بهداشت و برنامه و بودجه گرفته است اما دوستان ما در دانشگاه علوم پزشکی هیچ عزمی برای انجام کار ندارند و تعلل می کنند.
وی ادامه داد: قرار بود سال گذشته بخش "ام آری آی" مسجدسلیمان افتتاح شود اما چرا این همه ناتوانی وجود دارد که یک کار مقدماتی را دوستان نمی توانند عملیاتی کنند.
وی ضمن گلایه مندی شدید از مسئولین علوم پزشکی اهواز گفت: این طرز خدمت، عدالت و پشتیبانی از شهرستان نیست و ادامه داد: مسجدسلیمانی که سه شهرستان اندیکا، لالی و هفتکل را در کنار خودش دارد فاقد متخصص زنان است، بیمارستان مسجدسلیمان فاقد اشتراک آب است و هنوز با تانکر آبرسانی می کنند که این در شآن مسجدسلیمان نیست.
*مسجدسلیمان در حوزه عمران شهری و آب و فاضلاب شهری و روستایی مشکل دارد
سپس علیرضا گروئی فرماندار مسجدسلیمان طی سخنان کوتاهی گفت: ۹۲ و نیم درصد جمعیت مسجدسلیمان در شهر ساکن است و می طبلبد  توجه ویژه ای به بخش عمران شهری شود.
وی ادامه داد: ما در حوزه عمران شهری و آب و فاضلاب شهری و روستایی، مشکلاتی داریم و انتظار مردم پیگیری این مشکلات در کنار بازگشایی فرودگاه مسجدسلیمان است که می تواند پاسخ مناسبی به رای بالای مردم به ادامه کار دولت تدبیر و امید باشد.
فرماندار مسجدسلیمان با بیان این که مردم مسجدسلیمان با رای ۷۵ درصدی به دولت کار خودشان را انجام داده اند حالا نوبت ماست به سخنان خود پایان داد
*در مسجدسلیمان صحبت از اولویت ها بسیار مشکل است. چرا که آن قدر عقب ماندگی وجود دارد که نمی دانیم اولویت را به کدام برنامه بدهیم.
امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان نیز در سخنانی گفت: در مسجدسلیمان صحبت از اولویت ها بسیار مشکل است. چرا که آن قدر عقب ماندگی وجود دارد که نمی دانیم اولویت را به کدام برنامه بدهیم.
وی ادامه داد: شاید این عقب ماندگی های تاریخی را نتوانیم در مدت زمان کوتاهی جبران کنیم اما با توجه به تاکیدات استاندار محترم و پیگیری های خوب نماینده محترم مسجدسلیمان در حوزه های مختلف و زیر ساختی چندین اولویت را به صورت ویژه علاوه بر اعتبارات سالانه اجرا خواهیم کرد از جمله در بحث آب و فاضلاب و طرح ۵۵۰ هزار هکتاری که امیدواریم کمی از مشکلات این شهرستان کاسته شود
آخرین سخنران این جلسه دکترغلامرضا شریعتی استاندار خوزستان بود.
*اهم سخنان استاندار: مسجدسلیمان جز معدود شهرستان های کشور است که نسبت به دیگر شهرستان ها کم تر آثار توسعه را در آن می بینیم/ مسجدسلیمان قبلا دارای امکاناتی بود و امروز محروم شده است/موانع اجرائی پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان را از طریق وزیر نفت پیگیری کردیم/محور مسجدسلیمان به لالی باید چهارخطه شود/ کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان آماده بهره برداری است/موضوع فاضلاب مسجدسلیمان در مصوبه هیات دولت لحاظ گردید
دکتر شریعتی گفت: مسجدسلیمان جز معدود شهرستان های کشور است که نسبت به دیگر شهرستان ها کم تر آثار توسعه را در آن می بینیم و استان خوزستان هم نسبت به دیگر استان ها به دلیل حوادث ۸سال دفاع مقدس و دیگر مسائل دچار تنگناهایی شد که جبران آنها به سختی صورت می گیرد و امروز می بینیم که استان در برخی حوزه های زیرساختی با مشکلاتی مواجه است.
وی افزود: مسجدسلیمان قبلا دارای امکاناتی بود و امروز محروم شده است و باید تلاش کنیم استانداردهای لازم برای یک زندگی خوب در این شهرستان فراهم شود.
 وی با اشاره به حضور باشکوه مردم مسجدسلیمان در انتخابات اخیر عنوان داشت: مردم مسجدسلیمان با وجود تمام سختی ها و محرومیت هایی که دارند اما در مسئله انتخابات مشارکت حداکثری داشتند و رای اول را در استان به ادامه کار این دولت دادند و این حضور مردم وظیفه ما را دو چندان می کند.
استاندار خوزستان تصریح کرد: امیدواریم با افزایش اعتبارات در سطح استان بتوانیم به نحوی عمل کنیم که مردم شاهد خدمات مطلوبی باشند و این اعتبارات باید در مسیرهایی هزینه شود که رضایت مندی مردم را در پی داشته باشد.
وی با اشاره به مشکلات آب و فاضلاب مسجدسلیمان خاطرنشان ساخت: در بحث آب شرب دولت توجه ویژه ای دارد و کار در مسجدسلیمان شروع شده و در روستاها هم مشکلات پیش روی اجرای طرح های آبرسانی مرتفع شده است. در بحث فاضلاب طی مصوبه دولت ۱۶ شهر استان لحاظ شده بود که مسجدسلیمان هم پس از پیگیری هایی که صورت گرفت به عنوان شهر هفدهم(17) وارد این مصوبه شد و به محض اختصاص ردیف بودجه ای مناقصه فاضلاب مسجدسلیمان انجام خواهد شد و دولت تلاش خواهد کرد طی ۴ سال طرح فاضلاب مسجدسلیمان را اجرا نماید.
استاندار خوزستان تاکید کرد: پیشنهاد می کنم در سال جاری تمرکزمان را روی مسئله عمران شهری مسجدسلیمان بگذاریم و از محل اعتبارات ارزش افزوده و اعتبارات عمرانی برای بهبود وضعیت شهر که دغدغه مردم هم می باشد تلاش کنیم و ان شالله در پایان سال جاری شاهد تغییر قابل ملاحظه ای در حوزه عمران شهری مسجدسلیمان  باشیم.
 شریعتی در رابطه با پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان یادآور شد:پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان در حال اجرا است و مانعی پیش روی پروژه  پتروپالایش قرار دارد که موضوع را از طریق وزیر نفت پیگیری کردیم و تلاش خواهیم کرد شرایط را برای تسهیل در ایجاد هاب منطقه ای در حوزه های مختلف صنعتی در منطقه زیلایی را فراهم کنیم.
 وی ادامه داد: کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان آماده بهره برداری است و باید کارشناسان گاز کار تامین گاز مورد نیاز را انجام دهند که تاکید کرده ایم این کار در اسرع وقت انجام شود و انتظار داریم بنیاد مستضعفان هم فازهای بعدی پروژه آلومینیوم را در این منطقه اجرایی نماید تا مسجدسلیمان به سهم خود در حوزه صنعت و اشتغال مولد دست یابد.
استاندار خوزستان با تاکید بر بهبود زیرساخت ها در منطقه گفت:محور مسجدسلیمان به لالی باید چهارخطه شود و پیگیری هایی بمنظور جذب سرمایه گذار برای راه آهن مسجدسلیمان صورت گرفته است که قطعا با شکل گیری صنایع در این منطقه این زیرساخت ها تامین خواهد شد.
وی تاکید کرد: در سطح استان عزم مان را برای جبران عقب ماندگی های مسجدسلیمان جزم کرده ایم.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*