اخبار عمومی
اعلام وصول 2
128581
تاریخ انتشار: 1396/04/10 19:58
گزارش متنی-تصویری/
مسابقات رزمی "زوران" قهرمانی کشور با حضور بیش از۱۵۰ ورزشکار از ۱۱ استان کشور در ۴ رده سنی در سالن ورزشی جهان پهلوان تختی ایذه با استقبال گرم مردم ایذه برگزار گردید.

به گزارش رحیم آورچه خبرنگار پایگاه خبری عصر جهان،  مسابقات رزمی زوران قهرمانی کشور طی دو روز در مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی شهرستان ایذه برگزار شد.
این مسابقات با حضور بیش از۱۵۰ ورزشکار از ۱۱ استان کشور در ۴ رده سنی در سالن ورزشی جهان پهلوان تختی ایذه با استقبال گرم مردم ایذه برگزار گردید.
در مجموع امتیازات مسابقات، تیم استان خوزستان توانست مقام اول، تیم شهرستان ایذه مقام دوم و تیم استان اصفهان مقام سوم این مسابقات را کسب کنند.
این مسابقات با حضور آقایان هوشنگ حاتمی رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان ایذه، مهندس برون رییس هیات رزمی استان خوزستان وجناب آقای محمدی رییس سبک رزمی زوران کشور برگزار شد که در مراسم اختتامیه محمدی رئیس سبک زوران در کشور گفت : هدف از برگزاری این مسابقات کشف استعداد های برتر جهت اعزام به مسابقات بین الملی است.
 مسئولیت برگزاری این سری مسابقات بر عهده محسن صالحوند مربی تیم ملی رزمی زوران کشور بود.
در پایان از نفرات برتر در استایل های مختلف با اهدا تندیس و کمربند طلایی با حضور مسوولین تقدیر به عمل آمد.


پی نوشت:
زوران هنرهای ایرانیان،زوران دارای قدمتی کهن،زوران اولین ورزش رزمی ترکیبی جهان، هنر هنرمندان سرزمینمان، ایلام، کردستان، خوزستان، الیگودرز، کرمان شاهان، مرکزی، لرستان و......این است زوران افتخار ایرانیان
زوران یعنی زورآزمایی در درگیری و برتری یافتن در مبارزه بر حریف و آن  را بر حسب استفاده از دست و پا و ضربات آن جهت برهم زدن تعادل حریف و استفاده از کلیدهای متفاوت کشتی جنگی نام نهادند
نوعی از تقسیم بندیهای کشتی ها:
کشتی هایی که از فنون حمله و دفاع شخصی و جنگ گریز برخورداراست یا به عبارتی دیگر جنبه های رزمی دارند وهم راه با ضربات دست وپا، خواه پیش پرداختی باشد برای وارد شدن به مرحله اصلی کشتی وبه خطر انداختن رقیب و ایجاد فرصت مناسب برای سرشاخ و به کار بستن فنون اصلی کارساز، یا خود عاملی برای کسب امتیاز و در نتیجه پیروزی بر حریف به حساب می آید.
منابع:صفحه نوزده از کتاب جایگاه ورزشهای بومی،سنتی،محلی در ایران،نوشته غلامحسین حسن پور


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*