اخبار عمومی
اعلام وصول 2
139054
تاریخ انتشار: 1396/05/11 14:46
مجمع رزمندگان تیپ 15 امام حسن مجتبی(ع) در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت با خانواده شهیدان نوراله قنواتی، سعید بهادری،حسن مختاری پور و اسدالله اثنی عشری در شهرستان بهبهان دیدار نمودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان، مجمع رزمندگان تیپ 15 امام حسن مجتبی(ع) در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت با خانواده شهیدان نوراله قنواتی، سعید بهادری،حسن مختاری پور و اسدالله اثنی عشری در شهرستان بهبهان دیدار نمودند.
دیدار مجمع رزمندگان تیپ 15 امام حسن مجتبی(ع) با خانواده شهید نورالله قنواتی
قدرت الله اخلاصی نیا دبیر مجمع رزمندگان تیپ 15 امام حسن مجتبی(ع)به خبرنگار ما گفت: شهید شهید نورالله قنواتی در خانواده‌ای کشاورز و مذهبی در روستای کردستان به تاریخ 4/4/1348 متولد شد که پدرش درویش امام زاده بود.


شهید نورالله قنواتی با شروع جنگ بعد از طی دوره آموزشی در پادگان شهید بخردیان همراه با سایر رزمندگان بهبهان عازم جبهه شد و در عملیات های بدر و والفجر هشت و پدافندی حضور پیدا کرد طی عملیات والفجر هشت بر اثر شیمیایی دشمن مجروح شدند این شهید بزرگوار خدمت سربازی خود را در تیپ زرهی 72 محرم ادامه دادند و سرانجام به  تاریخ 4/4/67 در جزیره مجنون بر اثر ترکش خمپاره به فیض شهادت نائل آمدند و هنوز پیکر مطهر ایشان در جزیره باقی ماند و هنوز بعنوان مفقودالجسد می‌باشد.


دیدار مجمع رزمندگان تیپ 15 امام حسن مجتبی(ع) با خانواده شهید سعید بهادری
اخلاصی نیا در خصوص با خانواده شهید سعید بهادری افزود: شهید سعید بهادری فرزند حمدالله به سال 1344 در خانواده ای متدین واقع در شهرستان بهبهان دیده به جهان گشود.
وی افزود: هنگامی که شهید سعید بهادری قصد حضور در جبهه را داشت با مخالفت مادر رو برو شد ایشان به مادر می گوید مگر نمیگویی که من را خدا به شما داده؟ پس مال خدا باید در راه خدا برود.


شهید سعید بهادری در گردان رعد خدمت می کردو بسیار خوشرو و شوخ طبع بود و صورتی خوش سیما داشت و در بهمن سال 1361 در شیب نیسان طی  عملیات والفجر مقدماتی به درجه رفیع شهادت نائل آمد
دیدار مجمع رزمندگان تیپ 15 امام حسن مجتبی(ع) با خانواده شهید حسن مختاری پور
شهید حسن مختاری پور فرزند حمدالله به سال 1344 در خانواده‌ای مذهبی و مستضعف دیده به جهان گشود.
شهید حسن مختاری پور با پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در مساجد و بسیج فعالیت های انقلابی خود را آغاز کرد و با شروع جنگ تحمیلی در جبهه شوش دوشادوش سایر رزمندگان بهبهانی حضور پیدا کرد و برای دومین بار در جبهه سوسنگرد "پل سابله" همرزم رزمندگان بهبهانی شد و سرانجام در تاریخ 6/10/1360 در منطقه "پل سابله" بر اثر اصابت ترکش خمپاره به ناحیه سر شربت شهدت را نوشید
دیدار مجمع رزمندگان تیپ 15 امام حسن مجتبی(ع) با خانواده شهید اسدالله اثنی عشری
قدرت الله اخلاصی نیا  در خصوص دیدار مجمع رزمندگان تیپ 15 امام حسن مجتبی(ع) در خصوص زندگی و سجای اخلا قی شهید اسدالله اثنی عشری اظهار داشتند: شهید اسدالله اثنی عشری فرزند عبدالمحمد به سال 1335 در خانواده ای مذهبی واقع در شهرستان بهبهان دیده به جهان گشود.
اخلاصی نیا افزود: ایشان معلم بود و مرتب به روستاها سرکشی می کرد و درآمد حاصل از تدریس خود را صرف خرید لباس و وسایل تحصیل برای روستاییان و قشر بی بضاعت می نمود و به صورت مخفیانه به آنها میداد.


ایشان سال 1360 همزمان با تعطیلی تابستانی مدارس عازم جبهه شوش دانیال شد، در آنجا مجروح شد اما به خانواده‌اش اطلاعی نداد سپس در عملیات رمضان شرکت کرد و در آن عملیات نیز مجددا مجروح شد ولی به جای برگشتن به عقب برای کمک به همرزمان خود به جلو می رود که در آنجا و به تاریخ 24 تیر 1361 به درجه رفیع شهادت نائل میشود.
شهید اسدالله اثنی عشری در ابتدا مفقود الاثر بود و در سال 1371 پیکر ایشان توسط گروه تجسس تفحص و به خانواده‌اش معززش تحویل داده شد


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*