اخبار عمومی
اعلام وصول 2
138747
تاریخ انتشار: 1396/04/24 03:39
رئیس شرکت گاز هندیجان خبر داد:
سیف الله قنواتی افزود: بیش از ۵۰ درصد از ظرفیت های ایجاد شده گاز در شهر زهره و روستاها خالی هست و به منظور تشویق شهروندان به خرید اشتراک گاز بانک های عامل به کسانی که تائیدیه لوله کشی گاز دارند وام قرض الحسنه می دهند و از سوی دیگر ممکن است سهمیه سیلندر گاز مایع و نفت سفید کم شود

عصرجهان- مهندس سیف الله قنواتی در این باره گفت  با توجه به هزینه های بالای گازرسانی به شهر و روستا انتظار میرود که شهروندان و ساکنین روستاها استقبال خوبی از خرید اشتراک گاز نمایند ولی در بیشتر روستاهها درصد اشتراک پذیری کمتر از ۵۰ درصد است لذا در جلسه ای ترتیب داده شد تا دهیاران را از این موضوع مطلع نموده و توضحیاتی در این زمینه ارائه گردید که به شرح ذیل میباشد.


وی افزود: در جلسه ی با حضور معاون  فرماندار، بخشدار  مرکزی و دهیاران روستاههای شهرستان برگزار گردید ابتدا بخشدار مرکزی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات اداره گاز و گازرسانی به روستاهها از دهیاران  درخواست نمود که مردم را به خرید اشتراک گاز ترغیب و تشویق نمایند.
 سپس  اینجانب به عنوان ریاست اداره گاز ناحیه هندیجان توضیحاتی در خصوص عملکرد اداره گاز به شرح ذیل ارائه نمودم.
 انجام پروژه های گازرسانی در روستاههای شمالی به اتمام رسیده و در بخش شمالی ۱۰۰ درصد روستاهها از نعمت گاز برخوردارند.
مهندس قنواتی اظهارکرد پروژه های گاز رسانی در بخش جنوبی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان در سال ۹۵ آغاز شده و هم اکنون تعداد ۹ روستای جاده بدر از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.
 برنامه ریزی شده که به حول و قوه الهی و حمایت مسیولین گازرسانی به روستاههای جاده دیلم نیز در نیمه دوم سال ۹۶ آغاز شده  تا ساکن در این روستاهها نیز تا اوایل سال آینده از نعمت گاز برخوردار بشوند.
 در بخش شهری در دو شهر هندیجان و زهره پوشش گازرسانی بالای ۹۸ درصد بوده و هر دو شهر از شهرهای سبز استان در زمینه گاز میباشند.
رئیس گازهندیجان درادامه در بخش روستایی درصد خانوار تحت پوشش بالای ۸۰ درصد بوده که هم از متوسط استان و هم از متوسط کشور بیشتر میباشد.
متاسفانه علیرغم هزینه های بالای انجام شده استقبال شهروندان بخصوص در شهر زهره و روستاها از خرید اشتراک پایین بوده و بیشتر از ۵۰ درصد از ظرفیت های ایجاد شده خالی هستند و علمک ها فاقد مشترکند  با توجه به اینکه نگهداری انشعاب و علمک هزینه بر می باشد طبق قانون اداره گاز ناحیه هندیجان میتواند علمک هایی که بیش از ۵ سال از نصب آنها گذشته و فاقد مشترک هستند را جمع آوری نموده و نصب مجدد آن مستلزم صرف هزینه از طرف متقاضی می باشد.
برگزاری بیش از ۲۰۰۰ نفر ساعت آموزشی در خصوص رعایت مسائل ایمنی در شهرستان در سال ۹۵ و همچنین برنامه ریزی جهت برگزاری مجدد این کلاس های آموزشی در روستاهها در صورت همکاری نمودن دهیاران محترم
توجه دهیاران و اعضا شوراههای اسلامی روستاها به حفاری های انجام شده در روستاهها و دقت در عدم انجام عملیات حفاری بدون اخذ استعلام از شرکت گاز
بکار گیری واحد امداد روستایی در سال ۹۶ جهت انجام امورات امدادی به ساکنین روستاها  و نصب تابلوهای حاوی شماره های نیروهای امداد در نقاط مختلف روستاها
وی افزود: احداث ساختمان اداری در شهر زهره با اعتباری بالغ بر ۱/۵ میلیارد تومان
به پیشنهاد فرماندار در خصوص دستور به بانکهای عامل جهت دادن وام قرض الحسنه به کسانی که تائیدیه لوله کشی گاز دارند به خاطر مشارکت بیشتر متقاضیان خرید اشتراک همچنین پیشنهادات دیگری مانند کم کردن سهمیه سیلندر گاز مایع، کم کردن سهمیه نفت سفید، جلوگیری از انشعابات غیر مجاز برق جهت ترغیب مردم برای خرید اشتراک گاز نیز داده شده است
 اداره گاز ناحیه هندیجان با برگزاری جلسات متعدد با اعضا  شوراهها و دهیاران، بخشداران و فرماندار محترم شرایط خرید اشتراک را برای متقاضیان آسان نموده و خیلی از مواردی که انجام آن برای متقاضیان مشکلاتی ایجاد می نمود را حذف و یا تسهیل نمود.
مهندس قنواتی درخصوص توضیحات مفصل در  اشتراک پذیری به دهیاران محترم داده شد و تمامی موارد و مستندات مورد نیاز جهت خرید اشتراک در یک برگ چاپ و بین دهیاران توزیع شد در پایان معاونت  فرماندار بهنام خضعلی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات انجام شده در بحث گازرسانی و همچنین هزینه های بالایی که جهت انجام پروژه های گازرسانی صرف شده است از دهیاران و اعضای  شوراها خواستند که نسبت به تشویق و ترغیب مردم جهت خرید اشتراک گاز اهتمام ویژه به خرح دهند و اقدامات لازم را انجام دهند.
در پایان دهیار روستاهای ناصرآباد و کریم آباد به نمایندگی از همه دهیاران از زحمات ریاست محترم اداره گاز و کارکنان این اداره تقدیر و تشکر نمودند.
ارسال کننده خبر ناصر حکیمی



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*