اخبار عمومی
اعلام وصول 2
138740
تاریخ انتشار: 1396/04/24 01:34
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اختصاص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین مطالبات شهرداری‌ها از دستگاه‌های دولتی، گفت: با ابلاغ نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، از این مبلغ ۳۰ میلیارد تومان مستقیما به شهرداری گچساران اختصاص یافت.

عصرجهان-پژمان نیک‌اقبالی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با نحوه توزیع اعتبارات اختصاص یافته به شهرداری‌های استان اظهار داشت: با توجه به قول دولت مبنی بر تأمین مطالبات شهرداری‌ها از دستگاه‌های دولتی، اعتباری برای این موضوع در نظر گرفته شد که با ابلاغ محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به استان، 30 میلیارد تومان مستقیما به شهرداری گچساران و 30 میلیارد تومان به همه شهرداری‌های استان اختصاص یافته است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سه هزار واحد در بافت فرسوده گچساران در حال بازسازی است، افزود: قسمت عمده‌‌ای از 30 میلیارد تومانی که به صورت مستقیم به شهرداری گچساران تخصیص یافت به خاطر تخفیفاتی است که شهرداری گچساران در احیای بافت فرسوده متقبل شده است.
نیک‌اقبالی با بیان اینکه 30 میلیارد تومان دیگر به همه شهرداری‌های استان اختصاص یافته است، گفت: شهرداری گچساران هم باید از این 30 میلیارد تومان استفاده می‌کرد اما با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده در استان و با توجه به دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد مقرر شد که از 30 میلیارد تومان دوم به شهرداری گچساران پرداخت نشده و این اعتبار بین سایر شهرداری‌های استان توزیع شود.
وی بیان کرد: پرداخت این پول به شهرداری‌ها حتما باید بر اساس احکام اتخاذ شده در کمیسیون ماده 100 و 77 شهرداری‌ها باشد، یعنی باید احکامی داشته باشند که ثبت شده و حتما دستگاه اجرایی ملزم به پرداخت آن مبلغ شده باشد که متأسفانه بسیاری از شهرداری‌های کوچک و تازه تأسیس ما نمی‌توانستند از این مبلغ استفاده کنند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقرر شد 100 درصد مطالبات شهرداری‌های کوچک در این حوزه پرداخت شود که البته بسیاری از شهرداری‌های کوچک ما حتی یک ریال هم در این حوزه اسناد نداشتند و این اعتبار باید به شهرداری‌های بزرگ‌تری مثل دهدشت، یاسوج و سی‌سخت پرداخت می‌شد.
نیک‌اقبالی عنوان کرد: البته شهرداری بزرگی مانند دهدشت تنها حدود دو میلیارد تومان اسناد ثبت شده داشت که می‌توانستیم پرداخت کنیم، بنابراین قسمت عمده‌ای از این 30 میلیارد تومان یعنی بیش از نیمی از آن به شهرداری یاسوج تعلق می‌گیرد، زیرا شهرداری یاسوج حدود 60 میلیارد تومان اسناد ثبت شده داشت که باید پرداخت می‌شد.
 وی ابراز کرد: اگر شهرداری‌های کوچک را جدا کرده و مطالبات شهرداری‌های متوسط هم به طور کامل پرداخت شود مابقی پول که بیش از 50 درصد 30 میلیارد تومان است به شهرداری یاسوج داده می‌شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از این مبلغ 30 میلیارد تومان، مبلغی هم بابت بیمه و مالیاتی که این پول دارد کسر می‌شود یعنی در مجموع ما باید روی 25 یا 26 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*