اخبار عمومی
اعلام وصول 2
149249
تاریخ انتشار: 1396/05/23 01:16
استاندار خوزستان گفت: هیچ‌گونه شکایتی نباید علیه خبرنگاران و رسانه‌ها در استان خوزستان صورت گیرد.

عصرجهان-غلامرضا شریعتی در آئین تجلیل از رسانه‌ها در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، اظهار داشت: خبرنگاران تجسم کننده امانت و اخلاقیات هستند.
وی افزود: خبرنگاران کنترل‌کننده قدرت در جامعه بوده، رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی می‌توانند مقابل زیاده‌خواهی دولت‌مردان و قدرتمندان بایستند.


استاندار خوزستان بیان کرد: خبرنگارانِ آزاد، تهدیدکننده هرگونه ضد آزادی هستند، هنگامی‌که رسانه‌ها نباشند به حقوق ملت تعرض شده و این رسانه‌ها از تعرض دولت‌مردان به حقوق مردم جلوگیری می‌کنند.
وی گفت: رسانه به دنبال ایفای وظایف خود به بهترین نحو است. دولت نگاه مناسبی به رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران دارد و ما هم بیشتر از این نگاه را در استان خوزستان داریم.
شریعتی عنوان کرد: بنده توصیه و اصرار کردم که هیچ‌گونه شکایت نباید از خبرنگاران صورت گیرد، انتقاد خبرنگاران به نفع جامعه است.
نقد و تخطئه دولت‌مردان موهبت الهی است
وی افزود: نقد و تخطئه دولت‌مردان به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) موهبت الهی است. دولت‌مردان دست بزرگی در قدرت دارند و ممکن است علیه رسانه‌ها اقداماتی صورت دهند.
استاندار خوزستان بیان کرد: همه مدیران باید با صبر و بردباری با خبرنگاران همکاری کنند. مسئولان انتقاد در رسانه‌ها را تحمل و استفاده از ابزار قدرت برای محدود کردن رسانه‌ها نادرست است.
وی گفت: من نقد و تخطئه را باجان و دل می‌پذیرم و از همه رسانه‌ها در این‌یک سال که با همراهی، حمایت‌ها، دلسوزی و نقدهای خود ما را مورد لطف قراردادند؛ قدردانی می‌کنم.
شریعتی عنوان کرد: رسانه‌ها همیشه پا به‌پای ما آمدند از مسئولیت‌پذیری آن‌ها تشکر و قدردانی می‌کنم. خبرنگاران نقش آگاهی بخشی دارند. خداوند پیامبران را برای مردم فرستاد تا آگاهی و توانایی فکری آن‌ها را افزایش دهند.
امیدواریم به‌سوی جامعه ای نقدپذیر حرکت کنیم
وی افزود: رسانه‌ها به بهترین شکل کار انبیا را انجام می‌دهند، نقش خبرنگاران همانند پیامبران و اولیای الهی است، رسانه‌ها این را قدر بدانند.
استاندار خوزستان بیان کرد: رسانه‌ها دفاع از مردم را وظیفه خود دانسته و امیدواریم به‌سوی جامعه نقدپذیرتر و جامعه ای که خبرنگاران وظایف خود را به بهترین نحو صورت انجام دهند؛ حرکت کنیم.منبع/ایلنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*