اخبار عمومی
اعلام وصول 2
149207
تاریخ انتشار: 1396/05/21 03:20
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا لحن تهدیدها علیه کره‌شمالی را به طرز بی‌سابقه‌ای بالا برده است

عصرجهان-دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا لحن تهدیدها علیه کره‌شمالی را به طرز بی‌سابقه‌ای بالا برده است
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، می‌گوید طرح‌های نظامی این کشور برای واکنش در برابر اقدام احتمالی کره شمالی آماده شده است.


آقای ترامپ در توییترش نوشته است: "چنانچه کره شمالی نابخردانه عمل کند، طرح‌های نظامی ما کاملا مهیا است، حاضر و آماده. امید که کیم جونگ اون مسیر دیگری انتخاب کند."
کره شمالی آقای ترامپ را متهم کرده که این شبه جزیره را به سرآشیبی یک جنگ اتمی می‌راند.
همزمان آژانس امنیت ملی گوام روز جمعه دستورالعملی را برای شهروندان خود فراهم کرده تا برای هر حمله موشکی آماده باشند.
در این دستورالعمل از ساکنان گوام خواسته شده به کره آتش یا تشعشع انفجار نگاه نکنند چون می‌تواند به کوری آنها منجر شود.
همچنین از آنها خواسته شده که "بر زمین دراز بکشند و سر خود را بپوشانند". براین اساس "اگر انفجار با فاصله زیادی رخ دهد معمولا عبور موج انفجار 30 ثانیه یا بیشتر طول می‌کشد".
مسکو گفته است رد و بدل تهدیدها میان واشنگتن و پیونگ یانگ به شدت نگران کننده است.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خطر درگیری نظامی را بسیار بالا دانسته و از طرح مشترک کشورش با چین برای کاهش تنش‌ها سخن گفته است.
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز گفته است بالابردن سطح تهدیدها اشتباه است وهیچ راه حل نظامی وجود ندارد.
درهمین حال مالکوم ترنبال نخست وزیر استرالیا گفته است کشورش آماده است در صورت حمله کره شمالی به آمریکا به جنگ واشنگتن علیه پیونگ یانگ بپیوندد.
ازسوی دیگر خبرگزاری رسمی کره شمالی روز جمعه واشنگتن را متهم کرد به دنبال آوار کردن یک فاجعه هسته‌ای بر سر شبه جزیره کره است.
براساس این گزارش "گویی آمریکا به دنبال این است که تسلیحات هسته‌ای کره شمالی را آزمایش کند".
در گزارش این خبرگزاری آمریکا مغز متفکر تهدید هسته‌ای و جنگ طلب خوانده شده است.
با این همه آنگونه که خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش می‌دهد باوجود تمام تهدیدها، تلاش‌های دیپلماتیک پشت پرده برای حل بحران کره شمالی چندین ماه است که درجریان است.
براین اساس رهبری مذاکرات را جوزف یون فرستاده آمریکا در امور کره شمالی و پاک سونگ ایل دیپلمات ارشد کره شمالی در سازمان ملل متحد برعهده دارند.
پیشتر جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا، به کره شمالی هشدار داده بود که مطابق قطعنامه‌های سازمان ملل و درخواست‌های کشورهای مختلف رفتار کند.
آقای ماتیس در بیانیه‌ای گفته است که "کره شمالی باید از در نظر داشتن هر اقدامی که ممکن است به پایان رژیم آن و نابودی مردمش منجر شود، دست بردارد."
حدود دو هفته است که تنش حول برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی بالا گرفته است. پس از یک آزمایش موشکی این کشور شورای امنیت تحریم‌های جدیدی علیه آن وضع کرده است و کره شمالی پس از آن اعلام کرده است که حمله به آمریکا را بررسی می‌کند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*