اخبار عمومی
اعلام وصول 2
1620
تاریخ انتشار: 1393/04/22 19:19
معاون عمرانی استاندار خوزستان:
خبرگزاری تسنیم: معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به کمبود جدی آب در استان و لزوم اولویت بندی مصرف آن گفت: هیچ اولویت و حساسیتی بالاتر از آب در خوزستان وجود ندارد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان:

هیچ اولویتی بالاتر از آب در خوزستان وجود ندارد

خبرگزاری تسنیم: معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به کمبود جدی آب در استان و لزوم اولویت بندی مصرف آن گفت: هیچ اولویت و حساسیتی بالاتر از آب در خوزستان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، احمد سیاحی امروز در نشست تعیین حقابه تالاب ها با بیان این که هیچ کس منکر اهمیت تالاب ها نیست و مسائلی که در باب وضعیت آب و کیفیت آن در خوزستان گفته شد دلالت بر بی تو جهی  به آب دارد اظهار کرد: ارقام دبی های نرمال، میزان آب ورودی هم اکنون اتفاق نمی افتد و  دیگر کارونی با دبی متر مکعب وجود ندارد.

وی افزود: به دلیل نبود آب مردم شغل خود را از دست می دهند و حاشیه ها بیشتر می شود، علاوه بر آن نتوانستیم آب کشاورزی را تامین کنیم و افرادی بنا به دلایلی به آبزی پروری و احداث حوضچه های غیرمجاز پرورش ماهی دست زدند که امروز مشکل عمده ای برای خوزستان هستند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان تصریح کرد: در استان یک سری بی انضباطی ها و بدعت ها مثل ساخت وساز غیر مجاز و احداث حوضچه های غیرمجاز پرورش ماهی در کنار رودخانه کارون رخ داده است که این ساخت و ساز های غیر مجاز و برداشت های بی رویه و بی حد و حصر از کارون در آینده مشکلات جدی برای ما درست می کند و از نگرانی های جدی خود من  است.

سیاحی  با انتقاد از بی توجهی صنایع نفتی نسبت به اهمیت محیط زیست در حفظ تعادل اکولوژیکی زیست در هورالعظیم اضافه کرد: متاسفانه شاهد هستیم که برخی دستگاه هایی که در محیط هور العظیم  فعال هستند کاری به مسائل زیست محیطی ندارند و با زدن سکو برای خود حاشیه امن ایجاد می کنند.

وی با اشاره به این که باید در وضعیت تالاب ها بازنگری جدی انجام و صنایع در زمینه استفاده از تالاب اولویت بندی شوند عنوان کرد :آب معادله چندمجهولی است که حل هر کدام از مجهولات در اختیار ما نیست و از ظرفیت خلیج فارس باید برای تامین  آب استفاده کنیم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد:سازمان آب و برق به عنوان متولی آب در استان باید درباره تقسیم بندی آب بین بخش های مصرف کننده تصمیم گیری کند و برنامه ای با توجه به وضعیت موجود در کوتاه مدت و بلند مدت برای اولویت بندی آب تهیه کند و در خصوص میزان برداشت و مصرف بدون اغراق و رودربایستی با صنایع برخورد کند.

سیاحی گفت: تالاب های شادگان و هورالعظیم تالاب هایی هستند که باید اقدامات فوری درباره نجات آنها انجام شود و مسائل آب اگر در خوزستان حل نشود یک سری بحران های جدی مکانی به وجود خواهد آورد که دودش به چشم خود ما می رود.

رئیس کارگروه تالاب های استان بیان کرد: به موضوع آب در خوزستان نباید جزیره ای نگاه شود  وباید به همه بخش های پرداخته وتبعات اقتصادی،اجتماعی و سیاسی بررسی شود ضمن این که قابل قبول نیست که تالاب شادگان و هور العظیم به خاطر نفت از بین برود و در جلسه ای باید این مسئله به شکل جدی با مدیران نفت مطرح و تصمیم گیری جدی شود.

انتهای پیام/



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*