اخبار عمومی
اعلام وصول 2
139103
تاریخ انتشار: 1396/05/14 16:08
این درگیری در مراسم عروسی در روستای "موشمی" بین دو نفر بر سر نتیجه انتخابات تایید شده شورای شهر ایجاد می شود و در ادامه......

به گزارش عصرجهان، فرماندار شهرستان کهگیلویه از زخمی شدن دو نفر طی درگیری در بخش چاروسای این شهرستان خبر داد.
علی پوزش افزود: در این درگیری که در ادامه اعتراضات به نتیجه انتخابات شورای اسلامی شهر قلعه رئیسی رخ داد، یک سرباز نیروی انتظامی و یک نفر دیگر زخمی شدند.
وی با بیان این درگیری در مراسم عروسی در روستای "موشمی" بین دو نفر بر سر نتیجه انتخابات تایید شده شورای شهر ایجاد می شود ، تصریح کرد : بعد از عروسی این درگیری ادامه پیدا کرده و یکی از طرفین اقدام به راه بندان دیگری می کند که با این اقدام درگیری شدیدی بین آنها شکل می گیرد.


فرماندار شهرستان کهگیلویه در گفتگو با ایسنا خاطرنشان کرد: هم اکنون با حضور نیروی انتظامی امنیت در این بخش برقرار است و این درگیری تلفات جانی نداشته است.
پوزش با اشاره به اینکه نیروی انتظامی دو مجروح به ما گزارش داده ادامه داد: اخیرا اعلام شده که نفر سومی نیز مجروح شده که مجروحان این درگیری به بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت انتقال یافتند.
وی عنوان کرد: امنیت شهر قلعه رئیسی، مرکز بخش چاروسا با حضور نیروی انتظامی شهرهای دیشموک و قلعه رئیسی و پاسگاه  بلویری دهستان جاورده فعلا برقرار است.
فرماندار شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه شورای تامین شهرستان در این خصوص تشکیل شده است ، افزود : افرادی که بانی این درگیری بودند و کسانی که در این درگیری دخالت داشتند، دستگیر و  تحویل مراجع قضایی شده اند .
فارس هم در این خصوص به نقل از حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه قلعه‌رئیسی نوشت: منشأ ناامنی در قلعه‌رئیسی از انتخابات شوراها آغاز شد و اتفاقاتی که در انتخابات رخ داد و در شمارش آرا شاهد آن بودیم موجب بروز مشکلات بعدی از جمله حادثه خونین امروز شد.
صلواتی گفت: مسوول اتفاقات مجریان انتخابات هستند که باید پس از انتخابات موضوع را به صورت ریشه‌ای حل می‌کردند و اعتراضات قانونی مردم را در دستور کار قرار می‌دادند.
وی افزود: اگر با متخلفان به صورت قانونی و عملی برخورد می‌شد شاهد این حادثه نبودیم و معتقدم که اگر باز هم موضوع به صورت ریشه‌ای حل نشود و متخلفان محکوم نشوند شاید سریال این گونه حوادث و ناامنی‌ها باز هم ادامه پیدا کند که به نفع هیچ کسی نیست.
امام جمعه قلعه‌رئیسی افزود: معتقدم که باید با آن‌هایی هم که شیشه‌های بخشداری را شکستند برخورد شود تا همه به قانون تمکین کنند.
صلواتی به سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه پس از انتخابات اشاره کرد و گفت: به کرات پیش‌بینی چنین حوادثی را در خطبه‌ها کرده بودم و تذکر داده بودم که برای رفع مشکل باید با متخلفان برخورد شود تا شاهد ناامنی در منطقه نباشیم.
وی گفت: از علما و نخبگان منطقه هم انتظار می‌رود که بنشینند و مشکل را در دستور کار قرار دهند و آن چیزی که تسکین دهنده آلام است خروجی این نشست‌ها باشد.
صلواتی با قدردانی از نیروهای امنیتی، انتظامی و قضایی که به خوبی وارد عمل شدند و از کشت و کشتار جلوگیری کردند افزود: از دستگاه قضایی انتظار دارم که مقتدرانه و به صورت ریشه‌ای این مشکل را برطرف کند و اگر در جایی کسی در انتخابات بی‌قانونی کرده و تخلفی انجام داده برخورد شود



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*