اخبار عمومی
اعلام وصول 2
149334
تاریخ انتشار: 1396/05/29 01:02
محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با توجه به خبر منتشره مبنی بر اعمال جریمه نقدی و یا اخراج کارکنان یک کارخانه که به نماز جماعت نمی‌روند، گفت

عصرجهان-ستاد اقامه نماز کشور نسبت به رفتار ناصحیح مدیریت یک کارخانه درباره نماز واکنش نشان داد.
به گزارش تسنیم محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور  با توجه به خبر منتشره مبنی بر اعمال جریمه نقدی و یا اخراج کارکنان یک کارخانه که به نماز جماعت نمی‌روند، گفت: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم متأسفانه این اقدام ناصواب واقعیت دارد؛ لذا طی تماسی که با مدیر کارخانه داشتیم، با وجود نیتی خیری که داشتند، به کج سلیقگی در این خصوص اذعان کرد و مقرر شد سریعاً این روند اصلاح شود.
وی با تأکید بر اینکه نماز امری اختیاری است نه اجباری، افزود: آنچه در ترویج و توسعه نماز مؤثر و مفید است، اجرای برنامه‌های تبلیغی است نه ابلاغی و تشویقی و توبیخی. یعنی با آموزش و تلنگر به ضمیر ناخودآگاه افراد در جهت فهم و درک آثار و برکات نماز و تشویق نمونه‌های مثبت، ترغیب به نماز بهتر صورت می‌گیرد.
مظفر با بیان اینکه بهترین، موثرترین و کم هزینه‌ترین راه توسعه و ترویج فرهنگ نماز حضور مدیران ارشد در نماز جماعت در کنار کارکنان است، گفت: چنانچه مدیری که خداوند به او مکنت و امکانات داده است در نماز اول وقت حضور یابد و با اخلاق و  رفتار اسلامی برخورد کند، عامل موثری برای تشویق دیگران به نماز باشد و چه بسا نیازی به امر و نهی هم نباشد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*