اخبار عمومی
اعلام وصول 2
128649
تاریخ انتشار: 1396/04/18 02:21
یک کهگیلویه و بویراحمدی دبیر کمیته امور استانها در فدراسیون شنا شد/آب شرب شهر مادوان با آب فاضلاب یکی شد/

عصرجهان-آخرین اخبار کهگیلویه و بویراحمد در سایر رسانه ها

یک کهگیلویه و بویراحمدی دبیر کمیته امور استانها در فدراسیون شنا شد
طی حکمی از سوی محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو،پژمان بارون زاده سرپرست هیئت شنای استان کهگیلویه وبویراحمد بعنوان دبیر کمیته امور استانها در این فدراسیون منصوب شد.
آب شرب شهر مادوان با آب فاضلاب یکی شد
الهام امین زاده دستیار ویژه رئیس جمهور به بازدید خود از شهر مادوان در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در بازید از این روستا (شهر ماداون) یکی از اهالی این روستا که حق هم داشت به سمت من آمد و با عصبانیت حرف‌های را زد و من او را آوردم داخل ماشین پیش خودم و صحبت‌هایش را شنیدم و مطالبه این روستایی به حق بود چرا که آب شرب و پاکشان با آب فاضلاب یکی شده بود.
تبعیض میان استان‌ها آزار دهنده است
سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست عصر امروز ستاد صیانت از حقوق شهروندی اظهار کرد: دو نوع تبعیض وجود دارد یکی تبعیض بین افراد و دیگری تبعیض در بین استان‌ها و مناطق که نابرابری و تبعیض بین استان‌ها آزار دهنده‌تر از نوع اول است، که در این نوع تبعیض فاصله بین استان‌ها زیاد است.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کشور از نبود توازن منطقه‌ای رنج می‌برد، گفت: دولت در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به این استان داشته و به دنبال ایجاد توازن منطقه‌ای در استان‌ها بوده اما این تلاش‌ها ناکافی بوده و باید توجه منابع بیشتری به این استان‌ها خصوصاً کهگیلویه و بویراحمد اختصاص دهد.
خادمی تصریح کرد: دولت در رفع عدم توازن منطقه‌ای و کاهش فاصله میان استان‌ها در یک برنامه چند ساله تلاش بیشتری کند.
قضات ناظر زندان کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست کشور را کسب کردند
حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در همایش استانی حقوق شهروندی، چالش‌ها و راهکارها اظهار داشت:
🔹قضات ناظر زندان که به منظور سرکشی و دیدار با زندانیان از زندان‌های استان بازدید کرده اند حائز رتبه اول در کشور شدند.
🔹چون که استان کهگیلویه و بویراحمد دارای یک بافت قومی و قبیله‌ای است انتظار می‌رود در تبیین منشور حقوق شهروندی باتوجه به بافت و فرهنگ منطقه این مسائل مطرح شود.
🔹به صورت ماهانه از کلیه حوزه‌های قضایی استان بازدید می‌شود و قضات استان به صورت رو در رو با زندانیان استان صحبت می‌کنند.
🔹در قانون آیین دادرسی کیفری بر رعایت حریم حقوق شهروندی تاکید شده و حتی  باید حرمت و جایگاه مجرم را در محکمه نگه داشته شود.
🔹سال گذشته دادگستری استان در حوزه بازدید از زندانیان رتیه اول کشور را کسب کرد و  بیشترین استفاده از تسهیلات از جمله مرخصی زندانیان، آزادی مشروعیت و جایگزین حبس به زندانیان استان ارائه شد/تسنیم
رئیس اداره راه و شهرسازی چرام برکنار شد
مسعود راستا مدیراصلاح طلب و موافق دولت اداره راه و شهرسازی شهرستان چرام عزل شد
عصرجهان- مسعود راستا رئیس اداره راه و شهرسازی چرام برکنار شد.
بنا به همین گزارش مسعود راستا که حامیان دولت روحانی بوده است و در انتخابات گذشته مجلس از دکتر کامرانی کاندیدای طیف اصلاح طلبان حمایت کرده بود برکنار شد و حمیدرضا ذوالفقاری بعنوان رئیس جدید این اداره منصوب شد.
حمیدرضا ذوالفقاری از نیروهای راست سنتی وابسته به سید محمد موحد است
ذوالفقاری  هم اکنون رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان آغاجاری است ، پیش از این معاون راه و شهرسازی شهرستان بهبهان نیز بوده است.

زوج کهنسال کهگیلویه و بویراحمدی راهی خانه بخت شدند
زوج 65 و 70 ساله ساکن دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری جمعیت هلال احمر شهرستان کهگیلویه راهی خانه بخت شدند.
رئیس جمعیت هلال احمر کهگیلویه روز پنجشنبه در این زمینه اظهار داشت: با همکاری خیرین جهیزیه‌ای به ارزش 100 میلیون ریال برای تشکیل این خانواده تأمین شده است.
سید عادل رهبریان گفت که در صورت همکاری خیرین، این گونه ازدواج‌ها حمایت خواهند شد.
وی هدف از این کار خداپسندانه را ترویج فرهنگ ازدواج آسان در سنین بالا اعلام کرد.
رهبریان با اشاره به اینکه افراد مسن نیازمند حمایت بیشتری هستند بیان کرد که باید خانواده‌ها حمایت عاطفی خود را از این افراد افزایش دهند/ایرنا
تیم هندبال نفت و گاز گچساران جهانی شد
مسئول رسانه باشگاه فرهنگی ورزشی نفت و گاز گچساران گفت که تیم هندبال نفت و گاز این شهرستان به عنوان نماینده قاره آسیا در مسابقات قهرمانی هندبال باشگاه‌های جهان حضور خواهد یافت.
نفت و گاز گچساران نخستین نماینده تاریخ ایران است که در جام باشگاه‌های هندبال جهان شرکت می‌کند.
امین دهقان افزود که با توجه به اعلام رسمی فدراسیون هندبال آسیا و کناره گیری تیم النور عربستان از شرکت در مسابقات قهرمانی هندبال باشگاه‌های جهان، تیم نفت وگاز گچساران به نمایندگی از قاره کهن در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.
وی اظهار کرد که مسابقات هندبال باشگاه‌های جهان از سوم تا ششم شهریور ماه سال جاری در شهر دوحه قطر برگزار خواهد شد و 8 باشگاه برتر هندبال جهان در این مسابقات شرکت می‌کنند.
این موقعیت برای نفت‌وگاز گچساران در حالی عملی شده که در طول ١9 دوره برگزاری جام قهرمانی باشگاه‌های هندبال آسیا، ایران توسط فولاد سپاهان یک بار در سال ٢٠٠٤ مقام دوم و یک بار در سال ٢٠٠٧ مقام سوم و ذوب آهن دوبار در سال‌های ١٩٩٨ و 2009 مقام سوم را کسب کرده‌اند، اما به دلیل سهمیه تک آسیا به مسابقات باشگاه‌های جهان راه نیافته‌اند.
تیم نفت و گاز گچساران در فصل گذشته نائب قهرمان لیگ برتر هندبال کشور شد و برای دومین سال پیاپی به رقابت‌های هندبال جام باشگاه‌های آسیا راه یافت.
این تیم توانست آبان سال گذشته با درخشش در برابر تیم‌های عربی مقام چهارم جام باشگاه‌های آسیا را کسب کند.
شهرستان 120 هزارنفری گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد با 2 تیم بانوان و مردان در لیگ‌های برتر و زیرگروه یکی از قطب‌های هندبال کشور است/ایرنا
واکنش نماینده کهگیلویه به تغییر استاندار کهگیلویه و بویراحمد و فرماندار چرام
نماینده شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی نسبت به تغییر استاندار و فرماندار چرام واکنش نشان داد و گفت: منتظر آغاز بکار دولت دوازدهم و انتخاب وزیر کشور می‌مانیم.
عدل هاشمی‌پور اظهار داشت: هرگونه گمانه‌زنی در زمینه تغییر مدیران ارشد استان و فرمانداران تا آغاز بکار دولت دوازدهم و انتخاب وزرا از جمله وزیر کشور سندیت ندارد.
وی در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم که آیا استاندار فعلی کهگیلویه و بویراحمد در دولت دوازدهم نیز به عنوان نماینده عالی دولت انجام خدمت می‌کند؟ عنوان کرد: رفتن و یا ماندن استاندار بستگی به انتخاب کابینه و اینکه چه کسی وزیر کشور می‌شود، دارد.
هاشمی‌پور با تاکید بر اینکه مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی فعلا در زمینه ماندن استاندار نظر مثبت دارند افزود: نمایندگان با نماینده کنونی دولت در استان مشکلی ندارند.
نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده همچنین در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم که آیا سرپرست کنونی فرماندار چرام به عنوان فرماندار انتخاب می‌شود گفت: این مسئله نیز بستگی به انتخاب وزیر کشور دارد و این انتصاب را نیز باید به گذشت زمان بسپاریم/تسنیم
هیچ گونه استخدام بدون ضابطه در شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد نداشتیم
پژمان نیک‌اقبال معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت:  از ابتدای دولت یازدهم تاکنون هیچ نیروی خلاف ضابطه و قوانین به شهرداری‌ها وارد نشد و این بهترین دوره برای جلوگیری از ورود نیروهای مازاد به شهرداری‌ها بوده است/تسنیم
زمزمه‌های بروز تخلف در کنکور سراسری کهگیلویه و بویراحمد
ظهر امروز زمزمه‌هایی در خصوص تخلف در کنکور سراسری یکی از دانشگاه‌های استان به گوش رسید.
به صورت جسته و گریخته و در حاشیه برگزاری نماز جمعه در خصوص تخلف در کنکور سراسری استان در شهر یاسوج موضوعاتی را شنیده است.
هنوز در خصوص این موضوع هیچ مسؤولی در استان اظهار نظر نکرده که امیدواریم هر چه زودتر و برای روشن شدن قضیه مسؤولان در این خصوص توضیحاتی ارائه دهند.
 هر چند این موضوع بیشتر حول و حوش تلفن همراه و سؤوالات کنکور بوده اما جزئیات بیشتر در خصوص این خبر متعاقبا اعلام خواهد شد/فارس
مديران نالايق بايد از كار بركنار شوند/ خبرهای خوش تا يك ماه آينده ازمعدن نيترات ليراب
عدل هاشمی‌پور ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه  شهر دیشموک ضمن تبریک به مردم این منطقه که در انتخابات با حضور حداکثری خود به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند اظهار کرد: اصول‌گرا و اصلاح‌طلب همه این انقلاب را می‌چرخانند و ما باید در خصوص رفع مشکلات منطقه قدم برداریم.
وی در ادامه گفت: معدن نیترات لیراب که سالیان سال در دست سرمایه‌گذار بلاتکلیف بود امروز فعالیت خود را دو چندان کرد دستگاه سنگ‌شکن این معدن مستقر شده است و به زودی کلیه دستگاههای وزارت دفاع جهت شروع عملیات به لیراب انتقال داده می‌شود و در یک ماه آینده ما شاهد تولید معدن نیترات لیراب در نیترات هستیم.
نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه بهمئی چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: گازرسانی به منطقه دیشموک با جذب اعتبار 400 میلیارد تومانی که از آقای زنگنه گرفته شد در همین امروز از دیشموک به طرف چاروسا فعالیت این پروژه دوچندان می‌شود.
وی اذعان کرد: مشکل آب شرب شهر دیشموک با تخصیص اعتبار یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون  تومان در دست بررسی و رفع مشکل است اگر مردم منطقه دیشموک دست از معارضات بردارند در غیر اینصور مسؤولان امور آب باید یک فکر ایده‌ال در خصوص رفع این مشکل کنند.
نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه بهمئی چرام و لنده ضمن تشریح مشکلات منطقه دیشموک گفت: چمن مصنوعی با اعتبار 500 میلیون تومان برای شهر دیشموک اختصاص داده شد در صورت مهیا شدن زمین به زودی کلنگ آن در دیشموک به زمین زده می‌شود.
وی از اختصاص اعتبار 400 میلیار تومان جهت تسریع گازرسانی به دیشموک خبر داد و گفت: مجوز آن از اقای زنگنه گرفته شد و به زودی در دیشموک این پروژه فعالیت خود را نشان خواهد داد.
وی از اختصاص اعتبار یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون تومان جهت رفع مشکل آب شرب شهر دیشموک خبر داد و گفت: مسؤولان منطقه دیشموک باید دست به دست هم بدهند و معارض جایگاه حفر چاه آب شرب شهر دیشموک را حل کنند در صورت حل نشدن این اعتبار از بین خواهد رفت.
هاشمی‌پور گفت: ما مشکلات منطقه دیشموک را از بریم و می‌دانیم که چه مشکلاتی دارند و ما مسؤولان باید با تعامل و همکاری و اتحاد در رفع این مشکلات قدم برداریم.
وی ضمن تشریح مشکلات منطقه دیشموک در خصوص، آب، راه، برق و گاز گفت: راههای منطقه دیشموک بسیار نامناسب هستند و اگر طی این 40 سال سالی یک کیلومتر از جاده دهدشت به دیشموک آسفالت می‌شد این منطقه الان با مشکلات کمتری روبرو بود.
نماینده مردم شهرستانهای چهارگانه گفت: در حیطه ورزش یک چمن مصنوعی با اعتبار 500 میلیون تومان برای شهر دیشموک در نظر گرفته شد که اگر زمین آن مهیا شود اجرای عملیات این پروژه به زودی رخ می‌دهد و از پیگیری سد روستای فارتق توسط اداره امور آب استان خبر داد.
وی از مسؤول آموزش و پرورش این منطقه خواستار مرتفع شدن مشکلات آموزشی این منطقه شد و گفت: مسؤول آموزش و پرورش این منطقه باید ریشه مدیرکل آموزش و پرورش را جهت رفع مشکلات آموزشی و فضای فیزیکی در بیاورد.
هاشمی‌پور با اشاره به اینکه مسؤولان ضعیف و نالایق باید از کار مسوولیتی برکنار شوند گفت: از آقای فاطمی مسؤول برق دیشموک تقدیر و تشکر می‌کنم جهت رفع مشکلات برقی منطقه دیشموک جهت پیگیری بیش از حد این مسؤول که در جهت رفع مشکلات برق این منطقه قدم برمی‌دارد.
وی در پایان متذکر شد: شورای اسلامی شهر دیشموک باید از آسفالت شدن خیابانهای شهر دیشموک فعلا دست بردارد تا سیستم لوله‌کشی گازرسانی در دیشموک اجرا گردد و از شورای اسلامی خواستار انتخاب شهرداری شد که بتواند با مسؤولان ارتباط برقرار کنند و اعتبار بگیرد. و در انتخاب شهردار دقت‌های لازم را داشته باشند/فارس
انتصاب دو گچسارانی به سمت دبیر و نایب‌رئیس هندبال کشور
طى احکام جداگانه از سوى على ضامن آویش مدیر منطقه هفت هندبال کشور، سعید پایاب به عنوان دبیر و اعظم صمیمى به عنوان نایب رئیس هندبال منطقه هفت کشور منصوب شدند.
بنا بر این گزارش، اعظم صمیمی به عنوان مسئول ورزش بانوان نفت و گاز گچساران سابقه طولانی در این باشگاه دارد، و سعید پایاب نیز به عنوان مربی در کنار تیم هندبال بزرگسال فعالیت داشته است/کبنا
مرگ تلخ بانوی دکتر داروساز کهگیلویه و بویراحمدی
روز چهارشنبه “دکتر زینب رضایی” در سانحه رانندگی در مسیر تهران به یاسوج جان باخت.
شوهر و 3 فرزند خانم رضایی که یکی از آنها دختر سه ساله بود در سلامت هستند اما متاسفانه دکتر زینب رضایی در این حادثه دلخراش فوت کرد.
وی دکتر داروساز و خواهر فاطمه رضایی کوخدان؛ مدیر اداره بازسی پیام نور کشور است/بویر نیوز



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*