اخبار عمومی
اعلام وصول 2
1684
تاریخ انتشار: 1393/05/02 13:53
انتصاب
طی آئینی با حضور مدیران استانی ، شهرستانی و اقشار مختلف مردمی سعید نظری به عنوان مدیر منابع طبیعی شهرستان بویراحمد معرفی شد.

رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد معرفی شد

طی آئینی با حضور مدیران استانی ، شهرستانی و اقشار مختلف مردمی سعید نظری به عنوان مدیر منابع طبیعی شهرستان بویراحمد معرفی شد.

 

معارفه مدیر منابع طبیعی شهرستان بویراحمد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در این آئین، اظهار کرد:اولویت منابع طبیعی بویژه در شهرستان بویراحمد که انوبهی از جنگل دارد، حفاظت است.

محمدرضا جهان آرا ابراز کرد: بیش از نیمی از مساحت استان  پوشیده از جنگل است و از مجموع 5 میلیون هکتار از جنگل های منطقه زاگرس حدود یک میلیون هکتار آن مربوط به این استان است.

وی بیان کرد: جنگل های کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از زیباترین و نادرترین گونه های جنگلی زاگرس مطرح است.

جهان آرا با اشاره به اینکه جنگل و مرتع به عنوان اصلی ترین بستر و منابع حیات تجدید شونده و سالم سازی حیات و توسعه همه بخش ها است، خاطرنشان کرد: برای حفاظت از آب و خاک، شرایط زیست محیطی و غنی سازی منابع طبیعی و ایجاد هوای سالم باید از مراتع و جنگل ها محافظت کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: جذب 68 تن گرد، غبار و ذرات معلق در هوا توسط هر هکتار جنگل، تولید 60 درصد اکسیژن، جلوگیری از بیابانی شدن عرصه ها و بروز سیلاب، تولید آب و محافظت از خاک، جلوگیری از طغیان و گسترش آفات در مزارع و باغات و تعدیل آب و هوا از جمله نتایج زیست محیطی جنگل و مرتع است.

جهان آرا متوسط سن جنگل های این استان را بیش از 500 سال عنوان کرد و گفت: یک گونه بلوط شاید میلیارد ها تومان ارزش داشته باشد و هزینه های بسیار هنگفتی لازم است تا یک بلوط را به سن 700 سال برساند.

وی تصریح کرد: بر این اساس شرایط را برای زاد آوری بلوط  مهیا و در این راستا برخی مناطق را قرق کردیم و از کوچ زودرس و دام مازاد جلوگیری می کنیم.

جهان آرا با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی یکی از مهمترین راههای حفاظت از منابع طبیعی است، گفت: مردم این استان درخت را مقدس می دانند و در فرهنگ انان جایگاه ویژه ای دارد.

رئیس جدید منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به اینکه مسئولیت ها یک امانت هستند، افزود: آنچه از مدیریت به جا می ماند خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم که بنا به فرموده امام راحل ولی نعمتان هستند، است.

سعید نظری خاطرنشان کرد: من یک جنگلیان هستم و به طور حتم با همکاری رسانه از هیچ تلاشی برای فرهنگ سازی در زمینه حفاظت از منابع طبیعی دریغ نمی کنم.

 در پایان این مراسم از خدمات لهراسب پورصدیقی مدیر پیشین منابع طبیعی شهرستان بویراحمد تقدیر و سعید نظری به عنوان مدیر جدید معرفی شد.

 

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*