اخبار عمومی
اعلام وصول 2
128569
تاریخ انتشار: 1396/04/09 16:49
میزان اشعه فرابنفش ( UV Index ) در اهواز 10 است که این بیانگر وضعیت هشدار است.

عصرجهان-شهر اهواز در سی ژوئن 2017 با گرمای ۵۳.۷ سانتیگراد گرمترین شهر روی زمین بوده است. اگر دمای هوای این شهر در روزهای آتی  به ۵۴ درجه برسد؛ آنگاه همراه با دمای ثبت در کالیفرنیا در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۳ و کویت در ۲۱ جولای 2016 گرمترین دمای ثبت در تاریخ مدرن را به خود اختصاص خواهد داد.


در این میان همزمان مرکز معتبر بیان کننده این خبر اعلام  کرده است؛ میزان اشعه فرابنفش نیز ( UV Index ) در اهواز 10 است که این بیانگر وضعیت هشدار است. میزان اثرات نامطلوب اشعه فرابنفش با رسیدن با عدد 10 در این شاخص بسیار زیاد خواهد شد و تاثیراتی نامطلوب بر پوست و چشم خواهد شد.
در همین رابطه برای اولین بار در سالیان اخیر استاندار خوزستان به دستگاه های متولی تاکید کرده است که هشدارهای لازم را به شهروندان ارائه دهند.
روند صعودی دمای هوای خوزستان تا پایان هفته آینده ادامه دارد
کوروش بهادری مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهارداشت:  وضعیت جوی حاکم بر استان خوزستان نسبت به روز گذشته هیچ  تغییری نداشته و همچنان شاهد افزایش دما در سطح شهرستان‌های استان هستیم.
وی افزود: افزایش دما که در برخی از نقاط به ویژه اهواز و شهرهای جنوبی به بیش از 50 درجه سانتی‌گراد رسید و این وضعیت تا اواخر هفته آینده ادامه دارد.
معرفی اهواز به عنوان گرمترین نقطه جهان/ روند صعودی دما در استان خوزستان همچنان ادامه دارد
مدیرکل هواشناسی استان خوزستان با بیان اینکه اهواز به عنوان گرم‌ترین نقطه جهان شناخته شد گفت: دما در روز‌های شنبه و دوشنبه هفته آینده به 50 درجه سانتیگراد می‌رسد البته افزایش دما و رسیدن آن به عدد 54 دور از انتظار نیست و در روزهای گذشته شهرهای امیدیه، آغاجاری، ماهشهر، هندیجان، دزفول، بستان و گتوند دمای بالای 50 درجه را تجربه کردند.
کوروش بهادری افزود: در طول شبانه روز گذشته حداکثر دمای اهواز به 54 درجه رسید و پیش‌بینی می‌شود امروز دمای استان یک تا دو درجه کاهش یابد اما مجددا دما از روز شنبه روندی صعودی دارد.
وی افزود: تاکنون دمای ثبت شده روز گذشته اهواز در هیچ یک از شهرهای استان کشور به این شدت وجود نداشت و دمای 54 درجه اهواز در طول 10 سال گذشته یک عدد بی‌سابقه‌ای است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*