اخبار عمومی
اعلام وصول 2
149173
تاریخ انتشار: 1396/05/19 14:59
صبح امروز پنجشنبه ۱۹ مرداد ماه جسد دختربچه ۲ ساله شادگانی که در اثر غفلت در شبکه فاضلاب خانگی فرو رفته بود پس از ساعت ها جستجو بیرون کشیده شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، دختربچه ۲ ساله شادگانی به دلیل فروافتادن در شبکه فاضلاب خانگی طعم مرگ را چشید.
بنا به همین گزارش متاسفانه دیروز چهارشنبه ۱۸ مرداد دختربچه ای ۲ ساله در شهر دارخوین از توابع شهرستان شادگان مفقود گردید تا اینکه امروز صبح ۱۹ مرداد ماه خانواده اش با کمک اهالی پس از ساعت ها جستجو، جسد این دختربچه دو ساله را که در اثر غفلت در شبکه فاضلاب خانگی فرو رفته بود بیرون کشیدند
کانال تلگرامی ناصری نژاد نماینده شادگان در این خصوص یادداشتی به شرح زیر منتشر کرد
این غم را به کجا ببریم...؟ الهه دوساله در فاضلاب غرق شد!!!!!!
إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ
متاسفانه با خبر شدم دختربچه ای دوساله به نام الهه در منطقه دارخوين شادگان از روز گذشته مفقود شده و در عین ناباوری امروز در چاه فاضلاب جنازه این کودک پیدا شده است.ظاهرا  دختربچه معصوم در هنگام  بازی در چاه فاضلابی که درپوش هم نداشته افتاده و در فاضلاب غرق شده است.


زبان از توصیف رنج و غم این اتفاق قاصر است. سالهاست از مشکلات بوجود آمده بخاطر عدم وجود شبکه فاضلاب فریاد زده ایم ولی متاسفانه کسی به این درد رسیدگی نکرده است. تا کی باید منتظر بمانیم؟ آیا بازهم باید منتظر خبر مرگ کودکان باشیم؟ چقدر بیماران کلیوی و عفونی بخاطر آب آلوده و شبکه فاضلاب فرسوده باید درد بکشند؟
مرگ این طفل معصوم یقینا ضایعه ای است که هیچ مرهمي بر آن نیست، با تمام وجود از خداوند متعال برای خانواده وی طلب صبر و توان تحمل این غم را میکنم و امیدوارم ما را در غم خود شریک بدانند.

ارسال کننده خبر/ناصر حکیمی

برچسب ها:
دارخوین ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


علی
|
Iran
|
1396/05/20 16:42
  +0

  -0
پاسخ
#در حاشيه مرگ كودك شادگاني در چاه فاضلاب و بي مسئوليتي مسئولين
دو كودك ماهشهري، مصطفي كودك سه ساله خرمشهري، كودك شش ساله آباداني، اسماعيل كودك دو ساله بندر امامي، محمد امين پسر بچه چهارساله رامشيري، دختر سه ساله خرمشهري، كودك يك ساله اهوازي، علي پسر بچه سه ساله اهوازي و الهه دختر بچه دوساله شادگاني كودكاني از خوزستان هستند كه با سقوط در چاه فاضلاب خفه شدند و جانشان را به دلايلي چون بي مسئوليتي، اهمال كاري، ضعف و بي توجهي مسئولين شهري از دست دادند.
مقصر اصلي مرگ الهه چه كسي است؟ هنوز از مرگ علي بروايه دو ماه سپري نشده و حافظه مردم خوزستان هنوز به خاطر دارد كه شهرداري و آبفا چگونه انگشت اتهام مرگ علي را به سمت يكديگر نشانه گرفتند! هنوز پرونده علي در محاكم قضايي باز است و افكار عمومي در انتظار صدور حكم مقصران حادثه هستند. هنوز كفن مرگ علي خشك نشده كه عزادار الهه دو ساله شديم. چگونه است كه مسئولين ما اينچنين با بي قيدي از مسئوليت هاي خويش سرباز مي زنند و از سنگيني دِين مردم بر شانه هايشان شرم نكرده و سر بالين نهاده و آسوده مي خوابند!

چند كودك ديگر بايد به ليست كودكان خفه شده در فاضلاب هاي بي سامان اين استان اضافه شود تا از نگاه پدران و مادران داغديده شرم كنيد! عجبا ما را چه شده است! چه كسي پاسخگوي چيرگي خفقان و تسلط تدريجي چنگال مرگي چنين تعفن آور بر تن رنجور اين كودكان است؟ شما خود كودك نداريد؟ يك بار از كنار يك چاه فاضلاب رو باز به همراه كودكتان عبور كنيد شايد از بوي تعفنش به خود آييد! اصلا مي دانيد كه فاضلاب بوي تعفن مي دهد و استنشاق بخارات متصاعد شده از آن براي سلامتي مضر است؟! البته شايد ندانيد! پس براي اينكه به صورت ملموس اين معضل را درك كنيد از اين پس جلسات عريض و طويلتان را در جوار چاه هاي فاضلاب روباز برگزار كنيد! تا شايد وظايفي كه در قبال سرپوش گذاري آنها داريد به شما گوشزد شود. از آن روزي بترسيد كه خشم و آه به حق مردم؛ گريبان بي مسئوليتي هايتان را بگيرد پس تا خشم مردم به سر نيامده با يك بسيج عمومي تمامي چاه هاي روباز اين سرزمين را سرپوش بگذاريد.

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*