اخبار عمومی
اعلام وصول 2
138737
تاریخ انتشار: 1396/04/24 00:48
از سوی خطیب نماز جمعه شهر لیکک عنوان شد؛
حجت الاسلام محمد یوسف افروغی: لازم نیست گور خوابها را توی بوق و کرنا بکوبید و دلسوزی بکنید، از گور خواب ها بدتر، فجیع تر و سخت تر در این شهرستان وجود دارد، به اینها باید توجه بشود.

به گزارش "سیروس بزمی" خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، خطبه های نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام افروغی امام جمعه شهرستان بهمئی در مسجد صاحب الزمان شهر لیکک برگزار شد.
حجت الاسلام محمد یوسف افروغی در ابتدای خطبه ی دوم به تشکیل دولت جدید اشاره کرده اند و اظهار داشتند؛ بیکاری فوق العاده فراوان است مردم دارند رنج می‌برند. دولت در تجدید نیرو و تعیین وزرا افرادی انتخاب کند که ، وزرا پیمانکارانی نباشند که صاحب چندین شرکت باشند. آدم‌های پیری نباشند، اهل معامله نباشند، آدمهایی باشند که  معاملاتشان را شفاف به مردم بگویند افرادی باشند که از همه مهمتر حاشیه‌ساز نباشند.
 محبوبیت با تلاش،کار و خدمت به مردم به دست می آید
وی در ادامه خطاب به مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان نمودند: مجموعه ی فرهنگ و ارشاد اسلامی اولویت آن باید فرهنگ اسلامی باشد.
خطیب نماز جمعه در این خصوص افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا باید پسوند اسلامی را بردارد یا با پسوند اسلامی کارهای اسلامی و دینی انجام بدهد.چرا که نگهداری انقلاب به وسیله ی فرهنگ اتفاق می‌افتد.
وی خطاب به بهزیستی و تامین اجتماعی بیان داشتند: برخی از مردم واقعا معلول هستند و به نظر کارشناسان و مدیر محترم بهزیستی شهرستان باید اینها تحت پوشش قرار بگیرند.
ریس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ادامه دادند: لازم نیست گور خوابها را توی بوق و کرنا بکوبید و دلسوزی بکنید، از گور خواب ها بدتر، فجیع تر و سخت تر در این شهرستان وجود دارد، به اینها باید توجه بشود.
حجت الاسلام محمد یوسف افروغیبا توجه به مناسبت های هفته اظهار داشتند: روز بهزیستی و تامین اجتماعی صرفاً این نیست که ما تبریک بگوییم، تبریک این است که به درد فقیر برسیم و شبانه روز به آنها سر بزنیم و آنها را از فقر و بدبختی نجات دهیم. ایشان در همین رابطه به مردم فرمودند: ای کاش وجوهات خود را پرداخت می‌کردید تا دست ما برای کمک به این افراد باز می بود.
وی در ادامه به سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کردند و ضمن تبریک به مناسبت این روز فرمودند: جمهوریت و اسلامی بودن نظام با  تلاش‌های شورای نگهبان دارد رخ می دهد و به گفته امام راحل تخریب کردن و مبارزه با شورای نگهبان مفسد فی الارض است.
وی در مورد شورای شهر به نکاتی اشاره کرده اند: انتخابات شوراهای شهر و روستا هزینه‌های سنگینی داشتند، در سراسر جهان در شهرداری ها بزرگترین گردش مالی که نحوه ی دسترسی به آن توسط اعضای آن مجموعه آسان است در شهرداری ها انجام می گیرد، پس فردی که برای شهردار انتخاب می شود باید خصوصیاتی داشته باشد: به معنای واقعی انسانی پاکدست باشد و توانایی چند نوع مدیریت در آن باشد و در بخش فرهنگی باید مدیریت داشته باشد که اگر نداشته باشد آن را انتخاب نکنند چرا که به درد نخواهد خورد و قطعاً یک شورا و یک شهردار ضعیفی خواهد بود. نیروی انسانی که در شهرداری هست بسیار متنوع است. شهردار کسی باشد که پیمان ها را در شهر را به خوبی مدیریت کند و گول پیمانکاران را نخورد و خودش اهل معامله نباشد.اعضای شورا باید به این ها دقت بکنند که اگر دقت نکنند با شکست روبرو می‌شوند. در بحث عمران و مبلمان شهری هم مدیریت داشته باشد.
در بحث آسیب های اجتماعی  جلساتی با متخصصین و مسئولین داشتیم ایده هایی را طرح کردیم که اگر به این طرحها توجه به شود مشکل شهرستان حل خواهد شد
در بحث اعتباراتی که برای شهرستان در نظر گرفته شد و با این حضور پرشور مردم بخصوص جوانان می طلبد که مسئولین فکری اساسی به حال مصلی بکنند و هر چه زودتر آن را افتتاح بکنند.




کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*