اخبار عمومی
اعلام وصول 2
138765
تاریخ انتشار: 1396/04/26 00:44
رویای قرن بیست و یکم مردم ایذه/کشف محموله میلیاردی پارچه قاچاق در بهبهان/پیوستن هافبک صنعت نفت به شهرداری ماهشهر/ سرقت مسلحانه از بانک ملت شعبه حافظ جنوبی ایذه /انصراف گله دار خوزستانی از دریافت خسارت زیست محیطی

عصرجهان-بسته خبری
رویای قرن بیست و یکم مردم ایذه، ای کاش دیجیتال وصل شود
به گزارش رحیم آورچه خبرنگار پایگاه خبری عصر جهان، یک هفته ای از اختلال در شبکه های دیجیتال ایذه می گذرد اما کماکان شاهد سکوت مسئولان ارشد این شهر هستیم و هیچگونه پیگیری در رفع این مشکل انجام نشده است.
چند روز پیش یک بالگرد حامل استاندار و معاون آقای نوبخت بر فراز شهر چرخید تا مشکلات را ببینند، حالا دو نکته خدمت این عزیزان اولا مشکلات در آسمان ها نیستند و روی زمین به دنبال مشکل باشید و دوما آیا شما هنگام بالگرد سواری چشمتان به دیش های ماهواره نیوفتاد، در قرن بیست و یکم مردم ایذه فاقد سیگنال شبکه های دیجیتال هستند،  در دنیایی کار رادیو و تلویزیون می یتوانند نقش بزرگی در فرهنگ سازی یک جامعه داشته باشند متاسفانه گوش هیچکس بدهکار نیست.
محموله میلیاردی پارچه قاچاق در بهبهان کشف شد/ یک نفر در این رابطه دستگیر شد
عصرجهان-یک محموله میلیاردی پارچه قاچاق با همت نیروهای انتظامی در شهرستان بهبهان کشف شد.
سید محمد صالحی با اعلام این خبر، اظهار کرد: ماموران شعبه مبارزه با قاچاق کالا و ارز بهبهان با همکاری ماموران نیروی انتظامی به یک دستگاه کامیون مظنون شده و دستور توقف آن را دادند.
وی ادامه داد: این عمل در راستای مبارزه و مقابله قاطعانه با پدیده شوم قاچاق شکل گرفت و این کامیون در محور مواصلاتی دیلم- امیدیه متوقف شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: ماموران پس از بازرسی این کامیون، تعداد یک هزار و ۹۲۰ طاقه پارچه خارجی را کشف کردند.
وی تصریح کرد: بر اساس اعلام کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف و ضبط شده، پنج میلیارد ریال عنوان شده است.
صالحی اظهار کرد: در رابطه با این مساله یک نفر توسط ماموران نیروی انتظامی دستگیر شد/فارس
هافبک صنعت نفت به شهرداری ماهشهر پیوست
عصرجهان-محمود داری‌زاده بازیکن فصل پیش تیم نفت آبادان با امضای قراردادی به تیم شهرداری ماهشهر ملحق شد تا این تیم را در فصل جدید رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های ایران همراهی کند.
این بازیکن ۲۳ ساله آبادانی در خط میانی بازی می‌کند و در شش مسابقه فصل گذشته لیگ برتر برا تیم صنعت نفت به میدان رفت.
تیم فوتبال شهرداری بندرماهشهر امسال در رقابت های لیگ دسته اول فوتبال کشور حضور دارد/مهر
ورود مافیای اقتصادی به صنایع خوزستان
عصرجهان-همایون یوسفی شامگاه گذشته در نشست خبری خود در خصوص مسئولیت اجتماعی صنایع استان اظهار کرد: حضور کمرنگ صنایع در حوزه اجرای مسئولیت اجتماعی دلایلی از جمله غیربومی بودن مدیران صنایع را دارد.
وی افزود: مافیایی در استان آمده که اتفاقا ریشه های استانی هم دارد. در نظر دارند صنایع را زمین بزنند، با قیمت کم صنایع را بخرند، در مزایده های سوری شرکت کنند، مایملک آنها را بفروشند و به سودهای نجومی برسند.
نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه همچنین گفت: اینها دنبال تولید و راه افتادن کارخانه های صنایع نیستند. پیگیر تک تک اینها هستیم و از حق مردم کوتاهی نمی کنیم.
یوسفی همچنین با اشاره به بحث ریزگردها گفت: به وضوح طی سالهای اخیر کاهش گرد و غبار را به وضوح می بینیم و با برنامه های مدون امیدواریم این مشکل به مرور رفع شود/مهر
مصرف مواد مخدر عامل قتل مادر و خودکشی فرزند در اهواز
به گزارش عصرجهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سعید شعبان رئیس پلیس آگاهی خوزستان در تائید این خبر بیان کرد: در آخرین روزهای سال گذشته در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰ مبنی بر درگیری منجر به قتل در یکی از مناطق حاشیه ای شهر اهواز، کارآگاهان پلیس آگاهی سریعاً در محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد مقتول پیرزنی ۶۰ ساله بوده که با ضربات متعدد چاقو در داخل منزل شخصی خودش به قتل رسیده است.
سرهنگ شعبان اظهار کرد: مقتوله با پسر ۳۶ ساله خود که مجرد است زندگی می کرده و این پسر نیز به سوء مصرف مواد مخدر از نوع صنعتی آن شهرت دارد و بر اساس مستندات و ادله به دست آمده از صحنه جرم مشخص شد که قاتل همان فرزند معتاد مقتوله بوده که در روز حادثه بر اثر توهم و ضایعات روانی ناشی از مصروف مواد مخدر با مادر خود درگیر شده که در نهایت وی را با ضربات چاقو به قتل رسانده و از محل متواری می شود.
این مقام مسئول انتظامی گفت: مشخصات قاتل به تمام واحدهای انتظامی در سراسر کشور اعلام شد تا اینکه چند روز بعد از حادثه، قاتل متواری، فشار های روانی ناشی از قتل مادر را تاب نیاورد و با پرتاب خود به داخل رودخانه کارون اقدام به خودکشی می کند.
سرهنگ شعبان بیان کرد: بعد از انتقال جسد به پزشکی قانونی با معاینات به عمل آمده علت مرگ و خودکشی تائید شد.
رئیس جدید مجمع نمایندگان خوزستان انتخاب شد
عصرجهان-ساعتی قبل اعضای مجمع نمایندگان خوزستان در محل مجلس شورای اسلامی تشکیل جلسه داد و پس از نامزد شدن چند نماینده، از طریق قرعه کشی عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول را بعنوان رئیس این مجمع مشخص و انتخاب کرداند.
به این ترتیب پاپی زاده اولین نماینده ای است که از طریق قرعه کشی و نه رای اعضای مجمع جایگزین مجید ناصری نژاد رئیس قبلی می شود.
طبق رویه قبلی رئیس مجمع نمایندگان با رای مستقیم نمایندگان استان در مجلس انتخاب می شد که این شیوه ای نوین به شمار می رود.
استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی دارای ۱۸ نماینده است.
مهر
انصراف گله دار خوزستانی از دریافت خسارت زیست محیطی
به گزارش عصرجهان به نقل از  برنا، به واسطه حمله گرگ به گله گوسفندان چندین رأس تلف شدند که بعد از گزارش و پیگیری های انجام شده توسط اداره محیط زیست اندیکا منجر به تشکیل پرونده و جبران خسارت از سوی محیط زیست شد.
فرامرز جعفری غریبوند یکی از دامداران ساکن روستای چگا سنگر موری از توابع شهرستان اندیکا با اعلام انصراف از دریافت خسارت گفت: این اتفاق حاصل کم توجهی خود بوده چرا که گله را در زیستگاه حیوانات وحشی و بدون چوپان رهاسازی کرده بودم و با توجه به اینکه می دانستم این منطقه دارای حیوانات وحشی است، نباید وارد این محدوده می شدم و تلف شدن این گوسفندان را سهل انگاری از جانب خود می دانم.
وی به همین خاطر از دریافت خسارت انصراف داده و آن را حق الناس دانسته و از اینکه از محل بیت المال خسارتی داده شود، موافق نبوده و انصراف کتبی خود را از گرفتن خسارت اعلام داشت.

شهرآورد نفتی‌های خوزستان در آبادان برگزار می‌شود
در آستانه برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران تیم صنعت نفت آبادان به مصاف همنام خود تیم نفت مسجدسلیمان می‌رود.
این دیدار روز جمعه 30 تیر ماه برگزار می‌شود و شاگردان فراز کمالوند در تیم صنعت نفت در آبادان میزبان بازی هستند.
هنوز ساعت برگزاری مسابقه و مکان شهرآورد نفتی‌های خوزستان در آبادان اعلام نشده است.
تیم نفت مسجدسلیمان 3 بازی تدارکاتی با تیم‌های لیگ برتری یعنی پیکان تهران، تراکتورسازی تبریز و سیاه‌جامگان مشهد انجام داد که یک باخت، یک برد شیرین و یک تساوی به دست آورد.
فرماندار: سارق مسلح بانک ملت ایذه شناسایی شد
محسن بیرانوند در گفتگو با ایرنا درباره این حادثه گفت: ظهر امروز شخصی با سلاح کمری وارد بانک ملت شعبه حافظ جنوبی ایذه شد و حدود ۲۰ میلیون تومان وجه نقد را به سرقت برد.
وی افزود: خوشبختانه با تیزهوشی نیروهای انتظامی، در کمتر از دوساعت سارق شناسایی شد و به زودی دستگیر می‌شود.
بیرانوند درباره نحوه فرار سارق گفت : وی پس از سرقت از کوچه مجاور بانک فرار کرد ، تا جایی که دوربین های بانک تصاویر را ثبت کرده اند وی تنها بوده و خودرویی هم برای فرار وجود نداشته است اما احتمال دارد اتومبیل وی جلوتر پارک شده باشد.
سرقت مسلحانه از بانک ملت شعبه حافظ جنوبی ایذه+جزئیات
به گزارش رحیم آورچه خبرنگار پایگاه خبری عصر جهان ، شعب بانک ملت ایذه حوالی ساعت 13:35 مورد سرقت مسلحانه قرار گرفت.
سارقین پس از سرقت با خودرو صحنه را ترک کردند و متواری شدند
نیروی انتظامی بلافاصله وارد عمل شد و درحال تعقیب سارقین می باشد
در این سرقت هیچ کس آسیب ندید
هنوز از مبلغ سرقت شده گزارشی اعلام نشده است.
 رطوبت در شادگان به 88 درصد رسید
کوروش بهادری یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: همچنین میزان رطوبت نسبی در ماهشهر 81، هندیجان 80، اهواز 75 و امیدیه و آغاجاری به 65 درصد رسید.
وی افزود: در 24 ساعت گذشته بستان و رامهرمز با 50 و ایذه با 23 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان گزارش شده و بیشترین دمای امروز اهواز به 49 و فردا صبح حداقل به 30 درجه سانتیگراد می رسد.
توضیحات مدیر عامل گروه ملی فولاد درباره معوقات حقوقی و بدهی های این شرکت
حمید محمودی روز یکشنبه در خصوص آخرین وضعیت تولید این شرکت و معوقات حقوق کارگران این شرکت اظهار کرد: این شرکت باتوجه به مشکلات مالی که در سال های اخیر با آن مواجه بوده درحال حاضر تنها با 25 درصد ظرفیت تولید فعالیت می کند که همین امر باعث شده آن گونه که کارگران این شرکت انتظار دارند نتوانیم حقوق ها را به موقع پرداخت کنیم.
وی افزود: با این وجود در ماه های اخیر سعی شده پرداخت معوقات کارگران در اولویت قرار گیرد و معوقات پرداخت نشده آن ها از چهار ماه به دوماه کاهش پیدا کند که در این میان مسئولان بانک ملی نیز تلاش های خوبی در این زمینه داشته اند.
مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران ادامه داد: برخی از کارگران شرایط این شرکت را درک می کنند اما برخی دیگر گمان دارند که مسئولان گروه ملی پیگیر مطالبات آن ها نیستند درحالی که اکنون تلاش های زیادی برای آزادسازی مطالبات این شرکت از طریق دادگستری هستیم تا بتوانیم بخش عمده ای از مشکلات مالی شرکت را برطرف کنیم.
وی بیان کرد: یک هزار و 500 میلیارد ریال از دارای های این شرکت توسط قوه قضائیه مسدود شده که رایزنی ها برای آزادسازی آن و تزریق این پول به شرکت در حال انجام است.
محمودی تصریح کرد: بی شک با دریافت این مطالبات می توانیم حقوق معوق کارگران و بخشی از بدهی های این شرکت را پرداخت کنیم و ظرفیت تولید را نیز افزایش دهیم/ایرنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*