اخبار عمومی
اعلام وصول 2
149357
تاریخ انتشار: 1396/05/30 02:04
دفاع بيطرف در مجلس كمتر از حد انتظار و ضعيف بود و هم بي توجه به سوالات نمايندگان خوزستان. تلفيق و توجيه علمي و كارشناسانه ی دو سطح تحليلي در باره منافع ملي و منطقه اي - استاني امري است كه كمتر بدان توجه مي شود.

عصرجهان؛محمد کیانوش راد نماینده اسبق اهواز🖌 مسايل و بلاياي خوزستان جدي است اما كمتر شنيده شده و مي شود. از مجلس ششم كرارا وضعيت بحراني و فاجعه بار خوزستان را گفته ايم ...
شوشان: محمد كيانوش راد نماينده  اهواز در مجلس ششم در رابطه با عدم رای اعتماد مجلس به بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو ، در مطلبی نوشت: نه ريس جمهور را بايد سرزنش كرد و نه بايد دست پنهان لاريجاني را  سرنوشت ساز و وي را در اين موضوع موتلف اصولگرايان  افراطي دانست و نه بي مسوليتي فراكسيون اميد را بزرگ تر از آنچه هست ، بايد مورد اشاره قرارداد.
مساله بحران هاي زيست_محيطي و مشكلات كشاورزان استان هاي زاگرس نشين جدي و نگران كننده است و درست يا نادرست نمايندگان مخالف بخشي از آن را در مديريت مهندس بيطرف مي ديدند.   در دردمندي و تخصص و خلوص و دلسوزي و شايستگي بيطرف شكي نيست ، اما او حتی در دفاع خود با مردم بلاديده خوزستان همدردي هم ننمود و از كنار مسايل ساده گذشت.
دفاع بيطرف در مجلس كمتر از حد انتظار و ضعيف بود و هم بي توجه به سوالات نمايندگان خوزستان. تلفيق و توجيه علمي و كارشناسانه ی دو سطح تحليلي در باره منافع ملي و منطقه اي - استاني امري است كه كمتر بدان توجه مي شود.
جلب اعتماد مردم ، نقطه ي بهينه تلفيق منافع ملي و استاني است كه با انجام مطالعاتِ  آمايش سرزميني و با نظر كارشناسان و نخبگان ملي و منطقه اي قابل احصاء است . اين تنها راهي است  تا شاهد كشاكش فعالان مدني و سياسي در سطح استان ها و در سطح ملي نباشيم. 
تخصص و سلامت و توانمندي حبيب الله بيطرف را حتی اصولگرايان هم اذعان دارند . راي نياوردن بيطرف را با حساب و كتاب سياسي بررسي نكنيم.
از مشاوران و همراهان و شخص بيطرف تعجب مي كنم كه روانشناسي نمايندگان مجلس را درك ننمودند. بحث وعده و وعيد و باج خواهي و باج دادن نيست. باج خواستن با دغدغه هاي درست يا نادرست نمايندگان و تعامل سازنده و اميد بخش  در حوزه وزارت نيرو متفاوت است.
راي يكپارچه به كابينه اتفاق خوبي است.  بي جهت يك موفقيت را به شكست و دلخوري نبايد تبديل كرد.
مسايل و بلاياي خوزستان جدي است اما كمتر شنيده شده و مي شود. از مجلس ششم كرارا وضعيت بحراني و فاجعه بار خوزستان را گفته ايم ، اما كمتر پاسخ جدي يافته ايم.
مشكلات آب در خوزستان هم واقعيتي انكار ناپذيراست و هم بهانه ي براي اعتراض مردم زجر ديده و فعالان مدني است. مسولان نظام آن را جدي نگرفته اند.
اگر خوزستان دين خود را به اسلام و ايران ادا نموده است ، پس  نگذاريد مردم خوزستان تنها راه  نجات خويش را اعتراض و يا مهاجرت از خوزستان بدانند.  مسايل امنيتي خوزستان رو به تزايد است.  بيكاري ، فقر و ده ها مساله اجتماعي و فرهنگي و امنيتي را جدي بگيريم.
مردم خوزستان ، درست يا نادرست ، اكنون همه بدبختي هاي خويش را در بي آبي مي بينند و دريغ از همدردي با مردمي كه در كنار كارون تشنه و بي آب اند.
راي نياوردن بيطرف سياسي نيست ، آن را در علل ديگري بايد جست. مسايل خوزستان ملي است  و رفع آن راه حل هاي ملي مي طلبد.

 

 

جدول رای اعتماد به کابینه دوازدهم
۱ سید محمد بطحایی آموزش و پرورش ۲۳۸ ۳۵ ۱۳
۲ محمدجواد آذری جهرمی ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۵۲ ۱۲۰ ۷
۳ سیدمحمود علوی اطلاعات ۲۵۲ ۲۲ ۱۳
۴ مسعود کرباسیان اقتصاد ۲۴۰ ۳۱ ۱۵
۵ محمدجواد ظریف امور خارجه ۲۳۶ ۲۶ ۲۶
۶ سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی بهداشت و درمان ۲۵۳ ۱۸ ۱۴
۷ علی ربیعی تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۹۱ ۷۹ ۱۵
۸ محمود حجتی جهاد کشاورزی ۱۶۴ ۹۴ ۲۳
۹ علیرضا آوایی دادگستری ۲۴۴ ۱۸ ۲۳
۱۰ امیر حاتمی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ۲۶۱ ۱۰ ۱۳
۱۱ عباس آخوندی راه و شهرسازی ۱۸۸ ۷۵ ۱۴
۱۲ محمد شریعتمداری صنعت، معدن و تجارت ۲۴۱ ۲۵ ۲۰
۱۳ سیدعباس صالحی فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲۴۲ ۲۵ ۲۱
۱۴ عبدالرضا رحمانی‌فضلی کشور ۲۵۰ ۲۵ ۱۳
۱۵ بیژن نامدار زنگنه نفت ۲۳۰ ۳۵ ۲۳
۱۶ حبیب الله بیطرف نیرو ۱۳۳ ۱۳۲ ۱۷
۱۷ مسعود سلطانی‌فر ورزش و جوانان ۲۲۵ ۳۹ ۲۰

 

بر این اساس بیطرف رای اعتماد مجلس را نگرفت و هیات وزیران با ۱۶ وزیر تشکیل می شود.

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*