اخبار عمومی
اعلام وصول 2
138856
تاریخ انتشار: 1396/04/30 15:47
حوادث از چهارشنبه تا جمعه استان خوزستان/
از روز چهارشنبه تا جمعه استان خوزستان روزهای پرحادثه ای را پشت سر گذاشت که متاسفانه در این حوادث(تصادف، غرق در رودخانه و آتش سوزی) تعدادی از هم وطنان جان باختند و برخی اماکن دچار خسارت های مالی شدند

عصرجهان-با بررسی اخبار حوادث رسانه های معتبر مشخص گردید از روز چهارشنبه تا جمعه استان خوزستان روزهای پرحادثه ای را پشت سر گذاشت که متاسفانه در این حوادث(تصادف، غرق در رودخانه و آتش سوزی) تعدادی از هم وطنان جان باختند و برخی اماکن دچار خسارت های مالی شدند

واژگونی خودرو پژو در شوش با یک کشته و یک زخمی
حمیدرضا خوش اخلاق مسئول سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شوش روز جمعه افزود: در واژگونی یکدستگاه سواری پژو در کیلومتر 22 جاده شوش - اهواز راننده خودرو به علت گیر افتادن در خودرو در دم جان باخت.
وی افزود:در این سانحه رانندگی که ساعت 12 ظهر روز جمعه در حد فاصل روستا - سه راهی خویس رو به روی کلانتری 12 شاوور رخ داد خودروی پژو پس از انحراف از جاده واژگون شد.
در این حادثه رانندگی همچنین فردی به نام ب - ب 30 ساله مصدوم شد که به بیمارستان نظام مافی شوش منتقل شد.
حادثه برای 14 گردشگر در منطقه چال کندی دزفول/ خرج نمودن جنازه دو نفر از رودخانه/نجات یکی از گردشگران مفقود شده/ تائید زنده بودن چهار گردشگر
یک گروه گردشگر که روز پنجشنبه از اهواز به منطقه کول خرسان دزفول برای کوهنوردی سفر کرده بودند که از منطقه چال کندی اقدام به شنا در رودخانه کرده و دچار حادثه شدند و تعدادی از آنها غرق شدند.
از این گروه 19 نفره ، تعداد 13 نفر با کمک مردم ، نیروهای امدادی ، آتش نشانی نجات یافتند.
تاکنون جنازه یک دختر و پسر ۳۰ ساله از رودخانه دز خارج شد.
منطقه گردشگری چال کندی در بالادست رودخانه دز در فاصله 15 کیلومتری از سد تنظیمی دز واقع است.


 نجات یکی از گردشگران مفقود شده در منطقه چال کندی دزفول
یکی از چهار گردشگر مفقود شده که بر روی صخره ای در دره گرفتار شده بود به کمک بالگرد جمعیت هلال احمر زنده شناسایی، و نجات یافت
2 دستگاه جت اسکی با هماهنگی جمعیت هلال احمر به منطقه چال کندی دزفول اعزام شدند.

0.
تائید زنده بودن چهار گردشگر حادثه دیده از سوی فرمانداری دزفول
عبدالحسین پوررکنی معاون عمرانی فرمانداری دزفول ظهر جمعه ضمن تائید زنده بودن چهار گردشگر حادثه دیده دزفول افزود: این افراد در منطقه ای سخت گذر بر روی صخره هایی مرتفع مشرف بر دره گرفتار شده اند که برنامه ریزی برای نجات آنها با بسیج تمام دستگاه های امداد و نجات و افراد داوطلب در حال انجام است.
2 جوان روستایی در رودخانه کرخه غرق شدند
علی بلمچی پنجشنبه بخشدار مرکزی اهواز اظهار کرد: این 2 جوان 17 و 18 ساله به نام های احمد و محمود جنادله حوالی از روستای عشاره بزرگ از توابع بخش مرکزی اهواز ظهر روز چهارشنبه هنگام شنا در رودخانه کرخه غرق شدند و اجساد آنها هنوز پیدا نشده است.
وی افزود:جستجو برای یافتن اجساد این افراد از امروز با کمک غواص نیروی سپاه آغاز شده است.
تصادف در محور غیزانیه – اهواز 2 کشته و سه مصدوم بر جای گذاشت
رئیس پلیس راه خوزستان گفت: برخورد 2 دستگاه خودروی سمند و پژو پارس در محور غیزانیه(روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اهواز) به اهواز صبح پنجشنبه 2 کشته و سه مصدوم بر جای گذاشت.
سرهنگ رضا دولتشاهی پنجشنبه اظهار کرد: یک دستگاه خودروی سمند حامل چهارسرباز که به صورت دربست از جهرم به سمت اهواز در حرکت بود با یک دستگاه پژو پارس حامل کالای قاچاق که در خلاف مسیر از اهواز به طرف غیزانیه عازم بود برخورد می کند.
وی افزود: در اثر این تصادف، پژو پارس آتش گرفته و راننده فوت می کند و یکی از سرنشینان خودروی سمند نیز جان خود را از دست می دهد و بقیه مصدومان به مراکز درمانی منتقل شدند.
 نوجوان 17 ساله آبادانی در حفار شرقی غرق شد
مدیر عامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان گفت:نو جوان 17 ساله آبادانی که برای شنا کردن همراه پدرش به حفار شرقی رفته بود غرق شد.
مجید فرهانی پور عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:تلاش های پدر این نوجوان 17 ساله برای نجاتش بی ثمر بود و متاسفانه این نوجوان جان خود را به دلیل آشنا نبودن به فنون شنا از دست داد.
مدیر عامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان گفت:یک تیم نجات که متشکل از چهار غواص بود توسط آتش نشانی آبادان به محل حادثه اعزام شدند که پس از یک ساعت تلاش و جست و جو موفق شدند جسد این نوجوان را از آب بگیرند.
بیل مکانیکی منطقه باهنر اهواز را بی برق کرد
علیرضاشکرخدایی مدیرروابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز پنج شنبه گفت : ساعت 12.30 ظهر روز پنجشنبه بر اثر برخورد یک بیل مکانیکی با شبکه برق منطقه باهنر سه اصله پایه فشار متوسط سقوط کرد و به دنبال آن برق منازل راه کربلا منطقه باهنر اهواز قطع شد


شکر خدایی ادامه داد : با اطلاع رسانی شهروندان این منطقه مامورین امور برق منطقه یک اهواز اقدام به اصلاح شبکه نمودند.
وی افزود : به گفته اهالی ظاهرا این بیل مکانیکی مربوط به شهرداری بوده که پس از برخورد با شبکه برق بلافاصله متواری شده است.
یک کشته و هشت زخمی در انفجار جایگاه CNG در اهواز
رضا رفیعی مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان خوزستان پنجشنبه شب گفت: در اثر انفجار و آتش سوزی در یک جایگاه CNG در سه راه خرمشهر در اهواز که پنجشنبه شب به وقوع پیوست یک نفر کشته و هشت نفر مصدوم شدند.


وی افزود: هشت مصدوم این حادثه توسط کارکنان این مرکز به مراکز درمانی منتقل شدند که حال اغلب آنان به دلیل جراحات زیاد و سوختگی وخیم می باشد.
مقصود حق شناس مدیر روابط عمومی آتشنشانی اهواز هم در این خصوص گفت: یک دستگاه پراید به هنگام سوختگیری در این جایگاه دچار حریق شد که این حریق به خودروی نیسانی که در حال سوختگیری در این جایگاه بود سرایت کررده و منجر به انفجار آن شد.
وی گفت: این آتش سوزی در حال حاضر خاموش و اوضاع کنترل شده است
آتش سوزی در مجتمع تجاری تخت جمشید اندیمشک
مهدی خادمی مدیر عامل سازمان آتش نشانی اندیمشک گفت:حوالی ساعت 22 پنجشنبه شب مجتمع تجاری تخت جمشید دچار حریق شد که بلافاصله خودروهای آتش نشانی به محل اعزام شدند و آتش سوزی در سریعترین زمان ممکن مهار شد.
گفته می شود در این حادثه چهار باب واحد تجاری دچار حریق شدند.
برخی منابع اتصال سیم برق را علت این آتش سوزی اعلام کردند.
 بازار صفا خرمشهر به علت پرتاب شی آتش زا از سوی افراد ناشناس آتش گرفت
میلاد جعفری سخنگوی سازمان آتش نشانی خرمشهر پنجشنبه شب اظهار داشت: حادثه آتش سوزی بازار صفا مقابل حسینیه عباسیه خرمشهر در ساعت 22 و 34 دقیقه طعمه حریق شد و در ساعت 22 و 38 دقیقه نیروهای سازمان آتش نشانی در محل حاضر شدند.


جعفری افزود: در این حادثه تلفاتی جانی نداشتیم و فقط کالاهای و اجناس دست فروشان این بازار در آتش سوخت.
وی علت آتش سوزی را پرتاب شی آتش زا از سوی افراد ناشناس اعلام کرد.
مرگ سه نفر در رودخانه کارون در اهواز/جسد پدر 35 ساله و کودک 10 ساله از رودخانه خارج شد
فتح اله هاشم نژاد رئیس جمعیت هلال احمر اهواز گفت: جسد پسری 10 ساله که عصر سه شنبه به همراه پدرش در رودخانه کارون در اهواز در منطقه اکباتان غرق شده بود توسط ماموران جمعیت هلال احمر اهواز از آب گرفته شد.
وی گفت: جسد پدر 35 ساله این کودک که صبح بر روی آب آمده بود نیز اوایل امروز از رودخانه خارج شد.
در حادثه ای دیگر صبح امروز پسر 10 ساله دیگری در رودخانه کارون در اهواز در منطقه ام الطمیر غرق شد که هنوز جسد وی پیدا نشده است.
تاخیر سه ساعته پرواز اهواز به تهران به دلیل نقص فنی
محمد رضا رضایی مدیر کل فرودگاه های خوزستان چهارشنبه گفت: وجود نقص فنی در پرواز شماره 4587 هواپیمایی ماهان در روز چهارشنبه باعث تاخیر حدود سه ساعته در این پرواز شد.
این پرواز که قرار بود ساعت 7.25چهارشنبه از فرودگاه اهواز به مقصد تهران انجام شود به دلیل نقص فنی در قسمت موتور هواپیما ساعت 10.20 با تاخیر حدود سه ساعته انجام شد.
رضایی ادامه داد: با اعلام نقص فنی از طرف خلبان هواپیما، به دلیل گرمای هوا مسافران از هواپیما پیاده شدند و برخی از مسافران به عنوان اعتراض تا زمان برطرف شدن نقص فنی از پیاده شدن خودداری کردند.
وی افزود: پس از رفع نقص فنی، این پرواز فرودگاه اهواز را به مقصد تهران ترک کرد.
یک پیشکسوت پرورش اندام اهوازی به ضرب چاقو به قتل رسید
رییس هیات پرورش اندام خوزستان از کشته شدن بهمن امانی پیشکسوت پرورش اندام استان در حال اسباب کشی منزل به دست فردی ناشناس خبر داد.


علی رفیع زاده چهارشنبه رییس هیات پرورش اندام خوزستان افزود: امانی و 4 نفر از بستگانش در پارکینگ منزل مشغول اسباب کشی بودند که فردی ناشناس پس از شناسایی دقیق وی به سمت او می رود و از پشت سر با ضربه چاقو امانی را از پا در می آورد.
وی ادامه داد: ظاهرا چاقوی وارد شده به بدن امانی به قلب او اصابت کرده و در همان لحظه این ورزشکار جان به جان آفرین تسلیم کرده است. پلیس آگاهی بلافاصله در محل حاضر شده و چون چهره شخص قاتل رویت شده بود در حال بررسی موضوع و پیگیری برای شناسایی و دستگیری وی است.
بهمن امانی متولد 20 بهمن 1345 بود و علاوه بر قهرمانی های متعدد در ورزش های قدرتی، کشتی فرنگی و آزاد، بیش از 10 مدال طلای کشوری پرورش اندام و بیش از 20 مدال رنگارنگ دیگر در جوامع مختلف ورزشی کسب کرده است.
آتش سوزی گسترده در یک انبار ضایعات در دزفول
آتش سوزی گسترده ساعت 19:09 دقیقه در یک انبار ضایعات در انتهای جاده آهن فروشان دزفول بعد از دز بار موجب اعزام سه دستگاه خودروی سنگین آتش نشانی و 10 مامور آتش نشان به محل حادثه شد.
به علت گستردگی حریق و وجود مواد قابل اشتعال در این انبار یکدستگاه خودروی سنگین اطفاء حریق دیگر به نیروهای عملیاتی افزوده شده است. و آتش نشانان تاکنون 3 بار اقدام به آبگیری مجدد نمودند-آتش سوزی پس از سه ساعت تلاش ماموران آتش نشانی دزفول مهار شد.
مرگ 2 برادر در حادثه رانندگی در دزفول
2 برار 25 و 32 ساله که یکی از آنها متاهل می باشد سوار بر یکدستگاه موتورسیکلت در برخورد با کامیون کمپرسی در جاده روستای ماهور برنجی دزفول جان خود را از دست دادند.
این حادثه حوالی ساعت پنج بامداد در جاده روستاهای ماهور برنجی رخ داد.
10 کیلومتر از جاده روستای ماهور برنجی تا گلال با وجود معادن شن و ماسه و تردد شبانه روزی دهها دستگاه کمپرسی به شدت آسیب دیده و تردد اهالی در این جاده را حادثه خیز کرده است. جاده مذکور راه ارتباطی سه روستای ماهور برنجی سفلی ، ماهور برنجی علیا و روستای میدان و نیز مسیر تردد عشایر منطقه است
روستاهای ماهور برنجی از توابع بخش سردشت دزفول می باشند.
جان باختن راکب موتورسیکلت در ساحه رانندگی در جاده هفت تپه در شهرستان شوش
این گزارش ایرنا حاکیست در حادثه تصادفی دیگر که بامداد روز چهارشنبه بین یکدستگاه موتورسیکلت و سواری پراید در جاده هفت تپه در شهرستان شوش رخ داد راکب موتورسیکلت جان باخت.
در این حادثه راکب موتورسیکلت که یکی از کارکنان شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه بود جان خود را از دست‌ داد.
بسیاری از کارگران شاغل در این کارخانه های صنعتی برای رفتن به محل کار از موتورسیکلت استفاده می کنند. نبود علایم رانندگی کافی و روشنایی در بروز حوادث رانندگی در این جاده موثر می باشد.
ماخذ/ایرنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*