اخبار عمومی
اعلام وصول 2
138841
تاریخ انتشار: 1396/04/29 03:26
رئیس دفتر شورای نگهبان شهرستان بهمئی:
ولی طلوعی مطلق افزود: از 15 صندوق شورای شهر لیکک که بازشماری شدند، 7هزار رای باطله داشتیم و اگر مابقی صندوقها هم بازشماری می شد به طور یقیین آراء باطله بیشتری از صندوق ها بیرون می آمد

عصرجهان- رئیس شورای نگهبان شهرستان بهمئی با اشاره به حجم بالای تخلفات در انتخابات 29اردیبهشت در شهرستان بهمئی، از این وضعیت اعلام نگرانی کرد.
ولی طلوعی مطلق با اشاره به جایگاه شورای نگهبان در کشور، گفت: شورای نگهبان در ایران یکی از مهم‏ترین نهادهای کشور است و با وجود برخی تفاوت‌ها، از لحاظ ساختار و نوع مسئولیتها، شباهت زیادی با بعضی از نهادهای حافظ قانون اساسی در دیگر کشورها دارد.


وی گفت: تفسیر قانون اساسی، نظارت بر مصوبات مجلس از لحاظ قانونی و شرعی و نظارت بر روند برگزاری انتخابات کشور به جز انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از مهم ترین وظایف شورای نگهبان است.
طلوعی مطلق با تاکید بر اینکه ایراد جدی بر انتخابات 29اردیبهشت شهرستان بهمئی دارد، تصریح کرد: با توجه به آموزش هایی که به نیروهای مستقر خود در شعبه های اخذ رای داده بودیم، زمانی که کنترل شعبه ها از دست مردم خارج شد، به ناظرین خود اعلام کردیم که در فضای نا امن کار نکنند و تا محیط آرام نشود، اجازه ادامه رای گیری داده نشود.
وی افزود: اما به خاطر تجمیع انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، و با توجه به اینکه ناظران ما تنها بر روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نظارت داشتند، انتخابات متوقف نشد.
رئیس شورای نگهبان شهرستان بهمئی خاطرنشان کرد: بنده بازهم اعلام می کنم که به انتخابات 29اردیبهشت شهر لیکک ایراد جدی وارد است که این ایراد را هم به اعضای شعب که نمایندگان کاندیداها بودند، هم به نمایندگان فرماندار و اعضای برگزار کننده انتخابات می دانم.
طلوعی مطلق گفت:بنده به عنوان یک شهروند و آگاه به قوانین انتخابات، از روند برگزاری انتخابات هم در حوزه اجرا و هم حوزه نظارت در شهرستان بهمئی به صورت جدی اعلام نگرانی می کنم که نگرانی مربوط به دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها بود اما نسبت به شوراها نگرانی بیشتر است.
وی ادامه داد:از 15 صندوق شورای شهر لیکک که بازشماری شدند، 7هزار رای باطله داشتیم و اگر مابقی صندوقها هم بازشماری می شد به طور یقیین آراء باطله بیشتری از صندوق ها بیرون می آمد.
طلوعی مطلق گفت:از قوه قضائیه و دادستانی خواهشندیم با جدیت و قاطعیت با متخلفین انتخابات 29اردیبهشت شهر لیکک برخورد کند تا درس عبرتی برای جلوگیری از تخلف در انتخابات آینده شهرستان شود.
وی افزود:به نظر بنده اگر نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم با بازنگری در قانون اساسی به نهاد شورای نگهبان واگذار شود، تخلفات به حداقل می رسند و نگرانی های مردم کمتر می شود.
رئیس شورای نگهبان شهرستان بهمئی تصریح کرد: به عنوان یک شهروند پیشنهاد می دهم که وظیفه اجرای انتخابات کشور با تصمیم گیری مسئولان کشوری به یک نهاد مستقل و با نظارت مسئولان طراز اول کشور محول شود تا تخلفات و کارشکنی ها به حداقل برسد.
طلوعی مطلق در پاسخ به دلایل هجمه  به شورای نگهبان گفت: با توجه به حساسیت جایگاه شورای نگهبان به عنوان یک نهاد انقلابی در کشور و انسجام این نهاد در سالهای اخیر، هجمه علیه آن طبیعی است.
رئیس شورای نگهبان شهرستان بهمئی در پایان سخنان خود، شورای نگهبان را نهادی عنوان کرد که هم حافظ اسلامیت و هم حافظ جمهوریت نظام است و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، بود و نبود نظام را وابسته به شورای نگهبان دانست.



کانال تلگرام عصر جهان


شهردار
|
Iran
|
1396/04/30 15:32
  +0

  -0
پاسخ
ببخشید ها ولی سی خوش گو.
ایشون که یکی از رکنهای اصلی برگزاری بودن.خوب روی دارن.
اولا چرا افراد ضعیف انتخاب کردن
دوما چرا انتخابات مشکل دادو تایید کردن
سوما الان ایشون این میگن که چی؟داغ مردمو تازه کنن.
بعد از کل درگیری تازه شهربه آرامش نسبی رسید.آقا باز بنزین رو آتیش میریزن
..........
فرماندار
|
Iran
|
1396/04/31 00:48
  +0

  -0
پاسخ
منظورایشان اینکه منتخبین با حق الناس فاصله زیادی دارندیعنی مشروعیت ندارندچون اگه ماباقی صندوق هاشمارش می شدشایدنفراول کمتراز1000رای می شدوازمشروعیت جمعیت شهری خارج می شدندسکوت مردم هم معنی دارست این آرامش نیست نوعی قهرسیاسی است
شهروند
|
Iran
|
1396/05/02 07:45
  +1

  -0
پاسخ
واقعا شورای نگهبان در شهرستان بهمئی ضعیف عمل کرد
|
Iran
|
1396/05/02 07:46
  +1

  -0
پاسخ
مدیریت ضعیف وچیدمان افراد شورای نگهبان واقعا بی تدبیری بود

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*