اخبار عمومی
اعلام وصول 2
149319
تاریخ انتشار: 1396/05/27 20:02
امام جمعه شهرستان بهمئی:
حجت الاسلام افروغی: اگر یه موقعی من گفته ام که وضعیت فقرای بهمئی از گور خواب ها بدتر است مگر این را به شوخی گفته ام؟ یا نمی بینند بی خود می کنید که نمی بینی، بروند در بین مردم و ببینند چه خبر است.

به گزارش سیروس بزمی خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، خطبه های نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام محمد یوسف افروغی در مسجد صاحب الزمان برگزار گردید.

امام جمعه در ابتدای خطبه اول ضمن عرض تبریک به مناسبت ازدواج امام علی (ع) با فاطمه زهرا (س) و عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد (ع) اولین شرط در ازدواج را توجه به اصالت خانوادگی دانستند و در بحث ازدواج و انتخاب افراد به فهم، بینش و بصیرت توجه بشود نه به اطلاعات و مدرک افراد. بر اساس مدرک هم تیزهوشی و فهم طرف مقابل را نسنجید.
 ایشان در همین رابطه فرمودند: آدم بی اصالت و بی دین مدرک دار داریم و در مقابل آدم متدین، با شخصیت ،با اصالت و توانمند در زندگی بدون مدرک هم داریم.


 ایشان در ادامه این خطبه اظهار داشتند: مهریه ی پایین باعث خوشبختی زنان است .مهریه های سنگین با طلاق تناسب و ارتباط دارد  و از سوی دیگر مهریه های کمتر بهترین تاثیر برای توجه مرد به زن دارد
حجت الاسلام محمد یوسف افروغی در ابتدای خطبه دوم در بحث انتخابات مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان نمودند: اتفاق خوبی که در این مجمع افتاد و عظمت و تدبیر مقام معظم رهبری را نمایان کرد این بود که افراد با سلایق و نگاه های سیاسی مختلف در این مجمع وجود دارند که نشان می دهد که چرخ انقلاب و ولایت برای همه افراد گسترده است .
ایشان در بحث یمن بیان داشتند : یمن مثل فلسطین همچنان در  معرض ظلم و ستم آل یهود سعودی و هم پیمانانش است. در روایات صحیح السند مشهود است که  یمن یک جایگاه ویژه و عظیمی در زمینه سازی ظهور امام زمان خواهد داشت. پس هم از باب انسانی، هم از باب زمینه سازی ظهور و هم به عنوان یک وظیفه مسلمانی وظیفه داریم که با قلم،مال و جانمان از ناموس شیعه و اسلام در یمن دفاع کنیم .


رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به روز جهانی مسجد افزودند: مساجد هنوز در کشور ما مظلوم هستند . مسجد ایده‌آل در تراز انقلاب و نظام جمهوری اسلامی این است که  طراحان آن بنشیند و پارکی در کنار آن بوجود بیاوردند که افرادی که به مسجد می آیند بچه های آنها بتوانند سرگرم باشند کدام مسجد هست که یک روانشناس و متخصص در کنار هم هستند و به مردم دارند مشاوره می‌دهند. مسجد صرفا برای نماز خواندن نیست. مشکلات مردم در زمان پیامبر در مسجد برطرف می شد. مسئولین ما چقدر اهل مسجد و نماز جماعت هستند .
در بحث مسجد مسکن مهر شهر که رها شده است چند تا مسئول باغیرت نیست که بروند آن در را باز کنند که حداقل به خاطر روز جهانی مسجد هم که شده است آن را آماده کنند و به مردم تحویل دهند .
یک ظرفیت و پتانسیل را هم ما طلبه ها باید از خود نشان دهیم. هیچ طلبه ای حق ندارد از شبهات بترسد ولو اینکه یک جوان سوالش این باشد و صدها استدلال بیاورد که خدا نیست باید با طمانینه و آرامش و احترام شبهات او را بشنویم و به آنها جواب دهیم.
خطیب نماز جمعه در خطاب و گوشزد به مسئولین فرمودند : مسئولین ممکن است دلسوز باشند ولی تسلط کامل بر اوضاع ندارند و سواد کافی را ندارند، بعضی ها توانش را دارند و کل توان و انرژی خود را در مسائلی که هیچ برکاتی برای مردم ندارد هدر می دهند.
کلان نگری در شهرستان وجود ندارد که شهرستان را رصد بکنند و پنج سال آینده شهرستان را ببینند. یک اراده ی جدید را که بنشینند و به پست و صندلی فکر نکنند و از افکار و اندیشه های بقیه ی متخصصین استفاده کنند این را در بعضی از مسئولین نمی‌بینیم.
 خطاب به مردم فرمودند: اتحاد، هماهنگی، پیوند و حرف های دلسوزانه ای که گفته می‌شود با همه ی مشخصات آنها را پیگیری کنید.
اگر این تریبون مقدس نبود قطعا اتفاقاتی که در انتخابات می افتاد بسیار بدتر و احتمال کشته شدن آدم وجود داشت. زحمت های بقیه ی نهادها مثل سپاه، نیروی انتظامی و ... را هم انکار نمی کنیم اینها هم سهمی داشتند .
در مورد بحث بیدبلند، در مورد وزیر سابق ارشاد که به مردم توهین کرده بودند، در مورد سفر مسئولین نظام و مسئولین دولت قبلی به استان  که مصوباتی داشته اند هشدار هایی داده شد.
 بعضی مواقع درد و دل های خود را با خدای خود می کنم و اشک میریزم.
در بحث قطعی آب یک مقداری از حوادث مربوط به افتادن دکل ها از ناحیه هوای(طوفانی) بود. چرا این دکل ها درست ساخته نشوند مثل بقیه ی شهرها و استانها که با شدت دهها برابر باد می آید ولی اتفاقی نمی افتد. چرا همه ی این اتفاقات در شهر ما رخ می دهد؟؟؟؟؟؟
نظارت ها در شهرستان ما بسیار ضعیف می باشد آیا هشدارهائی که می‌دهم وظیفه بنده حقیر نیست که جزئیات را به مردم گزارش دهم. این کار، کار غلطی است ،این انتظار را از من نداشته باشید. وقتی به مطلبی اشاره کرده ام یعنی بروید آن را پیگیری بکنید. هیچ جای دنیا اینجوری نیست الا یک کشور و شهر بحران زده که ۷ ساعت کل ارتباطات شهر قطع شود ۷ ساعت برق آن قطع شود. کی گفته در یک وضعیت خیلی خوبی هستیم اصلا در یک وضعیت خوبی نیستیم.
اگر  یه موقعی من گفته ام که وضعیت فقرای بهمئی از گور خواب ها بدتر است مگر این را به شوخی گفته ام؟!!!!!!  یا نمی بینند بی خود می کنید که نمی بینی، بروند در بین مردم و ببینند چه خبر است. اگر می بینند و عمل نمی کنند چرا در آمار می گویند یک چهارم یا بیشتر از این از مردم تحت پوشش کمیته امداد هستند؟


هزینه های برق در سه چهار سال گذشته با چراغ خاموش ۴۰ درصد افزایش داشته است. کدام آدمی که با پول یارانه ‌دارد زندگی می‌کند می‌تواند این افزایش قیمت‌ را بپردازد؟ چرا شفافیت خاصی در بحث هزینه های برق وجود ندارد؟
بنده این موضوع افزایش هزینه‌های برق را از حراست اداره برق پیگیری شدم و از مردم هم می‌خواهم که پیگیری کنند،بخصوص در فضای مجازی
 هزینه خرابی وسایل برق را کی باید بپردازد؟ اینها را کی باید پاسخگو باشد؟ هزینه‌های میلیاردی دارد بر مردم وارد می‌شود. مسئولین سازمان برق باید پیگیری کنند.
در بحث آب مشکلات فراوان تر است و باید مسئولین پاسخگو باشند .
وی ادامه دادند: انتقاد از مسئولان به معنای تلاش آنها نیست اما همه مسئولان مانند مهره های تسبیح هستند که مهره ها نیاز به یک ریسمان دارند که تسبیح بشوند، ما الان در تسبیح و در ریسمان مشکل داریم در صورتی که دانه های تسبیح هستند. پس مسئولین باید دست به دست هم دهند این ریسمان را به هم پیوند دهند.
دانشگاه آزاد به کلی به بوته فراموشی سپرده شده است .الان معلوم نیست دانشگاه آزاد هست یا نیست؟ مصلا را هم پیگیری کنید.
 بعضی از مسئولین کشوری جوری گزارش می دادند که آدم احساس می‌کند که ایران گلستان شده است ،این جوری نیست مردم هم می‌فهمند. با وعده های پوچ و توخالی شکم گرسنه ی مردم سیر نمی شود. مردم هزینه مراجعه به پزشک را ندارند و مرگ  تدریجی را تجربه می کنند .مسئولین بهوش بیایند و همه ی ما دست از مسائل سیاسی برداریم و به فکر مشکلات مردم بیفتیم.
 مشکلاتی که در حوزه ی آب و برق در شهرستان رخ داده است زیبنده ی مردم بهمئی نبود. هر تلاشی که انجام داده اند تشکر می‌کنیم و امیدواریم با همت مضاعف مشکلات را پیگیری کنند. از، از دست دادن صندلی ها نترسید ولو اینکه با تندی حق مردم را از مسئولین ارشد بگیرید نه اینکه صرفا با سلام و صلوات همه چیز تمام بشود.



کانال تلگرام عصر جهان


شهروندبهمئی
|
Iran
|
1396/05/28 07:52
  +0

  -0
پاسخ
سلام ودرودبرامام جمعه متدین .دلسوز.فهیم.باغیرت وواقعاباسوادودانشمندشهرستان بهمئی
مشکلات وحرف دل مردم همینهاهستن مسئولین خواهشا حل کنید.نه کسی بفکربیکاری هست.نه معاش وشکم مردم .نه هیچگونه خدمات.لااقل هزینه ها(برق.آب.تلفن.اینترنت.گازو..)راافزایش ندهید باباکمرمردم شکست.تبعیض تاکی؟؟؟؟؟؟؟
مردم فهیم شهرستان بهمئی هم جزءکشورایران هستن چرااینطوری برخوردمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جوانان
|
Iran
|
1396/05/28 23:59
  +0

  -0
پاسخ
سلام خدمت مدیر عصر جهان شما که رسانه هستید چرا پیگیری نمیکنید چرا از بیکفایتی مدیرانی مثل اداره ..... حرفی نمیزنید تا کی باید اینطور باشه شهر که همچین فرمانداری .....داره چرا نباید صدای شما رسانه ها به گوش دیگران برسد چرا ?

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*