اخبار عمومی
اعلام وصول 2
149226
تاریخ انتشار: 1396/05/22 00:03
مخالفان، نیروهای دولتی را متهم به کشتن حدود ۱۰۰ نفر از معترضان به انتخابات کرده اند، هرچند مستنداتی در اثبات این ادعا ارائه نشده

مخالفان دولت کنیا با متهم کردن این دولت به "تروریسم دولتی" گفته اند که با ادامه اعتراضات خود، انتخابات "ساختگی" را باطل خواهند کرد.
جیمز اورنگو یکی از رهبران مخالفان امروز شنبه ۱۲ اوت (۲۱ مرداد) گفت معترضان، برای ابطال انتخابات به دادگاه رجوع نخواهند کرد. وی در عین حال از معترضان خواست آرامش خود را حفظ کنند تا آسیبی متوجه آنها نشود.
آقای اورنگو نیروهای دولتی را متهم به کشتن حدود ۱۰۰ نفر از معترضان به انتخابات کرده، هرچند مستنداتی در اثبات ادعای خود ارائه نکرده است.


مطابق نتایج رسمی منتشر شده از سوی دولت کنیا، یوهورو کنیاتا رئیس جمهور این کشور با بیش از ۵۴ آرا برنده انتخابات اخیر ریاست جمهوری شده است. بنا بر نتایج اعلام شده، رقیب اصلی او، رایلا اودینگا، کمتر از ۴۵ درصد آرا را کسب کرده است.
آقای اودینگا این انتخابات را "صحنه آرایی" توصیف کرده و با متهم کردن دولت به "دزدیدن انتخابات" گفته است که نهادهای امنیتی، از پیش خود را برای به کار گیری "خشونت" علیه معترضان آماده کرده بودند.
رایلا اودینگا پیشتر در حساب توییتری خود نوشته بود براساس بررسی‌های تیم انتخاباتی او آقای کنیاتا کمتر از او رای آورده است.
مخالفان، حامیان رئیس جمهور را متهم کرده اند که با هک کردن سیستم شمارش آرا، نتایج واقعی انتخابات را تغییر داده اند. کمیسیون انتخاباتی کنیا این ادعا را بی اساس دانسته است.
به دنبال اعتراضات حامیان آقای اودینگا، حامیان او به اعتراضات خیابانی پرداخته و با نیروهای امنیتی درگیر شده اند.
بسیاری از ناظران، نگران تکرار ناآرامی‌های پس از انتخابات ۱۰ سال پیش در کنیا هستند که موجب کشته شده ۱۱۰۰ نفر و بیجا شدن ۶۰۰ هزار نفر شد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*