اخبار عمومی
اعلام وصول 2
138907
تاریخ انتشار: 1396/05/03 12:36
فرماندار هندیجان با اشاره به این که شهرستان هندیجان مشکلات کم‌آبی فراوانی دارد، افزود: آب مطلوب نیست و راهکاری برای تأمین آب جز رهاسازی آب از سد کوثر وجود ندارد. همچنین دستگاه آب شیرین‌کن این شهرستان از مدار خارج شده و هیچ‌گونه آب مطلوبی در اختیار ما نمی‌گذارند؛ بنابراین فعلا تنها منبع تأمین آب هندیجان کوت امیر است.

عصرجهان-فرماندار هندیجان با اشاره به بحران جدی آب شرب در این شهرستان گفت: مردم این شهرستان آب شرب نیاز دارند و آب آن‌ها به خوبی تأمین نمی‌شود.
کوروش مودت در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از ضروریات شهرستان هندیجان سردهنه‌سازی در بالادست و بستن انهار است. آب شرب این شهرستان از خط کوت امیر تأمین می‌شود و از سد آسک هیچگونه برداشتی نداشتیم، به دلیل این‌که شهرهای بالادست از آن استفاده می‌کنند.


وی با اشاره به این که شهرستان هندیجان مشکلات کم‌آبی فراوانی دارد، افزود: آب مطلوب نیست و راهکاری برای تأمین آب جز رهاسازی آب از سد کوثر وجود ندارد. همچنین دستگاه آب شیرین‌کن این شهرستان از مدار خارج شده و هیچ‌گونه آب مطلوبی در اختیار ما نمی‌گذارند؛ بنابراین فعلا تنها منبع تأمین آب هندیجان کوت امیر است.
مودت ادامه داد: مردم این شهرستان آب شرب نیاز دارند زیرا آب آن‌ها به خوبی تأمین نمی‌شود. در سال جاری به دلیل کمبود آب هیچ‌گونه برنامه کشت تابستانه به ما ندادند و کشاورزان این شهرستان از این موضوع ناراضی هستند. باغداران و دامپروران نیز از کمبود آب و کیفیت نامناسب آبی رنج می‌برند.
وی درباره کیفیت آب گفت: آب این شهرستان با دریاچه مخلوط شده است که برای محصولات کشاورزی و دام قابل استفاده نیست و باعث آسیب زدن به نخیلات شده است؛ به همین دلیل ضروری است که در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی شود.
فرماندار هندیجان عنوان کرد: انتظار داریم که حق‌آبه هندیجان حفظ شود در این خصوص باید مسئولان با ما همکاری کنند توقع اساسی ما از مسئولان سردهنه‌سازی در بالادست در زیدون و حوزه امیدیه در کانال شهید رجایی و نهرها است. زمانی که آب را از نهرها آزاد می‌کنند این آب باید به ما برسد ولی به دلیل استفاده بیش از اندازه در بالادست‌، آب به هندیجان نمی‌رسد و ما حق خود را می‌خواهیم.
مودت با بیان این‌که مسئولان باید با اراده و عزم جدی سردهنه‌سازی در بالادست را مورد توجه خود قرار بدهند، خاطرنشان کرد: هندیجان بایین ترین نقطه به آب است ولی آب کمی به این شهرستان می‌رسد. پیشنهاد دوم ما احداث سد سلولزی و لاستیکی برای رهاسازی از بحران است که کارشناسان سازمان آب و برق آن را ارایه کردند و انتظار داریم با این طرح موافقت شود.
وی، با اشاره به رهاسازی حدود 5  میلیون متر مکعب آب از سد کوثر در روز دوشنبه، گفت: از تلاش‌های مسئولان و مردم زیدون که ما را در این رهاسازی یاری کردند تا از بحران جلوگیری شود نهایت تشکر را داریم اما هنوز آب به ما نرسیده و مشکل همچنان وجود دارد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*