اخبار عمومی
اعلام وصول 2
169994
تاریخ انتشار: 1396/06/30 12:57
این چوپان نوجوان در حال چرای گوسفندان در منطقه احمد فداله دزفول مورد حمله یک قلاده خرس قهوه ای قرار گرفته و به شدت زخمی شده است.

عصرجهان-رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: خرس ، یک نوجوان از عشایر منطقه احمد فداله دزفول را مصدوم کرد.
فرهاد قلی نژاد چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: این چوپان نوجوان در حال چرای گوسفندان در منطقه احمد فداله دزفول مورد حمله یک قلاده خرس قهوه ای قرار گرفته و به شدت زخمی شده است.
وی حال مصدوم این حادثه را خوب اعلام کرد و گفت:پس از اطلاع رسانی افراد محلی به دلیل عدم امکان اعزام بالگرد از دزفول به منطقه ، یک فروند بالگرد از لرستان به محل اعزام شده و مصدوم به یکی از بیمارستان های استان لرستان منتقل شده و تحت درمان است.


قلی نژاد گفت:در پی این حادثه اطلاع رسانی لازم به اهالی محلی و عشایر منطقه احمد فداله دزفول در خصوص جلوگیری از هرگونه آسیب رسانی به گونه خرس قهوه ای صورت گرفته است و اهالی و خانواده فرد مصدوم با نهایت همکاری اعلام نمودند که در صورت مشاهده خرس مذکور هیچگونه آسیبی به آن وارد نخواهند کرد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت:مناطق کوهستانی شمال دزفول بویژه مناطق سالن کوه ،احمد فداله ،دره کاید ،هفت تنان ،لنگر کوه زیستگاه های گونه های جانوری از جمله خرس قهوه ای و پلنگ ایرانی است که انتظار می رود عشایر و چوپانان همچنین گردشگران از ورود به قلمرو این جانوران خودداری کنند.
قلی نژاد اظهار کرد:در مدت 2 سال اخیر این سومین حمله حیوانات وحشی به افراد در مناطق کوهستانی دزفول است. در این مدت 2 نفر نیز با حمله پلنگ زخمی شدند.
وی اظهار کرد:سازمان حفاظت محیط زیست در پی کمک به خانواده این نوجوان مصدوم است.
دهستان احمد فداله از مناطق صعب العبور و کوهستانی دزفول بوده که در فاصله 120 کیلومتری این شهر قرار دارد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*