اخبار عمومی
اعلام وصول 2
138754
تاریخ انتشار: 1396/04/25 02:09
رقص خوشه های انگور در کارون/
اعزام بالگرد برای مهار آتش در جنگل های الوار اندیمشک/تصادف در محور رامهرمز - رامشیر یک کشته و 2 مصدوم بر جای گذاشت/مشکل تولیدکنندگان خرما در خوزستان با بانک‌ها باید حل شود/فعالیت ادارات خوزستان در این هفته تا ساعت ۱۳ اعلام شد

عصرجهان-خوزستان در سایر رسانه ها
دستگیری فرد مظنون در قضیه کشف اجساد مادر و دختر در جنگل حمیدیه
فرماندار حمیدیه گفت: به دنبال کشف اجساد این مادر و دختر یک نفر مظنون درارتباط با این جریان دستگیر شد، که با واسطه اظهارات و اقرارهایی که داشت، یکسری دلایل محکم علیه وی به دست آمده است.
تقریبا ظرف یک ماه گذشته مادر و دختری که ساکن حمیدیه هستند به طور ناگهانی مفقود شده بودند، و روز شنبه مورخ24 تیر اجساد آن‌ها توسط یک چوپان در جنگل خسرج مشاهد و به وسیله ضابطان به دادستانی اعلام شد.
عاشور سواری‌پور به استناد گزارش نیروی انتظامی در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: خانواده مقتولان با یک هفته تاخیر ناپدید شدن زن و دختر را به نیروی انتظامی اطلاع می‌دهند.
وی افزود: نیروی انتظامی نیز پس از ردیابی آخرین تماس زن و دختر ناپدید شده، شخصی که در این رابطه مشخص می‌شود دخالت داشته از ساکنان مسیرخسرج است.
فرماندار حمیدیه توضیح داد: فرد مضنون در اعترافات اولیه مدعی می‌شود که دو فرد مقتول را تنها تا مسیری رسانده و خبری از آن‌ها ندارد، که پس از بازجویی‌های اولیه فرد مضنون با قید ضمانت آزاد می‌شود.
سواری‌پور ادامه داد: پس از پیدا شدن جسد زن و دختر ناپدید شده دادستان شهرستان حمیدیه دستور دستگیری مجدد مضنون را داد که بر این اساس این فرد شب گذشته دستگیر شد.
فرماندار حمیدیه در پایان با اشاره به اعترافات فرد مضنون به نقل از گزارش نیروی انتظامی بیان کرد: فرد مضنون پس از دستگیری اعتراف کرد، که پس از رساندن زن و دختر ناپدید شده و ماشین در جنگل خاموش شد، و زمانیکه برای رفتم وسیله‌ای را بیارم که ماشین را بکشد، در بازگشت متوجه شدم خانم و دختری که همراهش بود، مکان را ترک کردند.
گفته می‌شود، مادر و دختر از اهالی حمیدیه هستند، ضمن هنوز انگیزه قتل مشخص نشده وتحقیقات در این زمینه ادامه دارد/فارس
جسد مادر و دختر 8 ساله آن در جنگل‌های خسرج حمیدیه کشف شد
دادستان حمیدیه گفت: جسد مادر و دختر هشت ساله آن در جنگل‌های خسرج حمیدیه کشف شد.
جسد یک خانم میان‌سال به همراه یک دختر بچه هشت ساله توسط یک چوپان در جنگل‌های خسرج حمیدیه کشف شد.
علی بیرانوند در این رابطه اظهار کرد: از حدود یک ماه پیش یک مادر به همراه دخترش در حمیدیه مفقود شده بودند.
وی ادامه داد: روز گذشته جسد این دو نفر در جنگل‌های خسرج به دست یک چوپان کشف و بلافاصله به دادستانی اطلاع داده شد.
دادستان حمیدیه گفت: جسد این مادر به همراه دخترش متلاشی شده است، اما با دقت و توجه به شواهد مانند لباس‌ها و اجساد هویت آنها به صورت کامل مشخص شده است.
بیرانوند عنوان کرد: بر همین اساس یک شخص به عنوان مظنون این حادثه دستگیر شد، فرد دستگیر شده در این رابطه اقرارهایی داشته است و همچنین دلایل محکمی علیه وی وجود دارد.
وی متذکر شد: دو فرد مقتول از شهروندان حمیدیه هستند، اما شخص قاتل از ساکنان حمیدیه نیست، انگیزه وی از قتل این مادر و دختر هنوز مشخص نشده است، اما تحقیقات در این رابطه شروع شده است/فارس
صلح و دوستی میان دو خانواده اهوازی پس از 8 سال درگیری و خشونت
دو خانواده از یکی از طوایف پس از هشت سال درگیری و خشونت میان یکدیگر، در نهایت با هم صلح و دوستی کردند.
این خانواده در این هشت سال به علت کدورت و تنفر شخصی حدود ۳۰ نفر کشته و زخمی داده بودند اما در نهایت با یکدیگر صلح کردند.
این دو خانواده در مدت دشمنی میان خود، خسارت‌های جانی و مالی فراوانی را به بار آورده بودند، اما با میانجگری بزرگان، ریش سفیدان و مسؤولان دوستی میان آنها حاکم شد/فارس
تساوی استقلال خوزستان و فجر شهید سپاسی در دیداری دوستانه
در آستانه هفدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران جام خلیج فارس تیم استقلال خوزستان برای انجام یک اردوی آمادگی به شیراز سفر کرد
تیم استقلال خوزستان در این سفر چند بازی تدارکاتی در شیراز و استان فارس برگزار کرد که یکی از این دیدارهای دوستانه با تیم برق شیراز برگزار شد.
تیم استقلال خوزستان در مقابل تیم دسته اولی برق جدید شیراز به میدان رفت که این بازی با نتیجه یک بر صفر به‌سود خوزستانی‌ها به پایان رسید.
در این دیدار که در استادیوم عقاب شیراز  به انجام رسید، فرزاد بهمنی در دقیقه 88 تک گل استقلال خوزستان وارد دروازه برق شیراز کرد.
همچنین امروز شنبه 24 تیر ماه تیم استقلال خوزستان در دومین دیدار تدارکاتی خود در استان فارس مقابل فجر شهید سپاسی به میدان رفت.
در بازی دوستانه تلاش دو تیم برای زدن گل نتیجه بخش نبود و مسابقه بدون عبور توپ از خط دروازه‌ها پایان یافت/تسنیم
 رقص خوشه‌های یاقوت‌ در گرمای ۵۰ درجه اهواز/ برداشت انگور از باغات کارون
به خوزستان که بنگری ایرانی کوچک را می‌بینی که گوشه و گوشه آن مملو از مناظر بکر و دیدنی است.
به نقطه‌ای می‌رسی که صحبت از گرمای تکراری خوزستان خسته‌کننده می‌شود و آدمی دوست دارد ساعت‌ها به خوشه‌های این یاقوت‌های شیرین خیره شود و تا ذهن یاری کند چشم را در پیچ و خم پیچک‌ها گرفتار سازد.


شهرستان کارون که به دلیل دارا بودن باغات انگور از شهرت خاصی برخوردار است در کنار کلانشهر اهواز قرار گرفته است. با فرا رسیدن زمان برداشت انگور در این شهرستان، نگارها و نقش‌های زیبایی در عالم واقع تجلی می‌شود که نمونه‌ای از آنها در تصاویر زیر به نمایش گذاشته شده است/تسنیم
 توقف فولاد خوزستان برابر سپید‌رود رشت در یک بازی دوستانه
تیم فولاد خوزستان روز پنجشنبه با استقرار در هتل المپیک تهران دومین اردوی آماده سازی پیش از مسابقات را آغاز کرد تا با آمادگی هر چه بیشتر گام در هفدهمین دوره مسابقات لیگ برتر جام باشگاه‌های ایران جام خلیج فارس بنهد.
در این اردوی تدارکاتی که فولاد خوزستان در تهران برگزار کرد چند دیدار دوستانه برگزار می‌شود و شاگردان سید سیروس پورموسوی به مصاف تیم‌های دیگر می‌روند.
تیم فولاد خوزستان در اردوی آماده سازی خود در تهران امروز شنبه 24 تیرماه  نخستین دیدار دوستانه خود را برگزار کرد.
در این دیدار تیم فولاد خوزستان به مصاف سپیدرود رشت رفت که تلاش دو تیم برای زدن گل بی‌نتیجه ماند و بازی با تساوی بدون گل پایان یافت/تسنیم
شب پر حادثه در‌محورهای ارتباطی ایذه/دو حادثه در 2 ساعت
بر اثر برخورد دو دستگاه خودرو سواری پژو و‌ سمند و واژگونی یک دستگاه پژو در‌محور ایذه پیان و حوالی میدان ولیعصر ایذه سه‌مصدوم روانه بیمارستان شدند.
علی اکبر آبسته رییس مرکز فوریت های پزشکی شهرستان ایذه شنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد؛ امروز در محورهای ارتباطی شهرستان ایذه دوحادثه رخ داد که ‌موجب مصدومیت سه ‌نفر‌ و ‌انتقال آنها به بیمارستان جهت درمان شد.
وی افزود؛ در حادثه نخست دو ‌دستگاه، سواری پژو و سمند ساعت 21:04 دقیقه در‌ کیلومتر 15 محور ایذه - پیان با هم برخورد کردند و در حادثه دوم هم یک دستگاه سواری پژو در حوالی ساعت ساعت 23:15 در کیلومتر 4 جاده اصفهان در نزدیکی میدان ولیعصر واژگون شد که آمبولانس های اعزامی برای خدمات و انتقال سریع در محل حادثه حضور یافتند.
وی‌گفت علت اصلی این حادثه ها توسط پلیس در دست بررسی است.
محورهای ارتباطی ایذه ‌جزو محورهای حادثه خیر استان‌می باشند که روزانه شاهد حوادث در آنها می باشیم
اعزام بالگرد برای مهار آتش در جنگل های الوار اندیمشک
فرماندار اندیمشک از اعزام بالگرد به منطقه آتش سوزی الوار گرمسیری خبر داد و گفت:یک فروند بالگرد و تیم های اعزامی برای مهار آتش سوزی به منطقه الوار گرمسیری اعزام شدند.
پیمان جهانگیری روز شنبه افزود:بخشی از جنگل های منطقه 'صحرا چک' از توابع بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک در استان خوزستان از ظهر شنبه شعله ور شده است.
وی بیان کرد:ستاد بحران شهرستان اندیمشک به همین منظور امروز تشکیل جلسه فوق العاده داد.
جهانگیری گفت:همه نیروها و ادارات ستاد بحران به صورت آماده باش هستند و تلاش گسترده ای برای مهار حریق در حال انجام است.
وی افزود:نیروهای محلی ، دوستداران محیط زیست و گروههای امدادی از دستگاه های مختلف و منابع طبیعی اندیمشک برای مهار آتش وارد عمل شدند.
دو هفته پیش آتش سوزی در مناطق چاوونی بخش الوار گرمسیری و چند منطقه دیگر این شهرستان 526 هکتار از جنگل ها و مراتع را در آتش سوخت/ایرنا
برنج برای نخستین بار در زمین های کشاروزی آبادان کشت شد
مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت:برای نخستین بار در شهرستان آبادان کشت برنج و آبوشیی در بخشی از زمینهای موسوم به طرح مقام معظم رهبری از سوی کشاورزان این شهرستان انجام شد.
ناجی شهیب زاده روز شنبه افزود:برای نخستین بار کشت برنج در 20 هکتار از اراضی کشاورزی آبادان و در منطقه عمرانی روستاهای آلبوحمید و عراضه صورت گرفته است.
مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت:رقم عنبر بو در اولین سال کاشت برنج در آبادان از سوی کشاورزان کشت شد و پیش بینی می شود از هر هکتار 6 تن برداشت شود/ایرنا
تصادف در محور رامهرمز - رامشیر یک کشته و 2 مصدوم بر جای گذاشت
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان گفت: برخورد 2 دستگاه کامیون در محور رامهرمز - رامشیر در روز شنبه یک کشته و 2 مصدوم بر جای گذاشت.
سرقت از بانک در خوزستان ناکام ماند/ دزد ناشی به کاهدان زد
جانشین فرماندهی انتظامی استان خوزستان گفت: فردی که با شی مشکوک قصد سرقت از یک بانک در شوشتر را داشت با هوشیاری پلیس دستگیر شد.
سرهنگ محمد صالحی روز شنبه گفت: ظهر امروز یک فرد در حالی که در دستش قمه و در دست دیگرش شی مشکوک با پارچه پوشیده بود وارد یکی از شعب بانک ملی شوشتر شد.
وی افزود: فرد یاد شده ابتدا اقدام به شکستن شیشه های بانک کرد و خود را به بالای سر رییس شعبه بانک رساند که 20 میلیون تومان از رییس بانک اخذ و از بانک فرار کرد اما بعد از فرار از بانک و به صدا در آمدن آژیر خطر، پلیس وارد عمل شد و در یک اقدام ضربتی و تعقیب و گریز سارق را دستگیر کردند.
صالحی بیان کرد: چیزی که در دست سارق به وسیله پارچه پوشیده شده بود اسلحه نبود و با هدف رعب و وحشت با خود آورده بود.
وی توضیح داد: پلیس ضمن دستگیری سارق 20 میلیون تومان پول سرقت شده به بانک را بازگرداند.
مشکل تولیدکنندگان خرما در خوزستان با بانک‌ها باید حل شود
استاندار خوزستان از پیگیری برای حل مشکل اتحادیه تولیدکنندگان خرما در زمینه دریافت تسهیلات بانکی خبر داد
غلامرضا شریعتی عصر امروز در نشست بررسی مشکلات اتحادیه تولیدکنندگان خرما عنوان کرد: در دولت قبل در مورد وام‌های زودبازده میان صنایع بسته‌بندی خرما و اتحادیه آن‌ها با بانک‌هایی که تسهیلات را در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند اختلافی پیش آمد و بنا بوده دولت مقداری از سود آن‌ها را به‌صورت یارانه پرداخت کند که متأسفانه این کار را انجام نداده است و مشکلاتی برای این فعالان که صادرکننده و کارآفرین هستند ایجادشده و اتحادیه آن‌ها را دچار مشکل کرده و دیگر نمی‌توانند با شبکه بانکی کار کنند و از این بابت روز به روز ضعیف‌تر و نحیف‌تر شده‌اند.
شریعتی از پیگیری حل مشکل اتحادیه تولیدکنندگان خرما به منظور دریافت تسهیلات بانکی خبر داد و گفت: بانک‌ها ظرف دو تا سه روز تعیین بکنند که این مورد اختلاف چه مقدار است و مبلغ اعتباری که میان اتحادیه و بانک‌ها اختلاف‌نظر هست چه میزان است.
استاندار خوزستان افزود: مبلغ مورد اختلاف مربوط به جریمه‌ها می‌شود اما پرداخت اصل وام و سود آن برای فعالان اتحادیه خرما مورد پذیرش است.
شریعتی در خصوص راهکارهای موردنظر برای حل این مشکل گفت: مقداری از این مبلغ که دولت مقرر داشته زیر ۱۰۰ میلیون تومان تمهیداتی داشته باشد از آن طریق حل می‌شود و مقداری دیگر از طریق قراردادهایی که با بانک سینا داریم و بخشی دیگر از منابع استانی تصمیم‌گیری خواهیم کرد تا مسئله حل شود و این اختلاف ۱۲ ساله میان اتحادیه تولیدکنندگان خرما و بانک‌ها که باعث شده است اتحادیه کلاً از تسهیلات بانکی محروم شود و از این حیث روزبه‌روز ضعیف‌تر شود و میزان اشتغال در این بخش کم شود، حل شود.
وی تأکید کرد: باید اتحادیه را کمک کنیم تا به سمت به‌روز کردن و صنعتی کردن کارگاه‌های خود و ایجاد کارگاه‌های فرآوری خرما گام بردارند و محصولاتشان را به سایر استان‌ها ارسال کرده و در صادرات به سایر کشورها فعال‌تر شوند/مهر
فعالیت ادارات خوزستان در این هفته تا ساعت ۱۳ اعلام شد
بر اساس اعلام استانداری خوزستان، ساعت فعالیت ادارات این استان در هفته جاری تا ساعت ۱۳ تعیین شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، مدیریت بحران استانداری خوزستان اعلام کرد: باعنایت به پیش بینی وقوع دمای بالا و با توجه به درخواست شرکت برق، زمان اتمام کار کلیه ادارات و بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان (به‌جز مراکزخدماتی، عملیاتی و درمانی) تا پایان هفته (از روز یکشنبه تا روز چهارشنبه بیست و پنجم تا بیست و هشتم تیرماه) ساعت ۱۳ است.
در دو هفته قبل نیز ساعت کاری دستگاه های دولتی در استان خوزستان به علت مواد پیش گفته تا ساعت ۱۳ اعلام شده بود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*