اخبار عمومی
اعلام وصول 2
1640
تاریخ انتشار: 1393/04/24 02:19
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۱۳ میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۱۸۰ به بخش پاتاوه خبر داد و گفت: این اعتبار به طور حتم در توسعه و عمران و آبادی این بخش تاثیرگذار است.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

۱۳ میلیارد ریال اعتبار به شهر پاتاوه اختصاص یافت

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۱۳ میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۱۸۰ به بخش پاتاوه خبر داد و گفت: این اعتبار به طور حتم در توسعه و عمران و آبادی این بخش تاثیرگذار است.

 

 سیدموسی خادمی با حضور مهندس نیک اقبالی معاون هماهنگی امور عمرانی عمرانی به همراه تعدادی از مدیران کل و مسئولین محلی شهرستان دنا درسفر به بخش پاتاوه از نزدیک در جریان امور این بخش قرار گرفت و از آخرین وضعیت پروژه ها و مشکلات عمومی مردم با اطلاع شد.

استاندار و همراهان نخست در مسجد شهر پاتاوه پای صحبت‌های مردم، مسئولان این بخش و اعضای شورای شهر پاتاوه نشستند و از آنها شنیدند که این بخش مشکلاتی چون ناپایداری برق، کمبود آب شرب، راه‌های روستایی و مشکلاتی در حوزه برداشت آب از رودخانه بشار و پمپاژ آن دارند.

خادمی بعد از توضیحات هر کدام از مدیران در مورد این مشکلات، در سخنانی گفت: ما به عنوان بخشی از دولت دو قول مهم را می‌توانیم به مردم بدهیم، نخست آنکه به صورت شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر برای جذب اعتبارات ملی تلاش کنیم و دوم آنکه این اعتبارات و منابع استانی را به صورت عادلانه و بر اساس نیازها و اولویت‌ها توزیع و هزینه کنیم.

استاندار تصریح کرد: اگر در استفاده  بهینه از منابع مختلف و همه ظرفیت ها در بخش های مختلف، بکار گیری امکانات موجود، همراهی و همدلی مسئولین و مردم، بهره گیری از توان نیروی انسانی  و همه امکانات و خدمات ارائه شده توسط دولت  در راستای معیشت و رونق اقتصاد خانواده و منطقه خود استفاده نکنیم، عملا هیچ توفیقی در مسیر توسعه نداریم.

خادمی ابراز داشت: مردم ما باید در استقبال از سرمایه‌گذار، استفاده از منابع خدادادی و ظرفیت‌های موجود نگاه خوشبینانه و توسعه طلبی داشته باشند، چرا که بدون این‌ها با جاده چهاربانده و بیمارستان و یا احداث چند ساختمان اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

وی تاکید کرد: راهی نداریم جز اینکه افراد و خانواده‌ها را توانمند کنیم، پس‌انداز و کسب درآمد را شکل دهیم و باید مردم خود پای کار بیایند و در تشکیل تعاونی ها مشارکت فعال داشته باشند.

استاندار با اشاره به محدودیت‌های منابع مالی، بیان کرد: تسهیلات صندوق توسعه ملی، ظرفیت‌های خوبی برای رونق اقتصاد این استان است که نیازمند استقبال و اشتیاق مردم به جذب از این تسهیلات برای رونق تولید و اشتغال است.

خادمی خاطرنشان کرد: مسئولان و مدیران بخش‌های مختلف باید بدانند که وظیفه آنها صرفا توزیع بودجه نیست بلکه آنها باید یاد دادن استفاده از این ظرفیت‌ها و امکاناتی که در اطراف ما وجود دارد را در دستور کار قرار دهند.

سید موسی خادمی در شورای اداری بخش پاتاوه هم گفت: ظرفیت‌های اقتصادی در بخش پاتاوه با وجود منابع غنی آب و خاک باید برای آنها برنامه ریزی شود، چون به نحو مطلوب شکوفا نشده است.

استاندار تصریح کرد: عبور رودخانه دائمی و پرآب بشار از این منطقه در کنار دیگر بسترهای اقتصادی می تواند به توسعه این بخش کمک کند.
وی با بیان اینکه، فعالیت‌های توسعه باید درون زا و با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت های هر منطقه و مشارکت مردمی صورت گیرد، افزود: در این راستا بخش دولتی آماده کمک به فعالیت بخش خصوصی است.

استاندار به اهمیت بهره‌گیری از تمامی ظرفیت ها برای رونق اقتصادی واشتغال همه مناطق استان اشاره کرد و گفت: در کنار استفاده بهینه از منابع آب وخاک، جمع آوری و استفاده از سرمایه های اندک مردمی می توان به رونق تولید کمک کرد.

وی از اختصاص 13میلیارد ریال از محل ماده 180 به طرح های پاتاوه خبرداد و بیان کرد: جذب این اعتبار در رونق توسعه این منطقه موثر است.
دکترخادمی، اعتبارات استانی را برای توسعه مناطق کم برخوردار استان ناکافی خواند و برلزوم تلاش مدیران اجرایی برای جذب اعتبار از منابع ملی تاکید کرد.

استاندار، معاون عمرانی و جمعی از مسئولان محلی از پارک ولایت جاده یاسوج -اصفهان، قبرستان جدید، شهرک صنعتی و مجتمع اداری بخش پاتاوه بازدید کردند.

شهر پاتاوه مرکز بخش پاتاوه از شهرستان توریستی دنا و در 50 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*