اخبار عمومی
اعلام وصول 2
138739
تاریخ انتشار: 1396/04/23 18:26
واکنش امام جمعه قلعه‌رئیسی به انتصاب رئیس جدید بنیاد شهید کهگیلویه؛
کسانی که عوامل سران فتنه را به شهرستان دعوت می‌کردند حالا بخواهند از آرمان شهدا دفاع کنند هیهات؛ مسوولان استان شما که همه مسائل را سیاسی می کنید فقط به فکر منافع خودتان هستید حرمت شهیدان را حفظ کنید و شهیدان را سیاسی نکنید و به آرمان شهدا خیانت نکنید

عصرجهان- حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.
وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.
امام جمعه قلعه رئیسی به منشاء تروریسم و پیروزی موصل اشاره و بیان کرد: عامل اصلی ناامنی و منشاء انواع تروریسم در جهان آمریکا است و امروز منافقانه و ریاکارانه مدعی مبارزه با تروریسم است و ایران اسلامی که خود قربانی تروریسم بود و هزینه های زیادی برای مبارزه با تروریسم پرداخت کرد را محور شرارت و عامل بی ثباتی منطقه می‌داند و پیروزی موصل سرآغاز جمله ای از امام راحل است که فرمود راه قدس از کربلا می‌گذرد.
وی گفت: این پیام نوید بخش انقلاب اسلامی به مستضعفان است که همانطور که دیروز خرمشهر فتح شد امروز هم جبهه مقاومت موصل فتح شد و مسجد نوری آزاد و انشالله آینده نزدیک کمتر از ۲۵ سال فلسطین فتح خواهد شد و بیت المقدس آزاد خواهد شد.
صلواتی به حماسه همبستگی ملی در دفاع از ارکان مقدس نظام و رهبری و پایان دادن به آشوب و اخلالگران اشاره و تصریح کرد: دشمن بعد از انقلاب در سه مرحله با تمام قوا به میدان آمد که نظام اسلامی را ساقط کند که یکی بعد از رحلت امام که با هدایت های رهبری شکست خورد یکی در سال ۷۸ و دیگری در سال ۸۸ بود و با تمام قوا با لشکریانشان با اعوان و انصارشان با منافقان به میدان آمدند اما باز هم با بصیرت مردم و هدایت های رهبری شکست خوردند و تا زمانی که مردم بیدار هستند فتنه‌ها ناکام خواهد ماند.
وی به سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره و تاکید کرد: شورای نگهبان عماد ملت، دین، مایه اطمینان و سکینه قلب مومنین است و نبض نظام اسلامی بشمار می رود و این شورا مانع انحراف انقلاب از دین و قانون اساسی است.
امام جمعه قلعه رئیسی به مشروعیت ریاست جمهوری از طرف ولی فقیه اشاره و خاطرنشان کرد: مشروعیت ریاست جمهوری به این است که از طرف ولی فقیه منصوب شود و این مشروعیت تا زمانی که رئیس جمهور منتخب از احکام اسلام تخطی نکرده باشد و مردم منتظر عمل به وعده‌ها هستند و مردم از سخنرانی‌های سرگرم کننده خسته شدند و منتظر عمل هستند.
صلواتی گفت: مشروعیت مسوولان نظام از رئیس جمهور تا بخشدار منوط و مشروط به تبعیت از ولایت فقیه است و در حکومت عدل و حکومتی که حاکم منصوب از طرف معصوم است مسوولانی که در این حکومت و نظام مشغول کار هستند مسوولیتشان مشروع است و همه وظیفه دارند در این نظام عدل و ولایت از مسوولان حمایت کنند.
وی به تغییر مدیر بنیاد شهید شهرستان کهگیلویه واکنش نشان داد و اضافه کرد: بنیاد شهید نهاد پاسداری و نگهبانی و حراست از میراث شهدا است لذا می بایست افرادی در این نهاد منصوب شوند که با آرمان شهدا به اهداف شهدا و به میراث آنها اعتقاد عملی داشته باشند و ولایت پذیر و ولایت یاور باشند و کسانی که در فتنه ۸۸ طرف سران فتنه بودند و هستند ولایت‌ستیز و نصب این افراد در بنیاد شهید ظلم در حق شهدا و خیانت به اهداف و آرمان شهدا است.
امام جمعه قلعه رئیسی عنوان کرد: کسانی که عوامل سران فتنه را به شهرستان دعوت می‌کردند حالا بخواهند از آرمان شهدا دفاع کنند هیهات؛ مسوولان استان شما که همه مسائل را سیاسی می کنید فقط به فکر منافع خودتان هستید حرمت شهیدان را حفظ کنید و شهیدان را سیاسی نکنید و به آرمان شهدا خیانت نکنید و مسئول بنیاد شهید شهرستان که حدود ۴۰۰ شهید داده می بایست متعهد، ولایت مدار و ولایت پذیر و در مسیر شهدا باشد و این بنیاد جای تسویه حساب سیاسی و جای پرداخت غنیمت‌های انتخاباتی نیست و امیدوارم مسوولان توجه لازم را داشته باشند.
امام جمعه قلعه رئیسی به صرفه جویی آب و برق هم اشاره و یادآور شد: استفاده بی‌رویه از برق و آب یک منکر است و همه وظیفه داریم در مصرف آب و برق صرفه جویی کنیم و امیدوایم مردم به این امر بسیار مهم توجه کنند و در صرفه جویی این دو مقوله مهم توجه کنند.
شایان ذکر است کمال الدین دولتخواه اخیراً طی حکمی به عنوان رئیس بنیاد شهید کهگیلویه منصوب شد وی از فرزندان شاهد است که در دولت یازدهم در کنگره ملی تجلیل از ایثارگران ویژه شهدای فتح خرمشهر، با لباس محلی استانمان حضور یافت و از دست حسن روحانی ریاست جمهوری ایران، تندیس و لوح سپاس دریافت کرد/کبنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*