اخبار عمومی
اعلام وصول 2
1671
تاریخ انتشار: 1393/04/31 13:49
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد:
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ازدواج‌هایی که در اثر آشنایی‌ها و دوستی‌های خیابانی انجام می‌شود را مهمترین عامل طلاق در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

 مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد:

ازدواج های خیابانی مهمترین عامل طلاق در کهگیلویه و بویراحمد هستند

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ازدواج‌هایی که در اثر آشنایی‌ها و دوستی‌های خیابانی انجام می‌شود را مهمترین عامل طلاق در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

بهزیستی
 

فضل الله اتابک  با اشاره به اینکه آمار طلاق در این استان نگران کننده است، اظهار کرد: آماری که در این زمینه داریم قابل قبول و پذیرفته نیست.

وی عنوان کرد: طبق بررسی های انجام شده علت بیشتر این طلاق‌ها اعتیاد و دیگری ازدواج‌های خیابانی است که متاسفانه مرسوم شده که ازدواج های پایداری نیستند.

اتابک با بیان اینکه عدم مشاوره نیزمی‌تواند یکی از دلایل طلاق باشد چون باید در بحث همسر مشاوره داده شود، خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راهکارها و پیشنهادهای ما برای جلوگیری از طلاق, مشاوره‌های پیش از ازدواج است.

وی تصریح کرد: در مقاطع پایین از جمله راهنمایی برای پسران و دختران و همچنین در حین ازدواج و بعداز ازدواج هم نیاز به مشاوره هست و باید زوجین از مشاوره کمک بگیرند اگر بتوانیم این امر را نهادینه کنیم از بیشتر طلاق ها جلوگیری می‌کنیم.

اتابک خاطرنشان کرد: در سطح استان 15 مرکز مشاوره خصوصی  فعال هستند و در همه زمینه‌ها از جمله ازدواج، مسایل حقوقی، تحصیلی و آموزشی و... مشاوره می دهند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه  تفاهم نامه ای با مرکز علمی و کاربردی در خصوص آموزش دانشجویان قبل از ازدواج منعقد کردیم، گفت: همچنین تلفن 1480 خدمات مشاوره ای رایگان را حتی به دورترین نقطه استان ارائه می دهد.

اتابک ابراز کرد: سال گذشته استقبال خوبی از طرح نشد اما امسال استقبال خوبی شده و رشد زیادی داریم اما چون دفاتر دولتی و خصوصی مشاوره ای داریم آمار دقیقی از کسانی که به مرکز مشاوره مراجعه می کنند نداریم اما کار ما در بهزیستی کار مشاوره است.

وی افزود: ما باید با عزم ملی و مدیریت جهادی تلاش کنیم که انشاالله استان ما روزبه‌روز سرافرازتر و سربلندتر باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*