اخبار عمومی
اعلام وصول 2
170031
تاریخ انتشار: 1396/07/01 00:47
رئیس اقلیم کردستان بر آمادگی این اقلیم برای گفت‌وگو درباره همه چیز بعد از برگزاری همه‌پرسی تاکید کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از الجزیره، مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق گفت که همه‌پرسی به دنبال تحمیل واقعیتی جدید نیست، بلکه هدف از انجام آن احترام به حق ما در داشتن استقلال است.

وی افزود: همه‌پرسی تحمیل واقعیت نیست بلکه مقدمه‌ای برای مذاکره در خصوص مرزها و نفت است و ما بعد از بیست و پنجم سپتامبر آماده مذاکره درباره مرزها، نفت، گاز و همه چیز هستیم.
رئیس اقلیم کردستان تاکید کرد که همه‌ پرسی برای مشخص کردن مرزهایی جدید با عراق نیست و ما آماده مذاکره در خصوص خط سبز که مرزی بین ما و بین عراق باشد، نیستیم.
بارزانی با بیان "بگذارید کردها آزادانه در همه‌پرسی شرکت کنند"، گفت: من به همه می‌گویم که بیایید بعد از بیست و پنجم سپتامبر درباره همه چیز گفتگو کنیم.
وی در ادامه گفت: نیروهای پیشمرگ کرد فداکاری‌های زیادی در نبرد علیه داعش کردند اما دولت مرکزی آن‌ها را رها کرد.
رئیس اقلیم کردستان عراق افزود: همه‌پرسی، ریسک نیست، بلکه ریسک این است که دیگری سرنوشت تو را تعیین کند.
وی افزود: دولت ما دولتی فدرالی و دموکراتیک برای همه خواهدا بود.
رئیس اقلیم کردستان از هواداران خود خواست که روز بیست و پنجم سپتامبر برای تعیین سرنوشتشان، به پای صندوق‌های رأی بروند.
به‌رغم مخالفت‌های مستمر کشورهای غربی و منطقه‌ای از تصمیم اقلیم کردستان عراق برای برگزاری همه‌پرسی جدایی، ولی رهبران کرد این منطقه بر برگزاری آن در موعد مقرر تأکید دارند.
در بحبوحه تنش میان دولت مرکزی عراق و دولت اقلیم کردستان و در راستای تلاش‌ها برای تعویق زمان برگزاری همه‌پرسی، ایالات متحده آمریکا و برخی کشورهای دیگر هفته گذشته طرحی را به «مسعود بارزانی» رئیس این اقلیم ارایه کردند که شامل پیشنهادهای «جایگزین» برای این همه‌پرسی است.


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*