اخبار عمومی
اعلام وصول 2
149364
تاریخ انتشار: 1396/05/29 23:45
با حکم رییس جمهور؛دکتر سیدضیاء هاشمی به سرپرستی وزارت "علوم، تحقیقات و فناوری" منصوب شد

عصرجهان-رییس‌ جمهور ، براساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی و در حکمی ، دکتر سیدضیاء هاشمی را به سرپرستی «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» منصوب کرد.
به گزارش عصرجهان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ،متن حکم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر سیدضیاء هاشمی
براساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و سوابق علمی و مدیریتی جناب‌عالی، به موجب این حکم شما را به سرپرستی «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» منصوب می‌نمایم.
امید است با عنایات الهی و همکاری کلیه کارکنان آن وزارت، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

پی نوشت:
دکتر سید ضیاء هاشمی متولد سال ۱۳۴۶ - ؛ پژوهشگر، استاد دانشگاه  و معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری است.
وی در سال ۱۳۶۷ دیپلم ریاضی فیزیک گرفت. در سال ۱۳۶۹ با کسب رتبه اول در رشته علوم اجتماعی کنکور سراسری وارد دانشگاه تهران شد و در سال ۱۳۷۲ موفق به کسب دانشنامه کارشناسی علوم اجتماعی شد. سید ضیاء هاشمی در سال ۱۳۷۳ با کسب رتبه اول کنکور کارشناسی ارشد در رشته علوم اجتماعی وارد دوره کارشناسی ارشد شد و در سال ۱۳۷۵ از رساله کارشناسی ارشد خود با نام «تغییرات اجتماعی درنهج‌البلاغه» دفاع کرد. او مدتی بعد وارد دوره دکتری علوم اجتماعی در دانشگاه تهران شد و در سال ۱۳۸۳ از رساله دکتری خود به نام «گروه‌های مرجع جوانان در تهران» دفاع کرد.
سید ضیاء هاشمی دانشیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران است و پیش از این ریاست مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران را برعهده داشته است. عضویت در شورای پژوهشی دانشگاه تهران، ریاست گروه علوم اجتماعی شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی، عضویت در کمیسیون تخصصی شورای عتف و عضویت در کمیسیون اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و جهاد دانشگاهی از دیگر سوابق وی به شمار می‌رود. دکتر هاشمی در حال حاضر معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم نیز است.
دکتر هاشمی همچنین سال‌های زیادی است که به تحصیل دروس حوزوی (دروس خارج فقه و اصول) مشغول است. مجموعه این سوابق نشان می‌دهد که این انتصاب را می‌توان نشانه‌ای از اعتماد دولت به استفاده از متخصصین علوم انسانی در مدیریت کلان کشور دانست.
 دکتر " هاشمی " از فرزندان شهرستان " بویراحمد " استان " کهگیلویه و بویراحمد " است که بعنوان اولین " کهگیلویه و بویراحمدی "توانسته به کابینه راه یابد .

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*