اخبار عمومی
اعلام وصول 2
139099
تاریخ انتشار: 1396/05/14 12:41
کارگران در این ساختمان بدون رعایت کمترین اصول ایمنی و لباس ایمنی نظیر کلاه و دستکش در حال بتن‌ریزی بودند که ریزش آوار موجب می‌شود داربست‌ها و جک‌ها و پایه‌های تعبیه شده، روی سه نفر از کارگران آوار شود

عصرجهان-معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از ریزش آوار در یک ساختمان در حال ساخت در منطقه زیتون کارمندی اهواز خبر داد.
محمود روزبهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در پی تماس شهروندان با سامانه 125 ستاد فرماندهی سازمان اتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در ساعت 5:55 بامداد امروز(شنبه) و اعلام گزارش ریزش آوار در یک ساختمان در حال ساخت، در زیتون کارمندی بین خیابان فروغ و صالح‌پور، بلافاصله اکیپ‌های آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.


وی تصریح کرد: اکیپ آتش‌نشانی شامل 15 آتش‌نشان و شش دستگاه خودروی امداد نجات و خودروی نردبان، ظرف چهار دقیقه در ساعت 5:59 دقیقه به محل حادثه رسیدند و مشاهده کردند ریزش آوار در طبقه فوقانی یک ساختمان دو طبقه تجاری – مسکونی موجب گیر افتادن سه کارگر شده است.
معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ادامه داد: کارگران در این ساختمان بدون رعایت کمترین اصول ایمنی و لباس ایمنی نظیر کلاه و دستکش در حال بتن‌ریزی بودند که ریزش آوار موجب می‌شود داربست‌ها و جک‌ها و پایه‌های تعبیه شده، روی سه نفر از کارگران آوار شود.
روزبهانی با بیان این‌که خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت، افزود: با تلاش آتش‌نشانان و استفاده از خودروی نردبان، سه کارگری که زیر آوار محبوس شده بودند، نجات یافتند و تنها یک کارگر از ناحیه پا دچار مصدومیت جزئی شد که توسط آمبولانس اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافت.
وی عنوان کرد: عملیات امداد و نجات در این حادثه ساعت 6:30 دقیقه پایان یافت و پس از آن سازمان نظام مهندسی کار خود را برای بررسی علت این حادثه آغاز کرد. بنا بر اظهارات کارشناس سازمان نظام مهندسی، اقدامات غیراصولی موجب ریزش آوار در این ساختمان شده است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*