اخبار عمومی
اعلام وصول 2
149298
تاریخ انتشار: 1396/05/25 12:56
"منگشت کرد زنگنه" متولد روستای "سرله" به سال1353 به اهواز مهاجرت، و در شرکت خانه سازی مانا صنایع فولاد مشغول بکار شد و مدتی بعد در منطقه خرم کوشک اهواز توسط ساواک دستگیر و در گاراژ بختیاری قدیم واقع درسی متری بازداشت و مورد شکنجه ساواک قرارگرقتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان، جمعی از رزمندگان قدیمی گردان امام حسین(ع) شهرستان رامهرمز (ساکن اهواز) به دیدار "منگشت کرد زنگنه" رزمنده قدیمی و جانباز جنگ تحمیلی رفتند.


عبدالکریم اکبری یکی از رزمندگان قدیمی گردان امام حسین (ع) به خبرنگار عصرجهان گفت: کرد زنگنه در اسفندماه 1338 در روستای "سرله" دیده به جهان گشود و به سال1353 به اهوازعزیمت و سکونت نمود و در شرکت خانه سازی مانا صنایع فولاد مشغول بکار شد و چون هنوز به سن قانونی نرسیده بود حق بیمه برایش واریز نمی شد. و به دلیل فعالیت های انقلابی در منطقه خرم کوشک اهواز توسط ساواک دستگیر و در گاراژ بختیاری قدیم واقع درسی متری بازداشت و مورد شکنجه ساواک قرارگرقتند. تا اینکه پس از چند روز با وساطت آزاد و ازصنایع فولاد اخراج شدند.


اکبری افزود: ایشان مجددا دستگیر و راهی زندان کارون اهوازشدند تا اینکه پس ازپیروزی انقلاب اسلامی آزاد و به همراه خانواده راهی رامهرمزشدند و مدتی در جهاد سازندگی شهرستان رامهرمز مشغول بکار و پس آن به استخدام رسمی شرکت گچ رامهرمز درآمدند و همزمان درقالب نیروهای فعال پایگاه مقاومت با سپاه  رامهرمز همکاری داشتند و در ادامه 3 بار به جبهه رفتند و درعملیات والفجر مقدماتی دچار موج افجار شدند.در این عملیات سردار فرهاد اسدپور و سید تقی دوراندیش بعنوان فرماندهان رامهرمزی حضور داشتند
شایان ذکر است در این دیدار ضمن تلاوت قرآن، قرائت دعای زیارت  عاشورا و مداحی در رثای شهدا بالاخص شهید مدافع حرم محسن حججی  حجت السلام طباطبایی سخنانی ایراد نمودند

 


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*